Gå til innhold

Bigwater lekker som ei sil

Anbefalte innlegg

Når det gjelder gjør-det-selv utstyr generelt - så bør konstruksjonen være slik at det finnes ett visst slingringsmonn. Dernest må det gjøres meget klart i bruksanvisning hvordan ting skal monteres - også i forhold til kraft man kan tillate seg å bruke. Det er ikke sjelden at brukerfeil oppstår på grunn av uklare anvsninger som feiltolkes.

Med noe så spesielt som å bruke vann i en datamaskin er dette utomordentlig viktig.

Vannkjølingsprodusenter vet meget vel at kjøperne ofte er uerfarne.

Min mening er at komplette sett som lett går i stykker er feilkonstruert. Jeg har større forståelse for feil som oppstår der folk setter sammen deler fra ulike produsenter. Da tar man over mer av ansvaret for resultatet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmål til dere som har blokker som lekker:

Hvor lang tid tok det før dette skjedde?

Virket det fint en stund (hvor lenge?), før det plutselig skjedde?

3 uker , og må si at det var min egen feil som skrudde til nipplene for hardt i blokken

Jeg har fått returnr fra psdata, men om silikon ordner blokken vet jeg ikke om jeg gidder å sende den inn for så å vente 2-3 uker på ny.

Hvilken type silikon har du brukt, og festet du silikonen utenpå blokken eller på gjengene til nippelen?

Er der noen fare for at det vil slå lekk der en har festet silikon?

Lenke til kommentar

Jeg tok den sløve versjonen og bare tok av blokka (med vann inne i blokk og slanger) så tok jeg silikon på rundt nippern , det ble ikke veldig fint , men jeg skal ta ut vannet når jeg skal sette på GPU blokk og vanntank , så da skal jeg kline litt silikon inne i gjengene (jeg skal prøve og ikke tette hullet :p) også skal jeg ta litt på utsiden. Jeg husker ikke hvilket merke silikonen var da :hmm: jeg har den i garagen , jeg skal se litt senere , men har hørt at sikaflex er det beste og bruke på sånnt ?

jeg tok 3 lag med silikon for det var litt fett på blokka da jeg begynte så DVS at det første laget lakk litt så bygde jeg det opp , det ble litt mye silikon men det måtte til.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Hvis lekasjen kommer fra gjengene, er det ikke nødvendig å

bruke silikon.

Bruk heller gjengetape. Da blir det helt tett og mye lettere å

skru løs igjen.

Lekasjen kommer fordi det er en sprekk i plexien med gjengene, så er redd for at denne sprekken bare blir større om jeg bruker gjengeteip og skal stramme til.

Lenke til kommentar

vis det er sprekk i gjengene så vil jeg absolutt anbefale å IKKE skru på nippelen da kan du risikere at sprekken blir større å at kansje en liten plexi bit løsner da får du vartfall ikke noe på garantien

men blokka er jo ikke så vendlig dyrt heller da... 340,- spenn elns

Lenke til kommentar

Plexi er et sprøtt materiale!

De er sprø som bruker slikt i vannkjøling også.

Sprøe ting sprekker lett. En slags naturlov det.

Mange på forumet er skitredd for å blande metaller.

Korrosjon :ohmy: Men kjølerlokk i plexi går bra :ermm:

Jeg så hvordan et slikt et nærmest eksploderte mellom

nevene til en kompis. Så min hjemmelagde CPU-alublokk

har alulokk :evil:

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar
Plexi er et sprøtt materiale!

De er sprø som bruker slikt i vannkjøling også.

Sprøe ting sprekker lett. En slags naturlov det.

Mange på forumet er skitredd for å blande metaller.

Korrosjon :ohmy: Men kjølerlokk i plexi går bra :ermm:

Jeg så hvordan et slikt et nærmest eksploderte mellom

nevene til en kompis. Så min hjemmelagde CPU-alublokk

har alulokk :evil:

Hva som fikk det til å eksplodere da?

Lenke til kommentar

Har nå gått tilbake til luft jeg..Men er det noen som er int i et bigwatr sett da? Selger mitt..Får med kvitteringer og en ny cpu blokk..Jeg skulle bare sende tilbake cpu blokka mi så fikk jeg ny..

Så nå selger jeg det.. Ta kontakt hvis du er int..

Lenke til kommentar
Spørsmål til dere som har blokker som lekker:

Hvor lang tid tok det før dette skjedde?

Virket det fint en stund (hvor lenge?), før det plutselig skjedde?

Skjedde med meg i dag - nøyaktig 1 måned etter å ha installert settet. Sprekk i nippelen..

Kjipe greier, men det er sikkert selvforskyldt. Håper bare jeg oppdaget det i tide og at det fortsatt er liv i grafikkortet når jeg får alt på plass igjen.

Lenke til kommentar

hva skjer hvis det er en lekkasje i ei blokk og den ødelegger skjermkort ditt eller noe sånt og dette skyldes produksjonsfeil og ikke brukerfeil, erstattes skjermkortet da eller driter de rett og slett i det?

Edit: Leif

Endret av perstian
Lenke til kommentar
hva skjer hvis det er en lekkasje i ei blokk og den ødelegger skjermkort ditt eller noe sånt og dette skyldes produksjonsfeil og ikke brukerfeil, erstattes skjermkortet da eller driter de rett og slett i det?

Edit: Leif

Ja, du det skal dekke skade på andre komponenter som en følgefeil, grunnet produksjonsfeil.

Lenke til kommentar

Det vil si at hvis jeg følger innstruksjonsboka etter punkt og prikke og den ødelegger en komponent så blir dette erstattet?

Er du 100% sikker?

Jeg har tenkt til å kjøpe meg PC til 14000kr så jeg vil ikke at noe skal bli ødelagt, hvertfall ikke hvis det ikke blir erstattet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...