Gå til innhold

Svart skjerm ved skifte av oppløsning(POV 6600 GT)

Anbefalte innlegg

Gleden var stor i går da jeg mottok mitt nye POV Geforce 6600 GT. dessverre ble gleden kortvarig da jeg skulle ta det i bruk.

Maskinen startet normalt og kom opp i en oppløsning 640x480 med 8 bits farger, installerte så siste drivere fra nvidia.com, 66.93 og restartet maskinen. Etterpå da jeg skulle skifte skjermoppløsningen til noe mer passende ble skjermen helt svart, med en blinkende markør oppe i venstre hjørne. Jaja tenkte jeg, får vente de 15 sekundene det tar for å automatisk tilbakestille til det gamle. Ventet lenge men ingenting skjedde og til slutt måtte jeg skru av maskinen og reboote. Etter reboot var skjermen like svart da den kom til windows innlogging bildet. Bootet i safemode for å prøve å skifte oppløsning men til ingen nytte, skjermen var like svart ved vanlig boot. Eneste som nå nytter er å fjerne kortet fra enhetsbehandling og så reboote. Da får jeg bilde med en oppløsning på 640x480 og 8 bits farger, men skjermen blir like svart når jeg prøver å skifte oppløsning. Refresh rate på skjermen står på 60 HZ og kortet skal takle 1600x1200@75Hz så tror ikke det er problemet, skjermen jeg bruker er en 21" CRT skjerm.

Prøvte forskjellige metoder bl.a. Driver Cleaner og så installere drivere på nytt igjen, også Powerstrip for å prøve å skifte oppløsning ved hjelp av det men ingenting nyttet. Skjermen ble like svart ved skifte av oppløsning.

Noen som har vært borti lignende problem?

Litt maskin spec:

MSI Neo2 HK

Point of View 6600 GT

2x 512 MB DDR PC2700 RAM

350W Strømforsyning

Windows XP SP2

Endret av Moonshield
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye testing har jeg fortsatt problemer med kortet.

Det fungerte helt prikkfritt hos en kamerat av meg som har en HP Compaq maskin av ikke aller nyeste dato(2-3 år gammel). Reinstallerte windows i håp om at det skulle løse problemene men skjermen blir fortsatt svart.

Det eneste jeg ikke har prøvd nå er å skifte strømforsyning, men den strømforsyninga som stod i PC'n til kompisen min var hvertfall ikke noe kraftigere enn den jeg har, så er litt i tvil om det er den som skaper problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...