nilberg Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg har bestilt et Lian Li PC6277B fra Microplex, og skal montere vannkjøling i dette kabinettet. Radiatoren er tiltenkt en plass i toppen av kabinettet... En god radiator er alltids en god plass å starte, men spørsmålene mine er: 1. Hvor stor radiator KAN jeg ha i det overnevnte kabinettet? 2. Hvor stor radiator BØR jeg ha i det overnevnte kabinettet? 3. Hvilken radiator er best? 4. Er det vesentlige forskjeller på AquaComputers varianter og Black Ice? (Bortsett fra prisen da...) Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det vil vell være en fordel å ta frem målebandet og sjekke i kabinettet for hvor stor Radiator'n kan være. Må være enklere for deg det en andre folk som ikke har det kabinettet. Ta en runde rundt på nettet så finner du ut hva som passer deg, ditt kabinett best. Pluss anbefalninger på radiatorer osv. Fins utallige tester av ulike radiatorer rundt omkring. *Use Google* ! Lenke til kommentar
Leben Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Heisann. Jeg har et slikt kabinett, og om du hadde sjekket MP så hadde du funnet ut at det er plass til en stk radiator med 120x120 mm vifte. Uten mye stress kan man få plass til 2 stk radiatorer med 2 stk 120x120mm vifter. Du må da skjære i toppen av kabinettet, men alt kommer under den "rista" som hører til dette kabinettet. Dvs at ikke noe synes av det du har skjært om du ikke bommer skikkelig. Når det kommer til hvilkan rediator så er det mange poster på forumet Leben Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg har dette kabinettet (vel iallefall sølvfarget), og skar ut et ekstra hull til vifte nr. 2 Målte nøye opp, og kuttet et liknende hull som det andre (inklusiv feste for gummipakning). Ikke akkurat perfekt resultat, men hullet ble jo helt dekt under filteret og grillen. Satte i en black ice II extreme (280x132x48mm) Viftene ligger over radiatoren. De suger kald luft inn og blåser dette gjennom radiatoren og inn i kabinettet. Jeg brukte lange bolter med gjenger i begge endene, og med muttere fikk jeg festet radiatoren uten å røre lamellene. Radiatoren og viftene henger altså i halvparten av skruehullene (4 stk) til viftene, resten (4 stk) av hullene er utelukkende brukt til å feste viftene. Alt henger i de medfølgende gummipakningene. Endret 3. februar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
Leben Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 lurerpaa: får du brukt de øverste brønnene til noe da? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) lurerpaa: får du brukt de øverste brønnene til noe da? Den aller øverste bruker jeg ikke, men har en reobus i nr 2. EDIT Men det er plass til Sunbeam Rheobus i brønn nr 1, men syntes det ble litt trangt spesielt for den tilførende molexkontakten OBS der er ikke plass til CD-rom før i brønn nr 3. Endret 3. februar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
Leben Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Dette pga radiator nr 2? Lenke til kommentar
Leben Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Har nemlig: Denne i toppen, ogdenne. i de 2 neste Etter de kommer det cd-rom, floppy og så denne så jeg sliter nok med å få inn en radiator, men ikke gitt oppe enda, bare se om jeg kan gjøre noe annet. Kaste ut floppy først. Leben Endret 3. februar 2005 av Leben Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Dette pga radiator nr 2? Ja radiatoren er såpass dyp (48 mm+viftehøyde) i BIE-II serien, at en en vil ikke kunne dytte inn en CDrom i brønn 2. EDIT: Husk jeg har 1 stk 280 mm lang radiator og ikke 2 stk Endret 3. februar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Har nemlig: Denne i toppen, ogdenne. i de 2 neste Etter de kommer det cd-rom, floppy og så denne så jeg sliter nok med å få inn en radiator, men ikke gitt oppe enda, bare se om jeg kan gjøre noe annet. Kaste ut floppy først. Leben Jeg har (mot noens anbefalning) en 5 1/4 "bay" vanntank i bunnen (har kastet ut høyttaler og USB). Pumpen (Danger Den DD12V-D4 OBS: støyer en del) står også i bunn. Har du pumpen montert bak vanntanken ? Hvis ikke, tror jeg du kan få plass til vanntanken i brønn 2+3 om du er villig til å kutte litt i øvre bakkant av festeanordningen. Har du pumpen der, kan du iallefall glemme det, da vil man først kunne plassere tank+pumpe i brønn 3+4 Endret 3. februar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
Leben Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 jepp. Se om jeg klarer meg med en radiator når jeg begynner å kjøle diskene også, ellers setter jeg vel en radiator i bunnene eller no, men tror jeg klarer meg med en radiator enn så lenge, da jeg bare kjøler pga støy og ikke OK. Leben Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg kjøler 6800GT med Dangerden 6800 blokk, og AMD64 3200 med TDXA64 1/2" ID tygon tubing over det hele. Overklokker heller ikke, og systemet med 280 mm radiator er sannsynligvis "overkill" med mindre man skal overklokke. Det er iallefall greit å kunne justerer ned pumpe- og viftehastighet for å unngå mest mulig støy. Dette er den første vannkjølte PC jeg noen gang har bygd. Jeg ville nok ha valgt et "lettere" kjølesystem om jeg skulle gjort det om igjen. Dyrt ble det også. CPU temp ligger vanligvis rundt 33 C, GFX 44 C, ambient 29 C Skrur opp hastighetene litt om jeg skal spille doom... Endret 3. februar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg har dette kabinettet (vel iallefall sølvfarget), og skar ut et ekstra hull til vifte nr. 2 Målte nøye opp, og kuttet et liknende hull som det andre (inklusiv feste for gummipakning). Ikke akkurat perfekt resultat, men hullet ble jo helt dekt under filteret og grillen. Satte i en black ice II extreme (280x132x48mm) Viftene ligger over radiatoren. De suger kald luft inn og blåser dette gjennom radiatoren og inn i kabinettet. Jeg brukte lange bolter med gjenger i begge endene, og med muttere fikk jeg festet radiatoren uten å røre lamellene. Radiatoren og viftene henger altså i halvparten av skruehullene (4 stk) til viftene, resten (4 stk) av hullene er utelukkende brukt til å feste viftene. Alt henger i de medfølgende gummipakningene. Har du noen form for worklog på det prosjektet? Hadde vært interessant å se hvordan du ordnet det ekstra hullet... Evt. noen bilder? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Skal låne digitalt kamera av brodern og legge de ut her senere i kveld... EDIT: Batteriet i kameraet var selvsagt flatt, skal forsøke å legge ut bilder i morgen. Endret 4. februar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Det hadde vært kanon med bilder av det. Jeg har nemlig to store hull på toppen, men de er så langt fra hverandre at jeg lurer på hvordan jeg skal få det til... Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Bare sånn mens vi venter på bilde - har du sett på denne tråden MP supportforum Går og venter på dette kabinettet selv Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Har noen få bilder samme tower 2 pc en P4 og en dual Xeon Håper kan være til nytte http://yuppe.pointclark.net/img/ Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Interessant det yuppe! Hva slags redskap brukte du for å lage viftehull nr. 2 i toppen? Fint resultat. Greit å montere aquaero'en der oppe? og er du fornøyd med den? Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Takk for link og bilder, meget pent resultat på viftehull nr. 2 for radiator i toppen der, Yuppe.. Standard arbeid m/Dremel? Ellers kan jeg se at du behersker macromodus på kameraet ditt.. Men du kunne vel klippet tåneglene før du inkluderte føttene på bildet...?!? Lenke til kommentar
Yuppe Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Hva slags redskap brukte du for å lage viftehull nr. 2 i toppen? Fint resultat. Greit å montere aquaero'en der oppe? og er du fornøyd med den? Dremel med kappe skive. Aquaero'en er nå i andre bay lettere skru den inn og ut i 2 bay, 1 bay er trangt går men pes skru den fast. Aquaero'en er bra ikke noe galt med den, cept dyr! Ellers kan jeg se at du behersker macromodus på kameraet ditt.. Men du kunne vel klippet tåneglene før du inkluderte føttene på bildet...?!? Hehe har sett dem, det er konas føtter som har lurt seg inn der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå