marw_the_big_headed_rhino Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Nå har jeg funnet flere feil på koden, og takk til de som har gitt meg gode råd og tips allerede. Men hva er feil med koden nå? $bildeNavn blir aldri sann, og det skal den jo bli? Noen gode forslag der ute i natten? <?php $page_title = 'Laste opp bilde? Da er du på riktig side!'; include ('inc/header.inc'); ?> <?php if(isset($_POST['submit'])) //Håndter skjema { echo $bildeNavn; /*//Sjekk for bildeNavn. if(strlen($_POST['bildeNavn']) > 0) { $bildeNavn = TRUE; } else { $bildeNavn = FALSE; echo "Du glemte å skrive inn navnet på bildet!"; } */ if($bildeNavn) { //registrer bilde echo "Bildet ditt er nå lastet opp"; } else { //Noe lukter råttent i staten Danmarks. echo "Gå tilbake å prøv igjen! Noe galt er ikke riktig!"; } } else { //Vis skjemaet ?> <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data"> <fieldset><legend>Fyll inn informasjonen i skjemaet under:</legend> <p><b>Bilde:</b><input type="file" name="filNavn" size="30" maxlength="100" /></p> <p><b>Bildenavn:</b><input type="text" name="bildeNavn" size="30" maxlength="30" /></p> <p><b>Motiv:</b><input type="text" name="bildeMotiv" size="30" maxlength="30" /></p> <p><b>Adresse:</b><input type="text" name="bildeAdresse" size="30" maxlength="30" /></p> </fieldset> <div align="center"><input type="submit" name="submit" value="Last bilde" /> </div> </form><!-- END OF FORM! --> <?php include ('inc/footer.inc'); //Slutt på hoved submit betingelse } ?> Fungerer nå! Takk for hjelpen. Endret 3. februar 2005 av bono_head Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Tja, du har iallefall glemt en ' ved siste include. Hvilken feilmelding er det du får / hva er det som ikke vises, som skulle ha blitt vist? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Har endret litt nå på koden, så den er "editert". Så nå får jeg feil på siste linje. Parse Error på linje 45. Så den lille tøddeljæ*eln nå! Takk for tipset. Nå fungerte den. Nå kan jeg legge meg å faktisk få sove! Må bruke dette forumet oftere Endret 2. februar 2005 av bono_head Lenke til kommentar
allyse Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 enda feil på <?php include ('inc/footer.inc); } ?> Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Nope, nå fant jeg et par feil til, så nå fungerer snutten! Takk for tipset, ya all! Det var en sannhet med modifikasjoner fant jeg ut. $bildenavn blir av en eller annen merkelig grunn aldri sann, og den går ikke inn i riktig løkke. Noen forslag? Oppdatert kode i melding over. Endret 2. februar 2005 av bono_head Lenke til kommentar
stiber Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Fåreslår at du legger til 'enctype="multipart/form-data"' i <form> taggen. Du bruker variabelen bildeNavn både på motiv og bildenavn (Litt rask klipp&lim?) . Kan det være at du lar motiv stå tomt ved testing? $_POST['bildeNavn'] = motiv i ditt eksempel. Lykke til videre! Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Fåreslår at du legger til 'enctype="multipart/form-data"' i <form> taggen. Du bruker variabelen bildeNavn både på motiv og bildenavn (Litt rask klipp&lim?) . Kan det være at du lar motiv stå tomt ved testing? $_POST['bildeNavn'] = motiv i ditt eksempel. Lykke til videre! Har endret litt på koden, men fortsatt er det ingenting. Må kanskje spise frokost før jeg kommer på den endelige løsningen.. Har limt inn koden over, slik som den er nå, hvis det er noen som har lyst å se. bildeMotiv blir fortsatt aldri sann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå