Dr.X Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Hei dere.. Hehe, siden beltespenner.com tydeligvis ikke hadde priset varene til annet enn 0kr, bestilte jeg norgesflagget med tilhørende belte da.. : Products 1 x *NYHET! Norwegian Flag 0 1 x Black Small (90cm) 0 Sub-Total: 0 Table Rate (Best Way): 0 mva 25.0%: 0 Total: 0 Måtte jo prøve meg.. Nå fikk jeg mail om at ordren var sendt, men denne gangen langt ifra gratis, på 614,-. Det er vel bare å benytte meg av returretten hvis jeg ikke vil ha det her, er det ikke? Eller bare la pakka ligge til den blir sendte tibake? Koster det noe? Driti meg litt ut Endret 2. februar 2005 av Dr.X Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Trur du har lovverket i ryggen med at bekrefta pris på bestillinga viste 0,- mens ordresendinga viste plutseleg ein heilt anna sum. Meiner at viss det er feilprising så har selgar rett til å heve kjøpet (før det er sendt ut) eller skal gi kjøpar informasjon om kva den verkelege prisen er på vara, og demed skal kunde få muligheiten til å trekke seg også. Når selgar har sendt ut varer med "rett" pris utan å informere kunde om at dette var feilpris er trur eg det er noko som selgar bli tatt på. Men pløy igjennom www.lovdata.no Forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven så trur eg du skal finne svar om du kan faktisk få dekka portoen tilbake sidan selgar ikkje informerte om rett pris før han sendte ut vara. mvh JanEirik PS flytter denne over til webshoperfaringer då det er meir i den gata dette spørsmålet hører heime. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Har de sendt en ordrebekreftelse på 0,- og sender ut varene til en annen pris er det butikken som har skaffet seg et problem. Jeg ville sendt en mail og sagt at du ikke kom til å hente den. Om de er useriøse må du sende tilbake og betale returporto, som du ikke får igjen. Så, la den ligge på postkontoret. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har de sendt en ordrebekreftelse på 0,- og sender ut varene til en annen pris er det butikken som har skaffet seg et problem. Jeg ville sendt en mail og sagt at du ikke kom til å hente den. Om de er useriøse må du sende tilbake og betale returporto, som du ikke får igjen. Så, la den ligge på postkontoret. Om du må betale returporto for varer du har bestillt men ikke GIDDER å hente, så er det bare rett og rimelig syntes jeg ! Det koster tross alt bedriften penger å sende deg dette, i tillegg til at det er ca. 3 ganger så kostbart å behandle en retur enn en bestilling. Jeg tenker da på tiden det tar for bedriften å behandle alt rundt en retur. Det er tross alt ikke bare å slenge ting tilbake på plass, men det må tilbakeføres til lager, trekkes ut av omsetningen osv. Det er faktisk VELDIG mye mer enn det folk flest tenker over. Jeg må nok forberede deg på å måtte betale litt for din over-ivrighet her dessverre. Her er litt "cut`n paste" fra kjøpsvilkårene, som du kanskje har lært at kan lønne seg å lese neste gang (fortrinnsvis FØR du bestiller noe fra en webshop). PS ! Ikke vær flau over å gjøre feil, så lenge du lærer noe av de ! "Ved uavhentet oppkravspakker forbeholder vi oss retten til å sende kunden en faktura som dekker våre kostander. Denne ligger foreløpig på 175 kr." Det neste punktet derimot er vel neppe å anse som spesielt seriøst: "Dersom du ønsker å avbestille en pakke er det viktig at du gjør dette før pakken sendes fra oss. Avbestillinger skal skje skriftlig per e-post til [email protected]" Totalt sett virker de ikke så fryktelig proffe, men alle begynner jo et sted.... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Du har glemt å forstå noe veldig viktig her. Butikken sendte ut en bestilling til en pris Dr.X ikke hadde bestilt det for. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Trur du har lovverket i ryggen med at bekrefta pris på bestillinga viste 0,- mens ordresendinga viste plutseleg ein heilt anna sum. Meiner at viss det er feilprising så har selgar rett til å heve kjøpet (før det er sendt ut) eller skal gi kjøpar informasjon om kva den verkelege prisen er på vara, og demed skal kunde få muligheiten til å trekke seg også. Når selgar har sendt ut varer med "rett" pris utan å informere kunde om at dette var feilpris er trur eg det er noko som selgar bli tatt på. Men pløy igjennom www.lovdata.no Forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven så trur eg du skal finne svar om du kan faktisk få dekka portoen tilbake sidan selgar ikkje informerte om rett pris før han sendte ut vara. mvh JanEirik PS flytter denne over til webshoperfaringer då det er meir i den gata dette spørsmålet hører heime. Du sier det jeg tenker..om butikken allerede har sendt ut varer, så skal ikke du betale noe som helst for de. Selger har derimot lov til å informere om riktig pris før han sender, om det er trykkfeil på hjemmesidene deres. Dette er lov selv etter ordrebekreftelse er sendt ut, da ved grov feilprising som er så åpenbar at kunde burde skjønne at prisen er feil, så er det lov å kansellere kjøpet fra selgers side. Men ja, om butikken allerede har sendt varen, og plutselig krever en annen pris en det som har vært avtalt, så har de ingen sak etter min mening. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Du har glemt å forstå noe veldig viktig her. Butikken sendte ut en bestilling til en pris Dr.X ikke hadde bestilt det for. Du har LITT rett, men også LITT feil.... Kopierte dette fra en annen nettbutikk: "Returkostnadene til oss bæres av kunden (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). " MEN det "beltegutta" har glemt å få med i sine vilkår, er noe som sier f.eks. "Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil, kan dette endres uten unntak, dersom kunden blir gjort oppmerksom på dette på forhånd og innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget." En annen sak er jo hvorvidt de har et snev av kundeservice eller ikke, men jeg anbefaler uansett å ringe fyren. Husk i så fall at du kommer lengere ved å innrømme en feil og være høfflig, enn storforlangende og bastant ! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Merk "dersom kunden blir gjort oppmerksom på det på forhånd og innen rimelig tid". Er å sende ut en vare med plutselig annen pris enn det ordrebekreftelsen sier og ikke la kunde få mulighet til å endre før varen er sendt "på forhånd" eller "innen rimelig tid"? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Merk "dersom kunden blir gjort oppmerksom på det på forhånd og innen rimelig tid". Er å sende ut en vare med plutselig annen pris enn det ordrebekreftelsen sier og ikke la kunde få mulighet til å endre før varen er sendt "på forhånd" eller "innen rimelig tid"? Det er jo nettopp DET jeg gjør oppmerksom på at de IKKE har med sine vilkår ! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det jeg sier er at om de hadde hatt med de 2 linjene du skrev i sine vilkår, så hadde de brutt de 2 linjene ved denne hendelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå