MysticoN Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Vet ikke hvor jeg skal poste denne siden ok baren er stengt.. jeg vil vise til denne posten som jeg starte for en tid tilbake.. Dette Gjelder en MZ-N1 Sony Mididisk. etter mye masing og klaging fikk jeg endelig et svar.. var ikke helt fornøyd så jeg vil høre hva dere sier om det.. Var nede å snakka med de i dag, vart så irritert da de sa at de skulle ringe meg når de viste noe (om et par dager).. vel det har i hørt en gang for mye.. så jeg fant tak i en salgskonsulent som jeg klaga till.. etter litt kom han men en lapp om at produktet mitt ikke kunne repareres.. og jeg skull få et nytt produkt og de "sponsa" meg med 999kr. de viste til en MZ-N510/S som vist nokk skulle være like bra som den jeg hadde ( MZ-N1).. minidisken vart kjøpt 07.06.02 for kr 3985. og no får jeg 999 for å kjøpe en ny spiller.. si meg hvor mye har kjedd innen minidisk marknaded innen 2 år (utenom usb2). Da jeg leverte den inn var problemet at jeg fikk read error.. vart sakt at det skulle være en reklamasjons sak. vist at det var en LITEN bulk i den, som aldri har plaget meg. har vert der ever.. trøtt som f... vart vist mange skrive feil her... så jeg går å legger meg! hehe Å reparere skaden koster vist 5500 står det.. lol sei no i.. kan jeg fremderles heve kjøpet? jeg synest at jeg fortjener mer enn 999kr ( kanskje jeg tar feil.. men men) Hva synest dere om denne saken, og hva råder dere meg til å gjøre? Det ser ut til at de har funnet prisene sine fra www.bestbuy.com btw.. så at det sto det på en av lappene jeg fikk Takker.. Endret 3. februar 2005 av MysticoN Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 en ting til.. kan noen anbefale en bra mp3 spiller til ca 1600 kr? *bør helst ha radio *trenger ikke mer minne enn 256:) *Fordel vist det er sony Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Du er dessverre litt uklar her, så klarer ikke helt å se hva du vil fram til. Om produktet er ødelagt som følge av støtskader (du sier den har en bulk) eller andre skader, altså ikke produksjonsfeil, så får du ikke reparert dette gratis. Da må du faktisk kjøpe en ny en helt selv. Så at butikken ga deg 1000,- til å handle for er faktisk et godt plaster på såret for lang behandlingstid tenker jeg. men som sagt, om du er skyld i skaden, eller uhell har skjedd og sånnt, og dette har ført til feilen, så går ikke dette på hverken garanti eller reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 bulken har alltid vert der. har hatt read error både før og etter jeg fikk den bulken. og jeg hadde forsikring på den. elkjøp forsikring. det jeg lurer på er om kr 1000 er bra for en md som er "ødelakt" som vist nokk ikke kan reparerest.. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 bulken har alltid vert der. har hatt read error både før og etter jeg fikk den bulken. og jeg hadde forsikring på den. elkjøp forsikring. det jeg lurer på er om kr 1000 er bra for en md som er "ødelakt" som vist nokk ikke kan reparerest.. hadde du forsikring som gjelder enda? isåfall så skal den gi deg helt ny tilsvarende minidisk! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Om du hadde elkjøp sin trygghetsforsikring, så dekker den deg kun om du har et spesiellt skadeforløp å vise til. Dvs at om tingen ikke fungerer og du aner ikke hvorfor, så dekker ikke forsikringa. Du må ha noe som sier "jeg mistet den i bakken mens jeg hørte på musikk" eller lignende. Om du fikk 1000,- av de i kompensasjon så er det uansett meget bra av butikken, da dette er noe de gjør av egen fri vilje. For som sagt, om produktet er skadet på en slik måte at det ikke går på garanti eller reklamasjon, så skulle du egentlig ikke fått noenting. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 At Elkjøp "gir" deg 1000 kr kan indikere at de er klar over at de har en dårlig sak, og vil komme billigst mulig ut av det. Jeg tror nemlig ikke at Elkjøp driver veldedighet. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 MysticoN: Gå innom Elkjøp, og si følgende: Jeg har trygghetsforsikring og har mistet mden i bakken, om dette er en slag skade så skal forsikringa dekke den, om ikke er dette en reklamasjonssak. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 takker for alle svarene.. ja det var en elkjøp garanti... og de sier at den mini disken jeg hadde er ute av pruduksjon for leeeenge siden.. de sa at den var for gammel til å kunne få tak i.. skjønner no ikke helt kor mye mini disk har utviklet seg på 3 år da men.. usb2 ja.. kan no ikke være så veldig mye mer.. men er ikke helt sikker hva jeg skal gjøre enda. virker som jeg burde være fornøyd med 1000 spenn.. så kanskje jeg går for en Crative Zen Micro.. siden elkjøp fant ut via bestbuy.com at min MD var verdt 1000 kr så skal jeg si at jeg fant ut at Crative Zen Micro koster 2000 på bestbuy. har veldig liten trua på touch tingene på Crative Zen Micro og ipod.. men er no ikke mulig å finne en anna bra mp3 til ok pris.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Ok, om jeg har forstått det riktig (du utrykker deg dessverre fremdeles litt uklart :/), så fikk du godkjent en forsikringssak på minidisken din. Dvs at du har rett til et nytt produkt, enten samme eller tilsvarende som det du hadde. At de gir deg penger da er om forsikringsselskapet bestemte seg at du ikke hadde krav på å få dekket mer (merk forsikringsselskapet, ikke elkjøp), og siden elkjøp ikke har noen minidiscer til den prisen så må du betale resten selv. Men jeg er jo ikke sikker på om det er dette du mener har skjedd, så derfor: Har butikken din sagt at dette er en forsikringssak og at det er derfor du får pengene? Har butikken din sagt at dette ikke er noe du får dekket av hverken forsikring eller normal garanti/reklamasjons, men vi gir deg 1000,- som en kompensasjon? Har du meldt saken inn til elkjøp sitt forsikringsselskap, altså fyllt ut skademeldingsskjema og slikt? Lenke til kommentar
zaico Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 1000,- er alt for lite for en MZ-N1, du har krav på en tilsvarende produkt. Dvs et produkt som har minst like gode eller bedre specs enn det du har, så krev dagens toppmodell som sikkert koster omlag 3000,- Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Når trådstarter kjøpte sin MD, så var forsikringen som fulgte med fra et annet forsikringsselskap og med andre vilkår enn de som er i dag. Så at han får 1000,- kan faktisk være riktige måte å behandle forsikringssaken på. Men jeg vet faktisk ikke. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) zaico har du peil på md? grunnen til jeg spør er at de mente at jeg burde kjøpe denne modellen: MZ-N510/S skulle vist nokk være like bra som den jeg hadde. Endret 6. februar 2005 av MysticoN Lenke til kommentar
zaico Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 zaico har du peil på md? grunnen til jeg spør er at de mente at jeg burde kjøpe denne modellen: MZ-N510/S skulle vist nokk være like bra som den jeg hadde. Har litt peiling MZN-1 er mye bedre enn MZN-501, bedre batteri, mindre spiller, fjernkontroll m/disp osv. MZN-501 er en eldre og mye billigere modell enn MZN-1, så om selgeren sier at den er tillsvarende, så lyger han deg midt opp i trynet. Om du skal få en tillsvarende modell så er det MZ-NH 1 som er "dagens" MZN-1. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 ikke MZN-501 men MZ-N510/S Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg har noe av samme problemet. Kjøpte en MZR-900 i desember 2001. Leverte den inn i starten av desember(i år). Fikk besked om at den ikke var dekket av garantien (den så ganske gjævlig ut) men det var en forsikrings sak (Elkjøp skadeforsikring). Der prøvde de også å erstatte den med 999kr som skulle tilsvare en MZ-510/S. Denne spilleren manglet manglet mange av fuksjonene den gammle spilleren hadde. Derfor sendte jeg en klage til forsikringselskapet og har ikke fått noe svar enda. Så det du må gjøre er å sende en klage og vise til forskjellene i funksjon i din spiller og den spilleren de ville erstatte med. Arne Lenke til kommentar
zaico Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) ikke MZN-501 men MZ-N510/S Forskjellen er fargen, og at jeg ikke viste hvor "-" skulle være! S er bare en fargekode. Endret 6. februar 2005 av zaico Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 kan det hende at de gir oss 999 kr fordi at det er det MZ-N510/S koster i dag og at det er det de mener/tror er en like bra spiller som min/vår gammle? vist ja, har vi da ikke krav på å få tilbake en sum fra en bedre MD koster?? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 De gir 999kr fordi det er det MZ-N510/S koster nå hos bestbuy.no. Forsikringen sier at forsikringselskapet kan erstatte produktet med en spiller med tilsvarende spesifikasjoner. Tror de bruker MZ-N510/s fordi det er den billigste MD spilleren på markedet. Fant ut at MZ-NH900/s var nærmest den gammle spilleren min. Den koster 3115 hos deal som er en helt annen pris enn hva Elkjøp ville gi meg. Elkjøp lovte meg at de skulle ta kontakt med forsikringsselskapet og ringe meg i dag. Men jeg har enda ikke hørt noe. Det du må gjøre er å stå på ditt å ditt og hevde at det er en spiller med mye dårligere spesifikasjoner du har fått tilbudt enn den du leverte inn. Men hvis du har tatt i mot de 999kr så er det slutt for deg. Det regnes nemlig som at du har godkjent erstatningen på 999kr. Arne Lenke til kommentar
zaico Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 MZ-N510 tilsvarer ikke MZ-N1, de kom på markedet nesten samtidig og MZ-N1 var jo nesten 2000,- dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå