Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med en p4 maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har for ikke så lenge siden gått fra et Pentium 4 (478) til et amd 64 system. En kamerat av meg kjøpte de delene jeg byttet ut ( hovedkort, skjermkort og cpu+vifte).

Han kjøpte resten av delene han trengte og jeg skrudde det sammen. Men jeg får ikke maskinen til å fungere. Det som skjer når jeg starter maskinen er, psuen starter og cpuvifta kjører igang. Thats it. Får ikke skjermbilde og ingen pipelyder i fra hovedkortet. Det første jeg tenkte på var rammen. Han har kjøpt 2X 512 brikker. Så jeg tok ut den ene brikka og prøvde begge slotene. Men fortsatt svart skjerm. Prøvde så den andre minne brikka i begge slotene, men fortsatt ikke noe skjermbilde. Prøvde så et annet skjermkort, men det hjalp heller ikke.

Så koblet jeg ut alle ledninger, og monterte det sammen utenfor kabinettet. Siden kabinettet kunne være synderen hvis spacerne kom borti noe på hovedkortet.

Plugget så kun til det som trengs for at maskinen skal boote. Men fortsatt ikke noe skjermbilde :cry:

Jeg er helt tom for idèer :hmm:

Er det noen glupinger her som har noen tips på hva det kan være ?

Er evig takknemlig for all hjelp :)

specsen btw:

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett

Fortron/Source, 400W

Asus P4800S

2.6 pentium pc800

2X Corsair XMS4000 DDR 512MB

Gainward 6800GT

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å sette ramen i andre slottene. Hva med å prøve med et pci skjermkort. Er psu kraftig nokk? Lykke til

Hva leser du da? ;)

han sa jo at han hadde prøvd å bytte ram slotta..

han sa jo åsså at alt fungerte fint. så han har nok et problem;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...