audhage Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei Bare lurer på om noen hadde giddet å si noe om hvilke kort i topicen som er best. Hvem er best på hva og ytelse/pris. Hva synes dere? Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis du ser heeelt øverst, helt der oppe blandt de trådene som er sticky, så vil du finne denne vesle røveren. Der finner du all den informasjonen du er ute etter. Det er mulig å se seg litt rundt før du starter en ny tråd... Lenke til kommentar
audhage Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Jojo. Men hva mener dere brukerne av kortene? Det er DET jeg lurer på. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 For så si det slik så angrer jeg på at jeg kjøpte et XT PE. Jeg ville personlig heller hatt et 6800U selv om jeg spiller mest CS. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det kommer ann på hvilken spill du spiller men en regel som for de nyeste kortene er vel: Ytelse - ATI (ikke store forskjellen, nVidia vinner mye på OpelGL f.eks.) Bilde Kvalitet - nVidia Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 For så si det slik så angrer jeg på at jeg kjøpte et XT PE. Jeg ville personlig heller hatt et 6800U selv om jeg spiller mest CS. Hvorfor i alle dager angrer du? Er jo et fenomenalt kort! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Best ytelse for pris? Regner med at du snakker om AGP her... Da er isåfall Club3D 6800GT det som gir mest for pengene. De koster rundt 3000 kroner hos MPX... Jeg har 6800 Ultra selv, har testet x800XT, og jeg er glad for at jeg valgte Ultra kortet. Bruker Linux ganske mye, og ATi sine Linux drivere suger rett og slett... Mangel på dual-DVI på ATI kortene var også avgjørende for meg... Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 For så si det slik så angrer jeg på at jeg kjøpte et XT PE. Jeg ville personlig heller hatt et 6800U selv om jeg spiller mest CS. Hvorfor i alle dager angrer du? Er jo et fenomenalt kort! Det er et bra kort ja... Men siden det er så og si ingen forskjell i ytelse, ville jeg heller gått for nVidia. Jeg har gått fra nV til ati til nV til ati til nV og nå igjen til ati. Det samme hender hver gang jeg går til ati. Maskinene mine liker ikke ati drivere. De blir mer ustabile og det virker som om maskinen blir treigere på vanlige operasjoner. Man får rett og slett en mye større følelse av kvalitet når man har med nV kort å gjøre. Nei, gi meg et 6800U. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Er det ikke personlige erfaringer trådstarter er ute etter? Iså fall må jeg si at jeg er glitrende fornøyd med mitt Pro VIVO @ XT PE. Gir mye for pengene, og klokker som en gud Ikke prøvd voltmod enda, men skjer nok snart... Mange av kompisene mine har både 6800GT og X800XT PE, ingen av dem klokker derimot, jeg knuser dem ned i støvlene (Jeg vet at dette kortet ikke er med i tittelen, men det skal jo sies at kortet mitt nå yter bedre enn de fleste XT, XT PE, og GT kort (er ikke sikker på Ultra) gjør med standard hastigheter) Lenke til kommentar
audhage Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Nå har jo ikke MPX clu3d 6800GT kortet på lager, det har også gått opp i pris så et annet kort koster da 3600-3700. Men jeg kan jo få et Ultra kort for 4000, eller et x800xt vivo for samme prisen som gt kortet. Det er derfor jeg lurer slikt. Men takker for alle svar hittil. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
kasol Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg har hatt ett Ganiward 6800U som jeg ikke var fornøyd med og kvittet meg med. Så kjøpte jeg meg HiS X800XTPE og angrer ikke ett sekund. Mine erfaringer er stikk motsatt av Vo0do0. Jeg hadde problemer med nvidia drivere etc men med ATI kortet har jeg ikke hatt ett eneste problem. Så jeg anbefaler ATI X800XTPE. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Synes det er litt dyrt da. Så skal prøve å få tak i noe brukt. Mvh Audun Hagen (bare fortsett å poste meninger ) Lenke til kommentar
hds Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Spørs om du liker ATI eller nV spør du meg, vil nok aldri kjøpe meg et ATI kort noensinne, synes bare nV kort er mer behaglige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå