Qaracuck Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Er dette normalt? jeg brenner meg når holder en liten stund! De ligger rett over hverandre og begge to er like varm! Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Høres ganske varmt ut - prøv å flytt de litt ifra hverandre hvis det ikke er noe som helst luft imellom dem (hvis de sitter klint inntil hverandre med andre ord), det burde redusere varmen en del. Ellers så tjener også harddisker på at det er god luftgjennomstrømning i kabinettet. Jeg har en stillegående (og forholdsvis treg...) vifte montert foran harddiskene mine og forskjellen på om denne er tilkoblet eller ikke er som natt og dag når det gjelder temperatur på utsiden av diskene. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 hvis du klarer å holde på de "en liten stund" så er de nok ikke 80 grader.. du brenner deg på under et sekund på 80 grader.. klarer du et par tre-fire-fem sekunder ville jeg ikke gjettet på mer enn 60 grader som i grunnen er ganske normalt og ikke noe farlig i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 ok da er de vel 60 grader, men da jeg bruker hddtemp viser den opp mot 70-75, er ikke dette unormalt varmt? uansett takk for alle svar!! Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 sett inn en vifte til å blåse mellom de to harddiskene dine... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 To harddisker som ligger rett over hverandre, uten kjøling, og er såpass varme at det er ubehagelig å ta på dem, varer ikke lenge. Kjøp en billig 80mm-vifte, kjør den på 5V, og plasser den slik at den blåser kald luft mellom harddiskene. Det skal ikke mer til. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 ...60 grader som i grunnen er ganske normalt og ikke noe farlig i det hele tatt.. Du har fått med deg at det er harddisker og ikke cpu vi snakker om her? Minner om at WD har maks tillatt driftstemp på 55 grader C. Men jo lavere jo bedre. Selv liker jeg at de ligger ned mot 30-tallet. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 bare ut av nysgjerrighet - ville nitrogenkjøling på en harddisk vært skadelig? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Qaracuck: Om det er normalt eller ikke vet jeg ikke, men det er i alle fall ikke sundt for harddiskene dine! Mine ligger i snitt på 30 grader (En Raptor 10.000 RPM, og en vanlig 7200 RPM). De er dog kjølt ned ved hjelp av ganske mange vifter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå