oooops Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg kjøpte en pc for ca et år tilbake. Pc'en: AMD Thunderbird 1133 MHZ 266fsb prosessor, Msi K7T-turbo hovedkort, Asus V7700 Geforce 2 skjermkort, 512 mb sdram IBM deskstar 30 gb Harddisk. Alt har gått glimrende med pc'en helt til i går. Da jeg restartet pc'en startet den opp uten å vise noe bilde på skjermen i det hele tatt, selv ikke under ram-opptellingen og tidligere:(. Jeg testet skjermen på en annen pc, og skjermen virker. Deretter byttet jeg ut skjermkortet uten resultat. Jeg prøvde og å koble fra harddisk, diskettstasjon og cd-rom, men ingenting hjalp. Da jeg så på "led'en" og sjekket i manualen betydde lysene at pc'en stod stille på "processor initializing". En kompis prøvde å hjelpe meg og han kom frem til at det måtte være enten prosessoren eller hovedkortet som er ødelagt. Noen som kan hjelpe meg? (mer oversiktlig nå?) [ Denne Melding var redigert av: oooops på 2002-06-18 17:31 ] Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 ikke skrik. Har du også hørt om mellom rom, slik at teksten blir oversiktlig! Da ville kanskje flere folk svart på innlegget ditt.!! Lenke til kommentar
steinih Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Quote: Den 2002-06-18 16:52, Divxdude skrev:ikke skrik. Har du også hørt om mellom rom, slik at teksten blir oversiktlig!Da ville kanskje flere folk svart på innlegget ditt.!! Hallo nå må du slappe av litt da! Ser du ikke at det er fyrens første innlegg her på forumet? Give the gay som slack! Går ann å si ifra på en mer fornusftig og høflig måte! /steinih [ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-18 16:57 ] Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hvorfor tror du at du har så veldig stor makt da! Jeg har rett til å si det jeg mener. Alle vet da for pokker hvordan man skal skrive inn et innlegg. Det er noe av det grunnleggende man lærer i norsk! Dessuten er det ingen mening å bruke caps lock for å lokke til seg folk! Lenke til kommentar
steinih Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hva er det som får deg til å tro at jeg mener jeg har makt? Det må da gå ann å si ifra på en mer fornuftig måte til ferskinger? Du gjorde helt sikkert ikke noen feil helt i starten du heller? Du må ha meg unskyldt hvis jeg fornærma deg ***** lille drittunge! Lavmål! /steinih Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg tror ikke denne posten ble startet for at dere to, stein og divx, kunne krangle så busta fyker. Slutt med det nå, ellers så bør en moderator stenge forumet. Synd for ooooops som da ikke får svar på innlegget sitt. Så slutt å ødelegg for andre på dette forumet. Ok... jeg vil tro at det er prosessoren din som har problemer. Ett virus vil ikke ha noen funksjon før du begynner å lese data fra harddisken, noe din maskin ikke gjør før den stopper. Jeg vil anbefale at du tar maskinen med til en butikk (den du kjøpte den i hvis du fortsatt har garanti), og spør om de kan bytte prosessor for å se om det hjelper. Hjelper ikke det, så be de bytte hovedkort og bruke den gamle prosessoren. Hvis det fortsatt ikke funker, bytt både hovedkort og prosessor. En ting er jeg sikker på... det er IKKE virus. Håper du fikk litt hjelp nå da. ps. Du kan prøve å fjerne batteriet fra hovedkortet for å resette BIOS, (eventuelt også trykke på den switchen som resetter BIOS), sette batteriet inn igjen og prøve å starte opp. Kan være at det hjelper. [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-06-18 17:25 ] Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hørt noe om et virus som hette CIH eller noe, det gikk visst på hardware? Lenke til kommentar
steinih Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Afseth: Det er 2grunner til at jeg ikke hadde noe svar til ooooops! 1) Jeg hadde ikke noe svar på det han spurte om. 2) Jeg syns ikke måten DivxDude viste ooooops velkommen på hører hjemme her på forumet! Det er jo tross alt ooooops sin førtse melding og da syns jeg en bør kunne si ifra om ting osm ikke er bra med måten innlegget er skrevet på! Er du ikke enig i det? Er enig i at det gikk utover ooooops og det beklager jeg, men jeg mener at divxdude oppfører seg urimelig mot en som tross alt er fersk her! /steinih :smile: Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hei Jeg er helt sikker på at det er cpu som er gåen. Har hatt samme problem med 2 tidligere hovedkort. Det ene var det samme som du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå