Gå til innhold

Oppfølger til 6230 avslørt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra med høyere oppløsning, men det er ikke nødvendigvis nok for å få et bedre grensesnitt. Skjermen burde også vært høyere, syns jeg. Og hvis de fortsetter med like teit organisering som i Series 40, så er det uaktuelt for meg. Men det er et skritt i riktig retning, og vil forhåpentligvis presse andre produsenter til å se og høyne med 10... ;)

Lenke til kommentar
Bra med høyere oppløsning, men det er ikke nødvendigvis nok for å få et bedre grensesnitt. Skjermen burde også vært høyere, syns jeg. Og hvis de fortsetter med like teit organisering som i Series 40, så er det uaktuelt for meg. Men det er et skritt i riktig retning, og vil forhåpentligvis presse andre produsenter til å se og høyne med 10... ;)

hva mener du med teit organisering i series 40?

Lenke til kommentar

Jeg regna med at noen ville reagere på den, ja... ;) Jeg snakker om sånne ting som anropslister, for eksempel. Den er for det første delt i tre (tapte, mottatte og utgående), disse kunne fint vært slått sammen som på SE K700. Videre må man, hvis man vil finne ut når noen ringte, ikke bare bla seg nedover listen, men også velge oppkallet og velge vis tid (eller noe i den duren). Det er så mye trykking og blaing for å finne informasjonen. Hvorfor gjøre det så vanskelig, når man har sånne geniale løsninger som SE kommer opp med? Det er også flere andre eksempler, men de går alle ut på at man må bla seg fram til en ting, velge den og så velge hva man vil se/gjøre. Denne informasjonen kunne fint vært kokt inn på samme skjerm som der man blar. Generelt er plassen utnyttet dårlig; Nokia kunne fint putta inn mer informasjon i grensesnittet sitt, det har de plass til. Derfor er jeg litt skeptisk til denne nye telefonen. Hvis de bare øker oppløsningen, vil det se penere ut, men vil være like tungvindt å bruke.

*puh* det ble mye tekst...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
jeg synes de kunne gjort skjermen større når den har så bra oppløsning.

I utgangspunktet enig, men argumentet for skjermstørrelsen er jo at større skjerm vil enten gi større telefon eller mindre tastatur. Det er ikke så mye å gå på oppover, med mindre de klarer å flytte på høyttaleren... :hmm:

Lenke til kommentar
jeg synes de kunne gjort skjermen større når den har så bra oppløsning.

I utgangspunktet enig, men argumentet for skjermstørrelsen er jo at større skjerm vil enten gi større telefon eller mindre tastatur. Det er ikke så mye å gå på oppover, med mindre de klarer å flytte på høyttaleren... :hmm:

k700i har da klart det fint uten å være noe særlig større enn 6230. de kunne gjort tastene mindre \ fjerna litt mellomrom mellom dem uten å gå på bekostning av brukervennlighet.

Lenke til kommentar
k700i har da klart det fint uten å være noe særlig større enn 6230.

Men de har til gjengjeld også gjort tastaturet endel mindre. Se på disse to bildene:

Thumbnail-0.jpg

og

nokia_6230_large2.jpg

Beklager de store bildene, men jeg gidder ikke resize og uploade og fanteri...

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg. Jeg sitter med Siemens CX65, som flere klager på har for små knapper, men jeg har ingen problemer med det selv. Men jeg husker da 6230 var ny, og diskusjonen raste her på forumet om at den hadde for liten skjerm, så var det endel som sa at de heller ville ha stort "tastatur" enn stor skjerm. Det var altså viktigere at den var god å skrive på enn at den var pen å se på. Derfor min kommentar lenger opp. Personlig syns jeg 6203 kan ryke og reise... ;);)

Lenke til kommentar

Synes 6230 var og er utrolig kjedelig...

De er veldig kretive med (dårlige) knappesatser, mens andre mobiler er de så kjipe og kjedelige...

Skjermene til Nukia har aldri imponert meg... de er små, oppløsningen for lav osv osv osv...

Og ikke minst de er for små fysisk størrelse, Siemens har hvertfall store Dårlige (lav oppløsning) skjermer.

Men specen ser grei ut, tror... nei vet den neste til SE vil gruse denne modellen her -hehe...

:tease::tease:

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke selve navigasjonsknappen på 6230 :no:

Kunne godt tenkt meg en joystick der i stedet :yes:

ellers kunne jeg godt tenkt meg den telefonen

med series 60. :dribble:

Men vi får se hva nokia finner på...

Ikke at jeg tror de finner på noe sånt for en kan ikke lage en perfekt mobil. Det er forbudt :roll:

Lenke til kommentar
k700i har da klart det fint uten å være noe særlig større enn 6230.

Men de har til gjengjeld også gjort tastaturet endel mindre. Se på disse to bildene:

...

og

...

Beklager de store bildene, men jeg gidder ikke resize og uploade og fanteri...

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg. Jeg sitter med Siemens CX65, som flere klager på har for små knapper, men jeg har ingen problemer med det selv. Men jeg husker da 6230 var ny, og diskusjonen raste her på forumet om at den hadde for liten skjerm, så var det endel som sa at de heller ville ha stort "tastatur" enn stor skjerm. Det var altså viktigere at den var god å skrive på enn at den var pen å se på. Derfor min kommentar lenger opp. Personlig syns jeg 6203 kan ryke og reise... ;);)

jepp, men som du også nevner så har den (K7I) fremdeles et veldig godt tastatur noe den faktisk fikk skryt for i en test jeg leste av den. han var overasket over hvor godt det var å bruke enda det tilsynelatende var så lite pga at selve tastene er større enn på mange andre tlf pga at på K7i så har de fjernet alt mellomrom mellom tastene bl.a.

derfor mener jeg det.. blir for dumt å komme med en tlf i midt 2005 eller når den skulle komme, med dobbelt så høy oppløsning som forgjengeren i en like liten skjerm.. den kunne da fint hatt hvertfall 0,5cm høyere skjerm.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg, 2mass. Jeg mener også at de burde klare å lage større skjermer snart. Poenget mitt er bare at folk foretrekker forskjellige ting. Selvom knappene kanskje er gode, kan de likevel være for små for endel. Jeg bare argumenterer for de jeg er uenige med (er det dumt? :p ).

Lenke til kommentar

Jeg regna med at noen ville reagere på den, ja... ;) Jeg snakker om sånne ting som anropslister, for eksempel. Den er for det første delt i tre (tapte, mottatte og utgående), disse kunne fint vært slått sammen som på SE K700. Videre må man, hvis man vil finne ut når noen ringte, ikke bare bla seg nedover listen, men også velge oppkallet og velge vis tid (eller noe i den duren). Det er så mye trykking og blaing for å finne informasjonen. Hvorfor gjøre det så vanskelig, når man har sånne geniale løsninger som SE kommer opp med? Det er også flere andre eksempler, men de går alle ut på at man må bla seg fram til en ting, velge den og så velge hva man vil se/gjøre. Denne informasjonen kunne fint vært kokt inn på samme skjerm som der man blar. Generelt er plassen utnyttet dårlig; Nokia kunne fint putta inn mer informasjon i grensesnittet sitt, det har de plass til. Derfor er jeg litt skeptisk til denne nye telefonen. Hvis de bare øker oppløsningen, vil det se penere ut, men vil være like tungvindt å bruke.

*puh* det ble mye tekst...

Det er mulig jeg er helt på tryne og misforstår ting, men på min 6230 så går jeg inn på anropslogg også f.eks tapte anrop.. og da får jeg opp liste med navn/nr og under i liten skrift står det tid og klokkeslett. Er da ikke så vanskelig det? :ermm:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...