hansaj Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei! Jeg fikk låne et Panasonic NV-GS120 kamera her om dagen og når jeg prøvde å overføre bilder til pc'en via FireWire så ville den ikke. Har prøvd mange programmer, alt fra Movie Maker til Ulead og Adobe. Har Windows XP som OS og installerte alt som var på cd'en som fulgte med kameraet. Når jeg starter kameraet så vises filmen på skjermen, dvs. når jeg klikker på enheten i "Min Datamaskin", men når jeg skal prøve å ta opp (capture) filmen på pc'en så vil ingen av programmene ta opp. Har prøvd to forskjellige kabler også. Kan det være at jeg benytter meg av et eget FireWire kort? Må jeg eventuelt bruke det som er på hovedkortet (må koble til et eget kort, som jeg ikke har prøvd..) eller er det noe annet som jeg ikke har tenkt på? Maskin konfigen er som følger: Asus A7N8X-E Deluxe med 1 GB (3200 DDRAM) og AMD 2400+ prosessor. Har eget FireWire og USV kort som kameraet er koblet til. Aldri hatt noe problemer med hovedkortet eller andre enheter koblet til. Jeg er ganske "lost" nå. Fant lite på nettet også, synes jeg. Føler som sagt at det er noe jeg ikke tenker på (er ny på dette med capturing også) eller noe som jeg ikke har gjort. Alle forslag mottas med stoooor takk Mvh HAJ Lenke til kommentar
esvanes Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei. Har hatt periodevis tilsvarende problem på NV-GS70, og det som virket for meg er: Koble til kamera, og sett dette i VCR modus. XP spør da hva jeg skal gjøre, og jeg velger da et av valgene på listen (Edit and record video using Adobe Prem......) Adobe startes da opp og jeg kan nå åpne "Capture" og da virker det, hver gang. e Lenke til kommentar
hansaj Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Hei! Takk for svaret. Skal teste det ut så snart som mulig. Mulig jeg tar en reinstallering for å "drepe" gamle drivere som kanskje lager noe krøll. Mvh HAJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå