Gå til innhold

Hjelp til tolking av slave/master jumpers

Anbefalte innlegg

Har en gammel Pentium maskin som skal brukes til firewall. Og har bare en 420mb harddisk til rådighet.

Problemet er at jeg ikke finner ut hvor jeg skal sette jumpere for å velge slave/master på disken. Har ikke prøvd meg frem ettersom at jeg har erfart at gammel hardware kan ryke av at du setter en jumper feil

Noen som klarer å finne ut hvor jumperene skal stå?

Bilder ligger her

PS. bildene egner seg kansje ikke for modembrukere, og beklager forøvrig den dårlige kvaliteten på bildene, jeg hadde bare en gammel scanner til rådighet.

Mvh.

NetFinity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen forslag overhodet?

Sitter klar til å montere denne nå, så alle forslag mottas med takk.

På labelen der det står jumper oppsett er det bare avbildet 2 jumpere(4pinner), og ingen plass på disken er det dette. Eneste sansynlige plass er bak på disken, men her passer det ikke overens med avbildningen på labelen.

Mvh.

NetFinity

Lenke til kommentar

Sålenge du bare bruker en harddisk har det vel ingen betydning om den er master eller slave. Slvaen vil jo ikke ha noen å bøye seg for, og masteren har ingen å sjefe over. har selv kjørt en harddisk som slave uten noe annet på IDE-kabelen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-18 18:33, blanc skrev:

Sålenge du bare bruker en harddisk har det vel ingen betydning om den er master eller slave. Slvaen vil jo ikke ha noen å bøye seg for, og masteren har ingen å sjefe over. har selv kjørt en harddisk som slave uten noe annet på IDE-kabelen.

Hva er vel enklere enn å LA vÆR Å PUTTE JUMPEREN I?

hvis den kjører alene, er sannsynligheten stor for at den ikke trenger jumper. ellers kan du prøve å sette den i den mitterste slik: ::I::

I = jumperen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...