Bad_Mojo Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Heisann! Skal skaffe meg litt kjøling på mitt 6800 GT kort. Er det noen som har noen erfaringer/anbefalinger å komme med? For meg ser det ut til at det er to valg... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23361 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DDDD6800 Har kobber i vannkjølingen min fra før, har det noe å si om jeg velger å gå for alu, i GPU kjøleren? Hvilke av de to jeg nevnte er å anbefale? Er det noen forskjell på de? Fint om noen kunne hjelpe.... Lenke til kommentar
zaluman Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Kjøp NV-68!!!!!!!!!!!!!!! Den er best,...og dyrest da. Men den ser helt syk ut. Og yter syyyykelig bra!!!! Skikkelig tung og god. Man bør ikke blande metaller da det kan oppstå korrodering. Bare husk at DD leveres med 1/2" ID fittings hos microplex. Dersom du skulle ha behov for 3/8" har jeg dette liggende... originalt fra DD. De skal du få billige. Blokka er brutal!!!! Lenke til kommentar
Holyfrey Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Er det noen som vet hjemmesiden til den Danger Den vannblokk, GPU, NV68 ??? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Er det noen som vet hjemmesiden til den Danger Den vannblokk, GPU, NV68 ??? Hva med å ta en titt innpå Danger Den? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Bruk heller Swiftec MCW 50 med adapter. Du trenger nemlig IKKE å ta av ramkjøleren på GeForce 6800GT/Ultra. Kjøleren på dem er i 2 deler, 1 på GPU og den andre på RAM. Swiftec blokka passer akkurat på GPUen og orginal ram kjøler kan forsått stå på. Hvorfor gjøre det slik? Jo fordi du trenger ikke å legge varmen fra RAMen i vannsirkulasjonen din siden RAMen trengs ikke å være kjølt noe mer. Overklokking på RAM på 6800 serien gir nesten ingen extra resultater så å vannkjøle for kanskje extra 10Mhz på ram er dårlig OC vs. heat og resultat combo. Lykke til, Simon Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Kjøp NV-68!!!!!!!!!!!!!!! Den er best,...og dyrest da. Men den ser helt syk ut. Og yter syyyykelig bra!!!! Skikkelig tung og god. Man bør ikke blande metaller da det kan oppstå korrodering. Bare husk at DD leveres med 1/2" ID fittings hos microplex. Dersom du skulle ha behov for 3/8" har jeg dette liggende... originalt fra DD. De skal du få billige. Blokka er brutal!!!! Hvorfor mener du denne blokka er så syk, har den selv, men synes ikke den er 100% optimalt tilpasset kortet. Dessuten har de 3/8" versonen på netconnection.no til en hundrelapp billigere en hos microplex Lenke til kommentar
klikko Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Kjøp NV-68!!!!!!!!!!!!!!! Den er best,...og dyrest da. Men den ser helt syk ut. Og yter syyyykelig bra!!!! Skikkelig tung og god. Man bør ikke blande metaller da det kan oppstå korrodering. Bare husk at DD leveres med 1/2" ID fittings hos microplex. Dersom du skulle ha behov for 3/8" har jeg dette liggende... originalt fra DD. De skal du få billige. Blokka er brutal!!!! Hvorfor mener du denne blokka er så syk, har den selv, men synes ikke den er 100% optimalt tilpasset kortet. Dessuten har de 3/8" versonen på netconnection.no til en hundrelapp billigere en hos microplex hva mener du at den ikke er 100 % optimalt tilpasset for kortet? har hørt om mange som har så mye problemer med å montere den blokka, fatter ikke det...har aldri hatt noe problemer og gikk ned 40 grader load etter stock kjølinga...så jeg gliser jeg.... satt i tillegg opp volten på gpu fra 1.2 V til 1.5 V uten å nesten merke noen temps forskjell.. 1 grad maks.. så jeg synes også denne blokka er rå kanskje fordi jeg har stor radiator, vet ikke helt.. (evo360) temps før : 88c load temps nå : 44c load fikk klokka kortet (6800nu) fra 325 - 440 mhz på core rammen henger litt etter, trenger å fore de med mer volt...men det trengs en hardmod tror jeg , orker ikke stresse, rammen får jeg bare på 750 mhz (700 standard) Endret 27. februar 2005 av klikko Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Da jeg mener 100% tilpasset tenker jeg på høydeforskjellen mellom ram og GPU. Det kan også være små ujevnheter i forskjellige kort rundt om kring. Jeg testa kontaktevnen til blokka etter jeg hadde satt den på ved å ta den av igjen og se hvor godt den hadde klemt AS 5 utover, på noen rambrikker og på GPU var det ikke 100% kontaktflate. Det kan også tyde på at det ikke blir klemt tilstrekkelig sammen der, men på andre plasser var der kjempekontakt. Orginalkjølern til MSI på full speed hele tiden: Idle 43 grader Load ~60 grader Max overclock: 400/850 ! (orginalt 350/800 AGP-verson) Med Danger Den NV-68 Idle : 50 grader Load: 57-60 grader Max overclock: 400/900 Kan ikke si det var den tusenlappen jeg har brukt her i livet med mest valutta for pengene, men deilig med en støyfri PC da Endret 28. februar 2005 av d-link Lenke til kommentar
bidz Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Bruk heller Swiftec MCW 50 med adapter. Du trenger nemlig IKKE å ta av ramkjøleren på GeForce 6800GT/Ultra. Kjøleren på dem er i 2 deler, 1 på GPU og den andre på RAM. Swiftec blokka passer akkurat på GPUen og orginal ram kjøler kan forsått stå på. Hvorfor gjøre det slik? Jo fordi du trenger ikke å legge varmen fra RAMen i vannsirkulasjonen din siden RAMen trengs ikke å være kjølt noe mer. Overklokking på RAM på 6800 serien gir nesten ingen extra resultater så å vannkjøle for kanskje extra 10Mhz på ram er dårlig OC vs. heat og resultat combo. Lykke til, Simon Gjelder dette på XFX 6800 Ultra også? Hva med AC Twinplex 6800 vannblokken, hvordan er den i forhold til Swiftech MCW50 med adapter (blir jo endel dyrere)? Vil AC Twinplex blokken passe med de originale RAM kjølerne på 6800 Ultra? eller må en fjerne dem og sette på nye RAM sinks? Hvilke RAM sinks er isåfall anbefalt til 6800 Ultra? Skal ha meg vannkjøling på mitt 6800 Ultra, men og bruke 995,- + frakt for en Danger Den blokk er IMHO ikke verdt det! Allerede brukt nok på selve skjermkortet!! Skal forøvrig bruke GPU blokk sammens med et MIST Tsunami Dual Rad oppsett. Endret 4. mars 2005 av bidz Lenke til kommentar
Templar Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 AC vannblokka passer sikkert men 6800 series kort bruker 2mm skruer i steden for 3mm som 5xxx serien brukte. Har du de så går det sikkert greit. Ellers er du nødt til å kjøpe ny block eller adapter kit. Simon Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Tja, har noe erfaring med den ene blokka der.. Jeg har den AquagrafX rev 1. blokka. (kjøpt bruk for 350,-) Syns den fungerer helt kurrant, men jeg hadde littt trøbbel under første instalasjonen med at rammen ikke hadde like god kontakt over alt (dette viste seg som skumle artifakter under spilling), og skyltes høyde forskjell på skjermkortets brikker. (POV 6800 GT). Dette løste seg ved ha på mer goop og i tillegg være meget nøye med monteringen. I tillegg har jeg en prescott @ 4 ghz på samme kjølesystemet som utvikler en del varme. Et annet problem med blokka var at resten av systemet mitt er bygd opp rundt 1/2 dimmensjonen, mens blokka hadde 3/8... Dette løste jeg ved enkelt tre slangene utenpå 3/8 nipplene på blokka og sette på klips. Det ble tett og så ikke ut til og påvirke flowen betydlig. Det kan dog være vært å merke seg at kjølern krever god plass i kabinetet for å ikke få knekk på slangene. Ved uklokket system (GPU/CPU) ligger GPU tempen idle på ca 46 C. load 51. Når systemet er klokket maks: @4ghz på cpu, 450 core og 1200 på minnet ligger idle tempen på 50 og load tempen på 58 C. Ellers kan jeg nevne at det gjør seg med en stor radiator. Bruker selv en Dual Heatercore fra Dangerden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå