Gå til innhold

Angående MiniDisk hos Elkjøp.

Anbefalte innlegg

jeg har endt min sak nå. Elkjøp fikk aldri noe svar dra forsikringsselskapet (sa de) men de kunne gi meg 2000kr eller bestille opp den spilleren jeg metnte var lik fra sony. Synes det var ganske bra av dem. Valgte 2000kr siden jeg allerede har skaffet meg mp3spiller bare tenkte at det var greit å få fikset den gamle md så jeg kunne bruke den som backup. Hvis du står på ditt gir de seg sikkert til slutt

Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel saken er ikke lengre hos elkjøp no.. det er det forbanna forsikrings selskapet som somler bort papirene i sender...:(

og Arne: jeg har ikke tenkt å gi meg:) hehe.. har ikke peng til å kjøpe en mp3 spiller selv:p

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

fikk svar fra de i dag.. et brev på svensk.. lol

vel de skriver:

I forsakringsvillkoren finnes det ingen specificerin angående vilket merke eller pris Ni skall bli ersatt med. Gjeldene forsakringsvilkor reglerar att Ni som kund ar berattigad till en ny, likvardig eller battre vare an den Ni haft forakrad. Nar vi på SAFE tittar på likvardighet ser vi till den forakrade produktens tekniska specifikationer och ej det inkøpspris den hade vid tecknandet av forakringen.

vi har tagit fram en ersattningsprodukt som motsvarar den skadade varam funkionsmassigt och varderat er produkt er produkt efter denna varans nypris vid skadetillfallet.

Vad galler ersattningen av en minidisc-spelare idag finns det stora svårigheter, den dyraste MD-spelaren Elkjøp har er en SONY MZNH600s for 1995, men for detta priset får man en aven en barbar MP#-spelare med over fem timmars musiktid, vilket Er MD hade vid MDLP lage 4, se eks Philips HDD065 for 1995 på www.elkjøp.no

Jag anser att 1995 ar en skalig ersattning for de funktioner er forakrade produkt hade..

hmm.. hva synest dere om dette? burde jeg ta til takke med dette? skal lese litt mer selv no.. har ikke peiling på hva SONY MZNH600S er bra for.. men jeg vil ikke ha en "plastik" MD spiller når jeg hadde en titanium (lr ka det var) på min gammle..

Lenke til kommentar

Det er det billigste av HI-MD MD systemet (spillerene) (de nye som tar 1gb plater, og som gir de gamle platene 300mb plass isteden for 160mb grunnet ny filsystem)

Musikk lageres i atrac3pluss som gir deg 75-80sanger på en vanlig disk, og 40timer på en 1gb disk.

http://www.unbeatable.co.uk/CatalogueItem_18144.html MZNH600S

http://www.unbeatable.co.uk/CatalogueItem_20430.html MZNH700L

http://www.unbeatable.co.uk/CatalogueItem_20440.html MZNH800

http://www.unbeatable.co.uk/CatalogueItem_18075.html MZNH600L

http://www.unbeatable.co.uk/CatalogueItem_18076.html MZHN1 (krem modellen)

Endret av div_
Lenke til kommentar

har snakket med en del venner, elkjøp og sony norge. vurderte å klage litt mer.. men derimot når jeg så den spilleren jeg skulle få vart det bestemt.. jeg skal klage mer.. MZNH600S var en "stor" stygg plastik spiller uten muligheter for mic..

so Round 3 starter no..

Lenke til kommentar

Blir du virkelig ikke fornøyd? Om spilleren er i plastikk eller metall er uvesentlig i forhold til vilkårene forsikringen du tegnet gikk ut på!

At den ikke har inngang for mic derimot, det kan skjønnes du synes er verre, men Line IN skal fungere like bra til dette formål.

Lenke til kommentar

Det var akkurat det brevet jeg fikk fra forsikringsselskapet etter at jeg hadde entet pengene hos elkjøp. Grunnen til at det er svensk er at Safe er et svensk forsikringselskap. Men det du har fått tilbud om er jo en MP3 spiller og det er jo noe helt annet enn en MD. Og derfor ikke et godt erstatningsprodukt.

Arne

Lenke til kommentar
Vist vi ser vekk fra USB2.0, hvor mye har egentlig forandra seg innen MD verden iløpet av 2-3 år da?

kan no prøve å sammenligne med mp3 spiller f.eks.

Det som har skjedd de siste årene er at MD-HD er kommet. Dette er et nytt format med mye større lagringsplass, kan brukes som ekstern datalagringsenhet, nye lydformater og at en kan laste opp egne digitale opptak til PC uten å gå om analogt signal.

Det er en toppspiller på markedet innen MD-HD nå som tilsvarer din spiller prismessig- Sony MZ-NH1. Dette er spilleren som matcher din spiller.

Det som er klart, er at det du er tilbudt overhodet ikke tilsvarer spilleren du hadde. Det er snakk om to helt ulike kvalitets- og prisklasser for Sony. ALDRI om jeg hadde godtatt det tilbudet. Jeg hadde insistert på dagens MD toppmodell:

http://www.minidisc.org/part_Sony_MZ-NH1.html

CD

Lenke til kommentar
ok.. så 1995 er altså en bra pris fra forsikrings selskapet?

Nei, det er ræva og direkte svindel mener jeg. Det er vås at det funksjoner alene som skal telle. Da kunne de erstattet en CD-spiller til 10 000 kroner med en til 300 kroner, siden begge spiller CD-er.

Du skal ha en spiller med

1. Ekstern remote

2. Metallchassis av god kvalitet

3. Som er i samme modellsegment kvalitetsmessig

Ikke la dem svindle deg på dette. Her snakker vi om 3000 kroner minimum.

CD

Lenke til kommentar

Nei. Det er funksjoner alene som teller, dette står i vilkårene til trygghetsforsikringen hans.

EDIT: Må bare presisere IGJEN. Han har IKKE krav på en spiller til samme pris som det han kjøpte. Dvs at om han kjøpte en toppmodell, så betyr ikke det at han har krav på dagens toppmodell!

Han har krav på en mp3-spiller som dekker de samme funksjonene som den han kjøpte hadde. Og ja, dekker en spiller til 300,- det som du sier, så får han den.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Blir du virkelig ikke fornøyd? Om spilleren er i plastikk eller metall er uvesentlig i forhold til vilkårene forsikringen du tegnet gikk ut på!

At den ikke har inngang for mic derimot, det kan skjønnes du synes er verre, men Line IN skal fungere like bra til dette formål.

Vås. Spilleren han er tilbudet er overhodet ikke "Likeverdig" med den gamle. Dessuten er line-in overhodet ikke det samme som mic-in. Vet du overhodet hva du snakker om?

CD

Endret av CoolDuckie
Lenke til kommentar
Nei. Det er funksjoner alene som teller, dette står i vilkårene til trygghetsforsikringen hans.

EDIT: Må bare presisere IGJEN. Han har IKKE krav på en spiller til samme pris som det han kjøpte. Dvs at om han kjøpte en toppmodell, så betyr ikke det at han har krav på dagens toppmodell!

Han har krav på en mp3-spiller som dekker de samme funksjonene som den han kjøpte hadde. Og ja, dekker en spiller til 300,- det som du sier, så får han den.

Ut fra det trådstarter skriver, skal spilleren være "likeverdig" eller bedre. Da holder selvsagt ikke å erstatte et high-end produkt med noe billig skrap.

Eksemplene melder seg i hopetall, hva med en taiwan DVD spiller som erstatning for en en high-end Arcam? osv...

Dersom forsikringen eksplisitt presiserer at det holder med en overfladisk funksjonslikhet, som f.eks at en cd-spiller er en cd spiller, uansett lydkvalitet eller byggkvalitet, da har du rett. En slik forsikring er dermed fullstendig verdiløs og Elkjøp må avsløres som de svindlerne de er i så fall.

CD

Lenke til kommentar

Dette er det som står i Elkjøps forsikringsavtale pkt 8.

8. Erstatningskrav

Erstatning gis med rimelige reparasjonskostnader og utskiftning av deler i objektet, eller alternativt med nytt objekt av samme modell og merke, eller om det ikke finnes tilgjengelig med nærmest likeverdig objekt. Forsikringsselskapet forbeholder seg retten til å avgjøre om et objekt skal repareres eller erstattes med et nytt objekt eller utbytteobjekt. Det er ingen reduksjon i skadeerstatningen på grunn av alder og slitasje. Erstatning i kontanter, tilgodelapp og lignende ytelser gis ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...