Uderzo Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg har for ikke så lenge siden gått fra et Pentium 4 (478) til et amd 64 system. En kamerat av meg kjøpte de delene jeg byttet ut ( hovedkort, skjermkort og cpu+vifte). Han kjøpte resten av delene han trengte og jeg skrudde det sammen. Men jeg får ikke maskinen til å fungere. Det som skjer når jeg starter maskinen er, psuen starter og cpuvifta kjører igang. Thats it. Får ikke skjermbilde og ingen pipelyder i fra hovedkortet. Det første jeg tenkte på var rammen. Han har kjøpt 2X 512 brikker. Så jeg tok ut den ene brikka og prøvde begge slotene. Men fortsatt svart skjerm. Prøvde så den andre minne brikka i begge slotene, men fortsatt ikke noe skjermbilde. Prøvde så et annet skjermkort, men det hjalp heller ikke. Så koblet jeg ut alle ledninger, og monterte det sammen utenfor kabinettet. Siden kabinettet kunne være synderen hvis spacerne kom borti noe på hovedkortet. Plugget så kun til det som trengs for at maskinen skal boote. Men fortsatt ikke noe skjermbilde Jeg er helt tom for idèer Er det noen glupinger her som har noen tips på hva det kan være ? Er evig takknemlig for all hjelp specsen btw: Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Fortron/Source, 400W Asus P4800S 2.6 pentium pc800 2X Corsair XMS4000 DDR 512MB Gainward 6800GT Endret 3. februar 2005 av Uderzo Lenke til kommentar
Jonime Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvordan hovedkort er det? Jeg kan ikke se til å finne noe Asus P4800S. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2...170&modelmenu=1 Lenke til kommentar
Jonime Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hovedkortet støtter all hardwaren? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Jupp, hovedkortet har vært i bruk i ca 2 år før jeg byttet den ut med et annet hovedkort. Lenke til kommentar
Jonime Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det er greit, men støtter den all den nye hardwaren??? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har du prøvd å sette ramen i andre slottene. Hva med å prøve med et pci skjermkort. Er psu kraftig nokk? Lykke til Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 En ting til er kjøleribba montert rett? Lenke til kommentar
Jonime Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har du prøvd å sette ramen i andre slottene. Hva med å prøve med et pci skjermkort. Er psu kraftig nokk? Lykke til Hva leser du da? han sa jo at han hadde prøvd å bytte ram slotta.. han sa jo åsså at alt fungerte fint. så han har nok et problem;) Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 så han har nok et problem;) Det har jeg. Begynner å mistenke at hovedkortet har sagt takk for seg. Men skal sette igang med intensiv testing når jeg kommer hjem Er veldig takknemlig for flere tips/råd Lenke til kommentar
Jonime Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hovedkortet får strøm? Ta ut og inn CMOS batteriet. Sjekk overflate feil. Er no lurt å sjekke overflata;) og pass på at all hardwaren er kompitabel med Hovedkortet. Lenke til kommentar
Jonime Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) skjedde ne feil så det ble dobbelt Endret 3. februar 2005 av Jonime Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Hovedkortet får strøm?Ta ut og inn CMOS batteriet. Sjekk overflate feil. Er no lurt å sjekke overflata;) og pass på at all hardwaren er kompitabel med Hovedkortet. Jupp, gjort alt det Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Hvordan går det??? dårlig, veldig dårlig. Vi må nok bestille et nytt hovedkort. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Høres ut som maskinen ikke får ett "Power on" signal siden maskinen surrer og går..Står jumpere på HK riktig?Alle strømkabler i?Også molex'en på skjermkortet? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Høres ut som maskinen ikke får ett "Power on" signal siden maskinen surrer og går..Står jumpere på HK riktig?Alle strømkabler i?Også molex'en på skjermkortet? jupp, alt er riktig innstilt og alle kablene er på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå