Gå til innhold

Bigwater lekker som ei sil

Anbefalte innlegg

Merket noe rart i stad, jeg satt og spilte og brått begynte skjermen og blinke i alle mulige farger..Jeg tok en titt inn i kabinettet og så at det rat kjøleveske fra cpu blokka..Fjernet vannkjølingen med en gang og satt inn vifte til cpu i stedet.Tørket bort all vann fra skjermkortet så det ser ut som det virker igjen..

Men hva gjør jeg med bigwater settet? reklamasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du er ikke den eneste.

jeg henta min nye blokk i dag på posten grunnet den andre lekte i bunn av nippelen.

vis du ser gott etter på blokka så har du helt sikkert det sanne problemed som 4 andre her har hatt.ältså sprekk i plexien runt gjengene i nippelen....

jeg har fott ny blokk :=)

Lenke til kommentar

Klart du har rett til å heve kjøpet om det er noe galt med produktet, iht kjøpsloven. KAn ikke se for meg at det skal være noe problem. Tipper selger bare er happy for at ikke noe annet må erstattes.

Leben

Edit: Kjøpsloven sier også som Musty sier, at man har rett til å utbedre varen og dernest erstatte varen om dette ikke er mulig. Om man da får problmer med erstattet produkt, kan man kreve pengene tilbake.

Endret av Leben
Lenke til kommentar

Jeg vurderte tidligere BigWater, men har valgt å styre unna det settet.

Ikke fordi det er noe galt med ytelsen, (som sikkert er helt OK) men fordi det virker som om de har vært uheldige med en batch blokker og en batch pumper.

Radiatoren virker også hakket for liten...

Etter å ha lest den store BigWater tråden viser det seg at det er et særdeles rimelig sett som utvilsomt ser pent ut, men som kanskje har enkelte issues på kvalitet- / produksjonsfronten...

Fra å vurdere BigWater, gikk jeg til WaterChill og innom ymse "pakkeløsninger"... Nå tror jeg rett og slett at jeg bestiller mesterverket bit for bit.

Lenke til kommentar

nå er det sikkert 3-400 stk som har kjøpt dette settet den siste måneden, og jeg ser det som sannsynlig at det er mange av de som er brukere her, selv om det er langt fra alle som forteller om sine erfaringer. Du hører fra en liten del av alle de som er fornøyd, og nesten ALLE som er misfornøyd.

Vi har også valgt å samle all praten om dette settet i en egen tråd, noe som gjør at vi samler alle postene om feil også på et sted, og da kan det virke som om feilprosenten er noe høyere enn det den faktisk er.

Jeg kan vedde på at med de aller fleste sånne sett vil der være en viss feilprosent, og jeg har ingen tro på at den er noe mindre på dyrere sett enn på dette settet egentlig, i allefall ikke noe som er verdt å nevne.

Poenget mitt er bare at det er så sinnsykt mange som har fått seg dette settet siste måned, og derfor ser det også ut som om det er mange flere feil enn normalt.

Lenke til kommentar
nå er det sikkert 3-400 stk som har kjøpt dette settet den siste måneden, og jeg ser det som sannsynlig at det er mange av de som er brukere her, selv om det er langt fra alle som forteller om sine erfaringer. Du hører fra en liten del av alle de som er fornøyd, og nesten ALLE som er misfornøyd.

Vi har også valgt å samle all praten om dette settet i en egen tråd, noe som gjør at vi samler alle postene om  feil også på et sted, og da kan det virke som om feilprosenten er noe høyere enn det den faktisk er.

Jeg kan vedde på at med de aller fleste sånne sett vil der være en viss feilprosent, og jeg har ingen tro på at den er noe mindre på dyrere sett enn på dette settet egentlig, i allefall ikke noe som er verdt å nevne.

Poenget mitt er bare at det er så sinnsykt mange som har fått seg dette settet siste måned, og derfor ser det også ut som om det er mange flere feil enn normalt.

Helt enig, satt og tenkte det samme, bortsett fra at det antakelig er solgt langt flere sett. Psdata solgte ut 50 sett på 37 minutter julaften, men mottok bestillinger i 23 timer og 23 minutter til, og har etter eget utsagn "bestilt en container med BigWater-sett".

Komplett solgte 200 stk. på tilbudsdagen sin.

Nå er det jo riktignok ikke så mange av tilbudssettene som har blitt levert ennå, men jeg tror de skapte en hype som gjorde at mange kjøpte til fullpris etter tilbudene.

Lenke til kommentar

Tror det jeg også. Kjøpte mitt på juletilbud og venter fortsatt på det.

Tror også det stemmer at det det er tilsynelatende høyere feilprosent på dette settet enn det egentlig er.

Ikke mange skriver at det virker, men om det ikke gjør det vil jo alle legge inn en post eller to. Mange av feilene kan jo også være brukernes.

Du bør ha grunnleggende kunnskaper i fysikk for å forstå deg helt på et slikt pumpesystem. :p

Jeg kjøpte etter kl.23.00 på julaften og jeg mener det sto noe om at det allerede var over 600 bestillinger på dette settet. :hmm:

Lenke til kommentar
silikon ordnet min :)

du har sikkert gjordt det samme som meg...

du har sikkert dratt til slange klemma og hele nippern har følgt med og det tåler ikke plexien. derfor sprakk min i allefall

Fint at det er noen som innrømmer brukerfeil,

for jeg mistenker at det kan være årsaken i flere av tilfellene hvor folk får lekasje! :hmm:

For jeg vil tro at mange av oss som har kjøpt Big Wather-settet er nybegynnere med vannkjøling,

og da ville det jo nesten være litt rart om ikke noen av oss gjorde en liten feil eller to.... :whistle:

Lenke til kommentar

Vi har også valgt å samle all praten om dette settet i en egen tråd, noe som gjør at vi samler alle postene om feil også på et sted, og da kan det virke som om feilprosenten er noe høyere enn det den faktisk er.

Godt poeng.

Sikkert det samme med enkelt mobilprodusenter også...

Lenke til kommentar

du har sikkert dratt til slange klemma og hele nippern har følgt med og det tåler ikke plexien. derfor sprakk min i allefall

for jeg mistenker at det kan være årsaken i flere av tilfellene hvor folk får lekasje! :hmm:

For jeg vil tro at mange av oss som har kjøpt Big Wather-settet er nybegynnere med vannkjøling,

og da ville det jo nesten være litt rart om ikke noen av oss gjorde en liten feil eller to.... :whistle:

Bare for å si det sånn så var det pappa som skrudde fast slangene, han har vært rørlegger og vet hvor mye man skal dra til. Problemet mitt er at det ikke lekker rundt nipplene men i overgangen mellom kobber og plastikk..Så dette er nok en produksjons feil..

Lenke til kommentar

Bare for å si det sånn så var det pappa som skrudde fast slangene, han har vært rørlegger og vet hvor mye man skal dra til. Problemet mitt er at det ikke lekker rundt nipplene men i overgangen mellom kobber og plastikk..Så dette er nok en produksjons feil..

Jeg tror ikke alle feilene som har oppstått er produksjonsfeil, men jeg tror heller ikke at alt er brukerfeil, litt av hvert er vel mest sansynlig...

Poenget mitt var bare at med så mange nybegynnere(meg selv inkludert), vil det være rart om ikke noen av lekasjene skyltes brukerfeil...

Jeg var heldig, da mine tabber var små(klipte noen slanger for kort bl.a :blush: ), så de fikk heldigvis ikke noe større utslag. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...