wil Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg synes at hvis man har prøvd windows i mange år, og har lyst til å prøve noe annet f.eks linux så synes jeg, selv om jeg selv gjorde det også da, men jeg synes egentlig at folk må velge selv hva de vil installere av OS fordi at det er jo bare de selv som vet hvor god de er i pc, så hvis de skal installere linux så synes jeg at hvis de finner en linux distro som det liker så synes jeg at de skal prøve den uavhengig av det de andre sier. Noen som er enig i det jeg skriver nå eller. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jepps, men det er også sånn at hvis du har levd i windows verdenen og skal ta steget inn i linux/*bsd verdenen så nytter det ikke å tenke "windows". Det finnes flere hundre forskjellige distroer og når noen sier "jeg vil prøve linux, hva skal jeg bruke" (dumt spørsmål i seg selv) så får han mange personlige svar tilbake om hva han bør prøve og hvorfor han bør prøve akkurat det. Lenke til kommentar
live Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 17:00, wil skrev:Jeg synes at hvis man har prøvd windows i mange år, og har lyst til å prøve noe annet f.eks linux så synes jeg, selv om jeg selv gjorde det også da, men jeg synes egentlig at folk må velge selv hva de vil installere av OS fordi at det er jo bare de selv som vet hvor god de er i pc, så hvis de skal installere linux så synes jeg at hvis de finner en linux distro som det liker så synes jeg at de skal prøve den uavhengig av det de andre sier. Noen som er enig i det jeg skriver nå eller. - jeg synes du burde bruke litt mer punktum. :smile: nei, seriøst, klart man bør velge selv, men spør man så får man subjektive svar. - gjerne med mye følelser. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 17:00, wil skrev:Jeg synes at hvis man har prøvd windows i mange år, og har lyst til å prøve noe annet f.eks linux så synes jeg, selv om jeg selv gjorde det også da, men jeg synes egentlig at folk må velge selv hva de vil installere av OS er det noen som sier at ikke ikke kan installere noen OS? Folk har da full frihet til og velge det de selv vil. Quote: fordi at det er jo bare de selv som vet hvor god de er i pc, Synes du ikke at det er litt feil å si at folk skal velge ette hva de kan? Jeg synes at folk skal velge etter hva de er villig til å lære. Quote: så hvis de skal installere linux så synes jeg at hvis de finner en linux distro som det liker så synes jeg at de skal prøve den uavhengig av det de andre sier. Enig med deg der ja... Quote: Noen som er enig i det jeg skriver nå eller. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Alle finner seg ett OS de liker, som passer den personens behov. Mange klarer dessverre ikke å akseptere at andre liker andre OS bare fordi de selv ikke liker det. Noen skriver at de har masse problemer med f.eks Windows XP. Om det er deres egen uerfarenhet med XP eller rett og slett ett ukompatibelt program eller en maskin som ikke liker XP er uaktuelt. Det viktige er at personen liker ett annet OS bedre og må få lov til å prøve det. Hvis det OS'et gjør akkurat det de vil det skal gjøre, hvorfor lære seg ett annet OS? Selv har jeg prøvd å installere Linux 2 ganger. Første gangen støttet ikke programmet grafikk-kortet mitt, andre gangen sletta den en harddisk som ikke hadde noe med Linux å gjøre. Mulig jeg gjorde en feil eller ikke forsto instruksjonene, og derfor holder jeg meg til Windows XP som jeg er veldig fornøyd med. XP stødig som ett fjell, selve OS'et har ikke krasjet en eneste gang på min maskin siden jeg fikk det i november i fjor, og jeg kjører masse tunge programmer samtidig og har gjerne maskinen på flere dager i strekk ved nedlasting av mange og store filer. Andre lovpriser Linux, og jeg er sikker på at de som klarer å installere det uten problemer og tar seg tid til å lære det, har stor glede av OS'et. Derfor... la oss slutte med diskusjonene om hva som er best, og hva som er dårligst. La de som liker Windows 95 fremfor 98 få lov til å bruke 95. Ingen kan nekte de det. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Enig med deg live! LOL litt mer punktum /steinih :smile: [ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-18 17:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå