veslefrikk Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei! Jeg kjøpte for flere måneder siden routeren DI-624 fra D-link, trådløst nettverkskort til min bærbare og trådløst nettverkskort til min stasjonære. Siden den gang har jeg bannet og revet skinn av huden hver eneste dag. Jeg klarer rett og slett ikke å få dette til å fungere som det skal. For det første må jeg dra ut og sette inn igjen nettverkskortene stadig vekk, fordi tilkoblingen brytes. Og for det andre, så er det bingolotto om de to maskinene finner hverandre og klarer å si hei før alt plutselig er borte igjen. Har søkt og søkt etter instruksjoner på nett, men alt er virvar, og jeg aner ikke hvor jeg skal starte. Har mest lyst til å nappe ut alt og sette fyr på det, men det hadde vært fett om det hadde funka også da. Har skjønt at et eller annet med åpning av "porter" kan være essensielt, men jeg kan så utrooolig lite om sånne ting. Spørsmålet mitt er.... Er det noen som vet om en bombesikker brukerveiledning til slike formål? Og er det noen som vet om en fantastisk godt skrevet instruksjon av hvordan porter fungerer, hva det er og hvordan de brukes (og ikke brukes)? Skulle også gjerne visst mer om fjernstyring av PC'er, for det går heller ikke - uansett hvor mange versjoner av VNC og slikt jeg har lastet ned. Har vel noe med "Porter" og gjøre det også kanskje!?! Blir overlykkelig hvis noen kan hjelpe. Og jada, jeg vet at det sikkert er skrevet opp og ned om slike ting før, men jeg har ikke kunnskap nok til å ta fatt på oppgaven uten SKIKKELIG veiledning ) Lenke til kommentar
microedition Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei, jeg hadde også D-link DI-624 inntil jeg kasta det. Hadde akkurat de same problemene. Møkka produkt. Kjøpte 3Com og nå er det trådløse nettet helt stabilt. Lenke til kommentar
veslefrikk Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Akkurat et slikt svar jeg absolutt IKKE ville se Jeg som trodde jeg var smart da jeg investerte noen ekstra brune lapper på noe som skulle være det beste. Men registrerer jo at DI-624 er best i test hos for eksempel Hjemme-PC (Eller var det Komputer). Det må jo være NOE jeg kan gjøre for å få skiten til å fungere? Noen som kan hjelpe meg med svar på spørsmålene i det første innlegget mitt? Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hadde også lignende problem.. Når jeg ringte til d-link support sendte de meg en ny.Dette gjentok seg 2 ganger, men tilsutt fikk jeg en som funka.. Kan virke som det er rimelig høy feilrate på disse.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 D-Link har innrømmet en feil på en batch av deres DI-624-router. Dette gjelder en ustabil strømforsyning, som igjen gir en ustabil router. Vet ikke om det er selve adapteret eller strømfordeling i selve routeren, men det er en kjent feil som er fiksa nå, og de fleste store butikker burde være klar over det. De siste leveransene fra D-Link skal nå være i orden. Det skal i allefall være en grei retursak for de som har kjøpt denne routeren og fått problemer. Jeg skal innrømme at jeg har en ørliten fan-boy-preferanse for 3Com, men sett bort i fra denne flauen fra D-Link skal nå de være vel så gode. Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Du kan prøve å oppgradere firmware på den. Har også samme, og sleit med at den restarta seg selv ganske ofte. Fikk tilsendt ny fra D-Link, men også den fikk samme problemet etter at jeg oppgraderte firmwaren for å få 108mbits. Jeg fikk imidlertid tilsendt firmware versjonen som var opprinnelig på routern (1.25) og med denne var det ikke flere problemer. Har i ettertid oppgradert til v1.31, og denne fungerer også helt fint (bruker ikke 108mbit).. Lenke til kommentar
veslefrikk Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Takk for svar folkens Skjønner at det kan være snakk om et problem med selve routeren her. Men, og nå kommer et teit spørsmål, er det noen som har nummeret til D-link? Har de avdeling i Norge som man kan ringe til? Tror jeg må prøve å skaffe meg en ny router jeg da. Men i mellomtiden skal jeg koble fra hverandre hele bøtteballetten og prøve fra bånn av igjen. Men hva med port-problemet mitt. Hvordan kan jeg sette opp router-skrapet slik at jeg kan koble til en PC som står utenfor, eller for den saks skyld - den andre veien. Utenfra og til den stasjonære for eksempel? Lenke til kommentar
aces-high Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 har også den routern og det er mye problemer. nett som detter ut, elendige signaler. Skal få komplett til å ta den i retur da den er ubrukelig. På den ene maskin min må jeg starte maskin på nytt 2 ganger hver eneste gang for å få signaler. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hadde NØYAKTIG samme problem rett før jul med DI-624+. Jeg testet 3-4 drivere, ulike kanaler, ulike settings, support, forum, google alt - ingenting fungerte. Jeg sendte da inn D-link routeren og gikk over til 3COM. Forskjellen er EKSTREM. Fra å omtrent sette opp routeren på ny på daglig basis har jeg nå hatt den samme IP'en i over 3 uker.. Lenke til kommentar
veslefrikk Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Veldig bra at jeg ikke er aleine om dette problemet. Men det begynner å bli noen måneder siden kjøpet, så jeg håper jeg fortsatt kan sende inn driten! Hvem tok dere kontakt med da dere skulle returnere den? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Min gledelige d-link historie: Har samme routeren, og de første månedene brukte jeg den KUN som trådløst AP for en bærbar PC fordi den rett og slett var ubrukelig som noe annet siden den rebootet ved enhver anledning, og gjerne flere ganger i timen. Jeg vurderte lenge å kaste hele greia, men så en dag kom det ny firmware på d-link.com... den var vel egentlig for USA, men jeg trosset advarslene og installerte denne...og det viste seg å fungere utmerket på min router! Har ikke hatt noen problemer etter dette, og den fungerer vel egentlig som en drøm... Men D-link er litt dritt :\ Anyway...det som funket for meg var å "varme den opp" i noen uker og installere ny firmware...nå går den som et varmt hvetebrød! Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jepp, jeg hadde også amerikansk firmware, og da det kom en ny nordisk firmware til di-624, så var jeg så inn i h....... dum og hjernedød, at jeg oppgraderte den. Den hadde jo en rekkevidde på nesten 200m fra huset... nå, så reker den f.. ikke fra ende til ende på huset...Den var stabil som F, nå er det like før jeg fyrer på den :-( Endret 3. februar 2005 av hjelpekokk Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hmm, var det noen som leste det jeg skrev om strømforsyning? Det hjelper nok lite med firmware når D-Link har innrømmet at det er AC Adapteret det er feil på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå