Gå til innhold

kommer aldrig x850xt og A8N-SLI inn på pcutstyr?

Anbefalte innlegg

ja, det er vel kansje en unødvendig post.. men :p

jeg hadde tenkt til og handle meg pc.. tenkte på s939 (asus a8n sli deluxe) og sapphire x850xt (bl.a).. men, det ble bilkjøp istedenfor :cool:

delene hadde jeg tenkt og handle fra pcustyr.no fordi de var billigst.. rett og slett..

altså, da jeg drev å tenkte på ny pc, så sto det att A8N-SLI og X850XT kom inn 2 februar.. altså rundt disse tider.. men gikk innpå der idag, og nå står det plutselig att A8N-SLI og x850xt ikke kommer inn før uti april...

det hjelper liksom ikke og være billigst, hvis de aldrig får inn delene.. dette gjelder sikkert flere web shopper også.. men synes det er drøyt... eller på grensa til frekt!

har da sett web shopper som har inne både A8N-SLI og X850XT..

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har misforstått litt. PCUtstyr (eller noen andre butikker) har ikke mulighet til å se inn i fremtiden. Datoene de opererer med er alltid antatte, dvs de regner med å få det inn den datoen, basert på info fra leverandør. Om det står "ubekreftet", har de mer eller mindre tippet når de får inn. Står det ubekreftet, er dette å regne som "har egentlig ikke peiling" (i alle fall hos mpx.no, som liker å leke med datoer).

Når du bestilte stod det ikke "varen kommer garantert xx.xx.05".

Og jeg regner med at det på ingen måte er sikkert at det går så lenge som til april før de får inn. Men det er vel ikke verre enn å kansellere bestillingen?

Når sant skal sies, så er egentlig pcutstyr litt tvilsomme med tanke på datoene... Min forrige bestilling ble et salig rot. Jeg visste at 2 varer ikke var på lager, men mens jeg ventet på at de kom på lager så viste det seg at det var plutselig en annen vare jeg egentlig ventet på, selv om denne varen stod at var flere på lager av når jeg bestillte. Stod også en leveringsdato langt ut i det fjerne, men så plutselig var pakken hos meg allikevel etter ca en uke...

Lenke til kommentar

jo jeg skjønner att ingen web shop kan se inn i fremtiden.. og det er ikke opp til de når varen evt kommer.. det med bekreftet og ubekreftet dato ,ja, jeg vet hva det vil si .. men som du skriver her så tror jeg pcutsyr er litt tvilsomme..

virker som de bare flytter på datoen hele tiden.. jeg skulle egentli kjøpe pc i fjor sommer også.. heller ikke da ble det noe av.. kan huske det var sånn da å (det att jeg ikke kjøpte pc var IKKE pga datoene til pcutstyr, bare så det er sagt.. brukte bare pengene på noe annet)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Men det kan også være en meget logisk forklaring på hvorfor datoene hele tiden flyttes: kortene er allerede bestilt av andre.

Eksempel: Butikk X bestiller 200 av kort Y som kommer inn 1. april. Etterhvert blir alle disse 200 kortene reserverte i det hele tatt FØR de kommer inn til butikken. Butikk X bestiller da selvfølgelig enda flere kort, men disse kortene blir levert 20. april. Datoen på web'en er jo selvsagt den datoen det TIDLIGST er mulig å få kortene. Hvis det første partiet allerede er bortbestillt, er det jo håpløst lite kundevennlig å oppgi denne datoen til nye kunder som uansett må få kort fra en senere ordre.

Moralen er altså: hvis du skal ha tak i et kort som er meget etterspurt og vanskelig å få tak i; bestill fort som f. For er det en ting som er sikkert, så er det at andre kommer til å komme før deg i køen hvis du ikke får ut fingern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...