Gå til innhold

Dell Inspiron 4000 med nesten svart skjerm

Xaer0

Anbefalte innlegg

Har en Dell Inspiron 4000 som er et par år gammel. P3 800, 128, tråløst g nettverkskort i PC Card sporet, 20gb, 14" 1400*1050.

Her om dagen tok skjermen kvelden. Det vil si, bare nesten. Det er mulig og se hva som er på skjermen dersom jeg lyser rett på med en sterk lampe. Alle fargene er der... Uten lampe er skjermen tilnærmet svart, både i windows og i bios.

I bios står brightness på 6/6, og i windows står alt på Max battery. Har noen vært borti noe lignende eller har tips mottas det med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer sikkert det. PC'en ble kjøpt i sept 2001.

Siden den er rimelig verdiløs nå og skjermen er den dyreste komponenten kan den altså betraktes som skrot. ( tar ut ram, hd, osv..)

Får neppe noe på garantien...har skrudd litt her og der i tillegg til at den er rimelig godt brukt...

Når den har skrudd av skjermen (skjermbeskytter) og skjermen slår seg på igjen, kommer det ett raskt blink der alt ser normalt ut...Det varer kun ett veldig lite sekund....

Lenke til kommentar

De fleste dell modeller er jo bygget sånn at det skal være lett å bytte en del deler. Så om du har skrudd på den så er det såvidt meg bekjent ikke å bryte garantivilkårene. Men om den er fra 2001 så spørs det om du har noe garanti på den. Hvordan forbrukerkjøpsloven stiller seg til det er jeg heller ikke sikker på - den kom vel etter 2001 og har ikke tilbakevirkende kraft?

Lenke til kommentar
Det er mulig og se hva som er på skjermen dersom jeg lyser rett på med en sterk lampe. Alle fargene er der...

Det kan ikke være noe så enkelt som at bryteren, som slår av skjermen når du lukker ned lokket har hengt seg opp? Har ikke vært borti denne maksinen før - men dette gir de samme symptomene...

Lenke til kommentar

Litt artig. Ringte Dell sin service telefon, og på tross av det alle her sier, så traff jeg en hygelig mann som hadde litt peiling...

Jeg har skrudd opp og tatt av det som er av deksler, skrudd ut lcd'en og prøvd det meste. Det er over 1/2 år siden skjermen virket...

Så snur jeg boksen for og lese av j-tagen ( har gjordt det mange ganger) og plutselig virker skjermen...Riktignok er ikke bildet som det en gang var...Det er et kraftig grønt skjær i skjermen og masse vertikale streker, kan minne om bildet en får om en kjører med for høy oppløsning. Men oppløsningen er rett...sikkert en deffekt kabel.

Noen som har noen tips her...

Lenke til kommentar

Er mulig det er LCD-kabelen, men tviler litt på det siden lysstyrken forandret seg da du løftet maskinen. Er jo heller ikke mulig å få testa, og er 99% sikker på at du ikke kan få fatt i bare kabelen fra Dell spareparts. men du kan jo prøve lykken. Sjekk om kabelen har et Dell part nr. (5 tegn), da skal det vel være mulig å spore opp en slik et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...