Gå til innhold

Noen andre som har erfaring med InfoCare?


Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte jeg skulle vente med denne tråden til jeg hadde fullført kundeforholdet med Infocare, men når reparasjonen min nå har blitt utsatt 5-6 ganger, og nå siste gang med 5 dager, og de i tillegg på sentralbordet etter to purringer på teknikerene ikke klarer å gi meg det minste hint om hva som er problemet eller om jeg i det hele tatt får igjen laptoppen i denne måneden har det gåt for langt for min del.

 

Alt begynnte som en drøm da jeg ringte Infocare for å benytte meg av garantien som følger med Komplett 410 laptoppen. Jeg ble satt over til ansvarlig for Komplett service, og han spurte meg grundig ut om hva problemet var før han sa at maskinen ville bli hentet på døren av Posten neste dag. Første gang jeg gikk på websiden deres og sjekket status på reparasjonen stod det at den var forventet ferdig 20. Januar, etter den tid har den datoen blitt flyttet med en eller flere dager helt til den hittil siste. Nå står det 7. februar.

 

Mulig jeg bare er utalmodig her, men når de i utgangspunktet sier en dato, så tolker jeg det som at jeg kan forvente at det blir klart innen samme UKE i det minste. Det er vel hovedsaklig det at de ikke kan gi meg noe som helst svar som irriterer mest her. Noen andre som har erfaringer med Infocare? Hva er egentlig forventet tid på reparasjon av en laptop?

Endret av squabbish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

InfoCare har vært de som har levert OnSite-sørvis for HP hos oss, tilsammen minst 30 hovedkortbytter pluss noe annet småplukk. Sørvisen i fra de har vært upåklagelig, og personellet har vært meget hyggelig. Vi har hatt én forsinkelse, og det skyltes at HP hadde gitt feil beskjed til InfoCare. Nå er vi riktignok en storkunde hos HP så det kan jo hende vi får en høyere prioritet enn privatpersoner, men jeg aner ikke. Uansett så har jeg ingenting å utsette på de.

Lenke til kommentar
InfoCare har vært de som har levert OnSite-sørvis for HP hos oss, tilsammen minst 30 hovedkortbytter pluss noe annet småplukk. Sørvisen i fra de har vært upåklagelig, og personellet har vært meget hyggelig. Vi har hatt én forsinkelse, og det skyltes at HP hadde gitt feil beskjed til InfoCare. Nå er vi riktignok en storkunde hos HP så det kan jo hende vi får en høyere prioritet enn privatpersoner, men jeg aner ikke. Uansett så har jeg ingenting å utsette på de.

Ja, jeg har igrunn samme oppfattning av dem som du: Upåklagelig service av veldig hyggelige og hjelpsomme mennesker. Men det ser ut som at det i mitt tilfelle er teknikerene og deres kommunikasjon med disse flotte menneskene det står på.

Lenke til kommentar

har brukt incfocare selv og er veldig fornøgd... jeg snakket med dem i går og i dag. i morgen får jeg besøk av en tekniker som skal fikse dell laptopen min..

meget bra...

 

jeg har forøverig jobbet i IC og oftest så er grunnen til at reprasjonstiden blir utsatt at de ikke får delene fra levrandørene...

 

Musa

Endret av General_musa
Lenke til kommentar
jeg har forøverig jobbet i IC og oftest så er grunnen til at reprasjonstiden blir utsatt at de ikke får delene fra levrandørene...

 

Musa

Aha... Vel, hadde de bare kunnet fortelle med den setningen der, så hadde jo jeg blitt en hel del klokere og mer forståelsesfull. Forrige gang jeg ringte sa bare sentraldama "dette er uholdbart, jeg skal purre på saken for deg."

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med dem på akkurat laptop. Men kjøpte meg en plasmatv 20 desember, service/garanti fra Infocare. Da jeg fikk Tv`n var den såkalt " dead on arrival", som infocare kalte det når jeg ringte dagen etter. Jeg har fortsatt en svinedyr plasma tv som bare står på gulvet å samler støv. Vet ikke om jeg er utålmodig ikke, men synes vel at jeg har all grunn til å ikke være 100% fornøyd med Infocare.

Lenke til kommentar
hva sier de når du prater med dem?

At de skal kontakte meg så rask de har "serviceavtalen" klar. Litt usikker på hva det egentlig betyr. Men jeg ringer ca. 1-2 ganger pr.uke. Det som begynner å bli litt irriterende er at de hver gang sier at jeg blir kontaktet om få dager.

Lenke til kommentar

Jeg leverte for noen år siden en laptop til dem og det tok sin tid før det ble fikset. Om det var Lefdal eller Infocare som sommlet eller det var riktig det de sa at posten hadde somlet den bort vet jeg ikke, men det tok ihverfall sin tid. Jeg var jo også så dum at jeg kjøpte PCen fra Lefdal også da, noe jeg ikke gjør igjen.

Lenke til kommentar

Hadde (eh, har heter det) en bugzor laptop jeg kjøpte på expert. Expert tok inn 2 pc'er av den jeg kjøpte, og de sente tilbake den som ikke var solgt enda først. InforCare fant samme feil på den pc'en expert sente inn som det jeg hadde forklart var feil med min. Men da expert skulle sende inn min pc med samme problem var det umulig for InfoCare å bestille delene jeg trengte før de mottok pc'en min.

 

Jeg ringte inn etter de hadde hatt den i 2 uker for å høre hvordan det stod til, og da sa hun damen jeg snakket med at her måtte det være noe feil, for den hadde de ikke begynt på enda. Gikk en uke til, og jeg ringte til dem. De hadde bestil delene som trengtes og ventet på at deres levrandør skulle få dem på lager. Dette er deler de visste de trengte allerede tre uker tidligere når jeg og expert hadde forklart at min pc hadde akkurat samme problem som den første som ble sent inn. Totalt gikk det godt over en måned før jeg fikk pc'en min tilbake, med samme defekt som før.

 

Andre gang jeg sente den inn gikk det derimot en god del greier, tok vel 2 uker totalt inkludert post tid. Men problemet er der enda, men servicen fra InfoCare var god denne gang uansett. (Kjøpet skal heves nå, har hatt problemer siden september, aldri mer Fuijitsu Siemens)

Lenke til kommentar

Ringte dem igjen idag, lystig i tonen og forventet at det kun var problem med anskaffelse av nytt hovedkort fra leverandør som hadde forårsaket forsinkelsen. Men dengang ei. Dama kunne idag fortelle meg at de ikke kunne finne delenummer på hovedkortet, så derfor var de nå i kontakt med Komplett for å få dette.

 

Bravo Infocare! De har altså nå brukt 3 uker på å lete rund omkring på hovedkortet etter delenummeret. Nå er jeg skikelig oppgitt.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Fungerer sikkert greit for større kunder.

Som enkeltkunde har jeg bare en erfaring med firmaet og den er negativ.

Til slutt krevde jeg ny vare hos selger , kravet ble etterkommet .

Lærdommen ble ; Gå uansett rett på selger .

Vil selger bruke tredjepart må selger selv forestå det .

Lenke til kommentar
Noen andre som har erfaringer med Infocare? Hva er egentlig forventet tid på reparasjon av en laptop?

Sender nesten daglig PCer til InfoCare for reparasjon. Forventet tid fra InfoCare får PCen til den sendes ut igjen er ca. en uke. Noen ganger går det raskere, andre ganger noe tregere. Avhenger veldig av om de har delene som trengs.

 

Forøvrig, InfoCare bestiller ikke deler ut fra en feilbeskrivelse. De må ha maskinen din inn til seg og teste den selv før de eventuelt bestiller nødvendige deler. Dette er likt for alle.

Lenke til kommentar

Trengte en del til en Konica skriver på jobben, ble henvist til infocare av butikken der vi kjøpte den . Infocare hadde vist ansvaret for salg av deler til disse skriverene. Ringte dem , men det var komplett umulig å få kjøpe delen da de bare solgte den hvis de monterte den. Spurte hva det ville koste, fikk svar at det ville bli fakturert medgått tid + 1000 kroner i oppmøte på arbeidsplassen. Jeg sa at jeg kan kjøre printeren til infocare (ca 5 minutters kjøring) og levere den og at jeg kunne vente de 2 minuttene det tok å montere delen, nei dette går ikke sa dama, de er nesten aldri på kontoret pga mye arbeid ute hos kunder.

 

Jeg ble forbannet og ringte importøren av printeren og de skjønte ikke at infocare kunne nekte å selge deler til printeren. de tokda ut en del av en ny printer og sendte til oss slik at vi hadde den neste dag. Det var service!

Lenke til kommentar
Jeg sa at jeg kan kjøre printeren til infocare (ca 5 minutters kjøring) og levere den og at jeg kunne vente de 2 minuttene det tok å montere delen, nei dette går ikke sa dama, de er nesten aldri på kontoret pga mye arbeid ute hos kunder.

Det er ekstremt sjelden at InfoCare tar reparasjoner og slikt mens man venter, noe jeg faktisk vil si er forståelig. Dersom de skulle gjøre det på den måten, ville de som ikke har noe annet valg enn å sende inn det som skal repareres måtte vente i evigheter fordi teknikerne er opptatt med folk som venter.

Lenke til kommentar
Jeg sa at jeg kan kjøre printeren til infocare (ca 5 minutters kjøring) og levere den og at jeg kunne vente de 2 minuttene det tok å montere delen, nei dette går ikke sa dama, de er nesten aldri på kontoret pga mye arbeid ute hos kunder.

Det er ekstremt sjelden at InfoCare tar reparasjoner og slikt mens man venter, noe jeg faktisk vil si er forståelig. Dersom de skulle gjøre det på den måten, ville de som ikke har noe annet valg enn å sende inn det som skal repareres måtte vente i evigheter fordi teknikerne er opptatt med folk som venter.

Jeg ba om å få tilsendt delen for å montere den selv, da firmaet er avhengig av printeren. Jeg skifter delen selv på 2 minutter. Har ansvaret for vedlikehold/rengjøring av printerene og har alltid gjort dette selv, så det eneste jeg trenger er de utslitte delene. Systemet fungerte fint helt til infocare overtok lageret og prøver åkun selge ferdig monterte deler som vil trolig koste for 2 minutters arbeid ca 1500 -2000 kroner.

Lenke til kommentar
Jeg ba om å få tilsendt delen for å montere den selv, da firmaet er avhengig av printeren. Jeg skifter delen selv på 2 minutter. Har ansvaret for vedlikehold/rengjøring av printerene og har alltid gjort dette selv, så det eneste jeg trenger er de utslitte delene. Systemet fungerte fint helt til infocare overtok lageret og prøver åkun selge ferdig monterte deler som vil trolig koste for 2 minutters arbeid ca 1500 -2000 kroner.

InfoCare gjør dette etter avtale med Konica. At importøren sniker seg unna med "skjønner ikke at de kan nekte" er sleipt, men gjør jo selvfølgelig at de selv fremstår som gode kundebehandlere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...