Gå til innhold

Angående MiniDisk hos Elkjøp.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det hørtes litt lite ut med 1000 kr, men hvis du har kranglet med nebb og klør og ikke fått noe mer, får du vel godta det :ermm: Minidisc'ene til Sony tåler uansett en god trøkk...min badet i cola..både utvendig og innvendig var den tilsølet med denne klissete lesedrikken :cry: Jeg tok den under springen og spylet med varmt vann, så var det rett i varmluftovnen. Etter en halv time funket den glimrende :cool: Ikke dårlig det synes jeg..

Lenke til kommentar

har nettop kommet hjem fra byen no.. har vert å kranglet litt med de.. men det som sjokket meg mest er at han bak service luken var enig med meg.. jeg skulle komme tilbake i morra. han skulle vist ha noen svar til meg da..

 

men det som er litt rart er at jeg fikk 999 kr. som skulle tilsvare en like bra MD spiller som den jeg hadde. og de mente at det var MZ-510/s, men VIST jeg skulle ha kjøpt den så koster den kr 1798.. hehe..

Lenke til kommentar

Tilgi meg om jeg har gått glipp av noe, orker ikke lese alt.

Har du gyldig elkjøp forsikring skal du få igjen det du betalte for MDen når den var ny. Altså 3995 eller hva det nå var.

Har gått gjennom noe av det samme selv. En kamerat klarte faktisk å kjøre over sekken min med diverse dilldall og minidiscen min oppi. Den gikk seff åt skogen (helt bøyd :p). Gikk innom Elkjøp med kvittering på MD og gyldig forsikring. De dilla og herja en måned eller noe før jeg plagde de så hardt og lenge at de gav meg 3000,- som min var verdt.

Lenke til kommentar
Tilgi meg om jeg har gått glipp av noe, orker ikke lese alt.

Har du gyldig elkjøp forsikring skal du få igjen det du betalte for MDen når den var ny. Altså 3995 eller hva det nå var.

Har gått gjennom noe av det samme selv. En kamerat klarte faktisk å kjøre over sekken min med diverse dilldall og minidiscen min oppi. Den gikk seff åt skogen (helt bøyd :p). Gikk innom Elkjøp med kvittering på MD og gyldig forsikring. De dilla og herja en måned eller noe før jeg plagde de så hardt og lenge at de gav meg 3000,- som min var verdt.

Helt feil, du har krav på et tilsvarende produkt som det du hadde, altså et med tilsvarende spesifikasjoner, evt en pengesum på den prisen en tilsvarende spiller koster.

Lenke til kommentar

skulle vist ikke være så enkelt dette.. elkjøp ringte meg i dag og sa at jeg måtte skrive et bra hvor jeg beskrev tydelig hvorfor jeg ikke var fornøyd.. så no jakter jeg etter info på mz-n1 og MZ-N510/S .

 

 

 

Har snakka med Sony norge no. de skulle sende meg en mail som jeg skulle printe ut og vise de. de var enige med meg. så håper på at dette kanskje skal gå bra..

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Tilgi meg om jeg har gått glipp av noe, orker ikke lese alt.

Har du gyldig elkjøp forsikring skal du få igjen det du betalte for MDen når den var ny. Altså 3995 eller hva det nå var.

Har gått gjennom noe av det samme selv. En kamerat klarte faktisk å kjøre over sekken min med diverse dilldall og minidiscen min oppi. Den gikk seff åt skogen (helt bøyd :p). Gikk innom Elkjøp med kvittering på MD og gyldig forsikring. De dilla og herja en måned eller noe før jeg plagde de så hardt og lenge at de gav meg 3000,- som min var verdt.

Helt feil, du har krav på et tilsvarende produkt som det du hadde, altså et med tilsvarende spesifikasjoner, evt en pengesum på den prisen en tilsvarende spiller koster.

Mulig jeg formulerte meg litt dårlig.

Meningen min er som dette;

Et produkt i elektronikkens verden, f.eks. en MD-spiller er på topp det ene året. Et par år senere kommer det et nytt med omtrent samme spesifikasjoner med fornyet teknologi. Det nye produktet koster omtrent det samme som det du kjøpte for to år siden.

Det gjelder i mitt tilfelle; Jeg kjøpte en Sony MZ-R900 i 2001 (rundt der) for 3000, og den ble ødelagt i 2003, altså to år senere. Da solgte Elkjøp Sony MZ-N910 som var tilsvarende min, og den kostet det samme som min forrige for to år siden.

Om de da ikke selgere MD-spillere lenger, så må du jo for pokker få igjen det den er verdt om du skal få noe tilsvarende.

Synes dere den resoneringen er helt på trynet? Vi snakker om en forsikring her.

Lenke til kommentar

Rett meg om jeg tar feil, men den spilleren som kanskje ligger nærmest N1 er nok N-10. Denne spilleren var ihverfall å oppdrive her i tromsø før jul. Kjøpte siste de hadde, en utstillingsmodell som jeg fikk fikk kranglet ned i 1300kr. Aner ikke nypris, men tipper på rundt det dobbelte. Kjøpte i samme slengen med en N-510 til søsteren min. For å si det sånn: N-510 er rene skrammelet i forhold til N-10. Dobbelt så tykk og med plastikkchassi i forhold til tynne N-10 med mer utstrakt bruk av metall.

 

Ikke ta til takke med tusenlappen. Det er klart at det er begrenset hvor mye anstengelse man gidder å legge i en slik sak, men hvis du har betalt over 3000,- for en MD pluss forsikring skulle man nesten tro at Elkjøp var interessert i å gi deg et like dyrt produkt (som de har høy avvanse på) i erstatning. Det er jo tross alt forsikringsselskapet som taper på det, og ikke dem?

 

Klarer de ikke skaffe til rette en god nok MD, ville jeg absolutt foreslått Creative Zen Micro som et tilsvarede alternativ til N-1

 

 

Håper det ordner seg for deg

 

Mvh

Lenke til kommentar

Har snakket med Sony norge og har fått en mail fra de som jeg skal legge ved søknaded min som jeg har skrevet.

 

Sony norge var også meget uenig med "Elkjøp" og mente at tilsvarende produkt til MZ-N1 var MZ-NH1.

 

må si at jeg gler meg til jeg skal ned å levere papirene mine til elkjøp i morra. fikk en del hjelp til søknaden min så det vart ganske bra...

 

Målet mitt er å gå for en Sony NW-HD3 og betale mellomlegget.

 

Vil holde dere oppdatert:)

 

Skriver "elkjøpe" for det er egentlig ikke hos de problemet ligger. det er forsikrings selskapet de bruker som er noe møkk.

 

spilleren kosta meg neste 4k når jeg kjøpte den. og nei jeg tar ikke til takke med en 1000 lapp:)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

MD har utvikla seg MYE de siste året fra "Net-MD" til HI-MD"

dvs fra vanlig 80minutter160mb til de nyeste 1GB/30timer systemet

 

Rota vekk papirer, er det ikke flott, bare det skulle vært vært en ny "lekesak"

Endret av div_
Lenke til kommentar
vel i dag var jeg nede å snakka med de på elkjøp siden jeg ikke har hørt noe fra de fra forsikrings selskapet.. de har vist rotet vekk de papirene jeg sendte.. så no må jeg sende de på nytt... TTT

Er strengt tatt slik at om de har klart å somle bort papirene dine, så bør normal god kundebehandling være slik at de dekker erstatningsproduktet selv nå, og så får de heller ta saken med forsikringsselskapet etterpå og gjøre opp seg i mellom der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...