Gå til innhold

Hovedkort for P4 2.26 Ghz 533Mhz m/RAMBUs

christt

Anbefalte innlegg

Da blir det:

- Intel Pentium 4 Northwood 2.266GHz 512Kb 533MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478

- ASUS P4T533-C i850E 1AGP 5PCI 2RIMM Audio Socket478 ATX

- 4 stk Original 256Mb RAMBUS/RIMM PC1066 (only for i850e)

- 2 stk Western Digital Caviar XL 120.0Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA100 IDE

I et: Chieftec AX-01SL-D ALUMINIUM Dragon Super MidiTower Silver + fan 340W ATX (AMD&P4 OK) med 2 stk Papst 8412NGL 80x80x25 19.4cfm 1500rpm +/- 10% 12dBA 4pin.

Hva tror dere?

Angående RAM'en, bør jeg kjøpe Kingston? Var det ikke bare problemer med den da?

Dette systemet skal vel kunne klokkes litt også, hvis jeg plutselig likevel skulle føle for det.

Kan noen anbefale meg en god RAID kontroller til å kjøre opp diskene i strinping på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha alu kabinettet så vær oppmerksom på at dette er veldig tynt og bøyelig. Mitt kom skadet i posten.... Hadde bøyd bakplata pga. vekta på PSUen!!

Ellers så er Kingston PC1066 nå OK for ASUS, men det kan hende du trenger ett sett PC800 for å få det til å funke. Får du trøbbel så send en PM.

Når det gjelder RAID, så beviser Promise gang på gang at de er de beste i "normal" klasse. Der er det bare å dra til og kjøpe den dyreste du synes du har råd til. Om mulig med onboard minne.

-KJ

Lenke til kommentar

Takker for svar jevel, du har vært trofast! :grin:

Og du virker som du har bra peil og oversikt, noe som er glimrende!

Tenkte å bestille gjennom databutikken.com/no, skal få dem til å sette opp maskina for meg også. Da regner jeg med at de tar støyten med å knote med PC800 brikker om nødvendig.

Hva er egentlig forskjellen på Kingston og orginal rammen da? Tåler Kingston høyere hastighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...