kilogram Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Spammere skifter taktikk Spammere har nå begynt å sende e-post gjennom store nettleverandørers mail-servere, og eksperter sier nå at mengden med spam kommer til å skyte i været i nærmeste fremtid. Les artikkelen her Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 En måte å kunne begrense mailbruken på var å ta betaling for mail man sender ut over en viss kvote. En privatperson har vel sjelden behov for å sende ut mer enn la oss ca ca20 mail i døgnet. Alt utover det koster f.eks 50øre per mail, uavhengig av størrelse. For min egen del hadde det kostet meg toppen ti kroner i året med en kvote på 20. For en masseutsender vil beløpet bli ganske så mye større og jeg vil tro det bregrenser muligheten til storstilt spamming som idag. Men så er det vel problemtatikken rundt innføringen av hvordan dette skal kunne håndheves.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Dersom spammen kommer fra store leverandørers e-post servere så må det være mulig for de som har serveren å gjøre noe med dette internt, eventuelt finne ut hvem som sender spammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå