NetFinity Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Har en gammel Pentium maskin som skal brukes til firewall. Og har bare en 420mb harddisk til rådighet. Problemet er at jeg ikke finner ut hvor jeg skal sette jumpere for å velge slave/master på disken. Har ikke prøvd meg frem ettersom at jeg har erfart at gammel hardware kan ryke av at du setter en jumper feil Noen som klarer å finne ut hvor jumperene skal stå? Bilder ligger her PS. bildene egner seg kansje ikke for modembrukere, og beklager forøvrig den dårlige kvaliteten på bildene, jeg hadde bare en gammel scanner til rådighet. Mvh. NetFinity Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jumpersettings står nå på harddisken. Burde ikke være noe problem da? Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg ser jo også at det står hvordan jumperene skal stå, men HVOR på disken skal de stå? Det er det som er problemet :smile: [ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-06-18 17:02 ] Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Noen forslag overhodet? Sitter klar til å montere denne nå, så alle forslag mottas med takk. På labelen der det står jumper oppsett er det bare avbildet 2 jumpere(4pinner), og ingen plass på disken er det dette. Eneste sansynlige plass er bak på disken, men her passer det ikke overens med avbildningen på labelen. Mvh. NetFinity Lenke til kommentar
Mio Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Gjør som borre sier..prøv deg frem. Hadde en gammel haug av en disk liggende jeg oxo,satte jumperen feil en del ganger,men ingenting ble ødelagt. Mio Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Sålenge du bare bruker en harddisk har det vel ingen betydning om den er master eller slave. Slvaen vil jo ikke ha noen å bøye seg for, og masteren har ingen å sjefe over. har selv kjørt en harddisk som slave uten noe annet på IDE-kabelen. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 18:33, blanc skrev:Sålenge du bare bruker en harddisk har det vel ingen betydning om den er master eller slave. Slvaen vil jo ikke ha noen å bøye seg for, og masteren har ingen å sjefe over. har selv kjørt en harddisk som slave uten noe annet på IDE-kabelen. Hva er vel enklere enn å LA vÆR Å PUTTE JUMPEREN I? hvis den kjører alene, er sannsynligheten stor for at den ikke trenger jumper. ellers kan du prøve å sette den i den mitterste slik: ::I:: I = jumperen. Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Tegnet og tydelig forklart : http://www.computerhope.com/hdd/hdd0020.htm Lenke til kommentar
Chief Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 19:52, [RCG]Balthazar skrev:Tegnet og tydelig forklart :http://www.computerhope.com/hdd/hdd0020.htm Bra det er noen som er snarttenkt her i verden. + poeng til deg!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå