Gå til innhold

AlphaCool 12V Støysvak Vannpumpe?

Anbefalte innlegg

Har sett meg meget dritlei (veldig mildt sagt) på støy som mine 2 stk Hydor L20 pumper produserer.

Har sett meg ut AlphaCool 12v Pumpe

Har søkt på forumet her men finner ingen som nevner om hva de mener om støy på denne pumpa.

Nå er planen å ha 2 pumper og 2 systemer og denne pumpa ser ut til å kunne passe bra i mitt system.

Har pr idag 1 peltierkjølt CPU-blokk som produserer et hav av varme, og ordinær vannkjøling (kombinert GPU og minnekjøler) til Powercolor X800XT skjermkort (AGP ja.. :thumbup: ).

Disse er fordelt til 2 separate vannkjølingssystemer, men med felles vanntank.

Resultatet på visa blir at vannet som dras ned til GPU er for varmt (ca 10 grader varmere enn om når peltier står avskrudd) og skjermkortet går faktisk varmt under spilling :thumbdown:

Det går selvfølgelig ann å kjøre viftene på full pupp men.. her skal det være rolig i leiren ved ordinær belastning.

Derav skal det investeres i 2 nye støysvake pumper, en vanntank og ny radiator på GPU siden.

så spørsmålet blir omsider:

Noen som har erfaringer med AlphaCool 12v Pumpe støymessig ?

Har du denne pumpa kan du også slenge med litt tillegs info om hva du mener om denne.

Har noen andre forslag for støysvake pumper tas disse imot med takk.

her inngår ikke Eheim 1046 (passer ikke til min visjon om plassering) eller Hydor pumper (dårlig erfaring)

Spørsmål om "hvorfor ikke bruke 1 pumpe" er irrellevant her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Den pumpen må sies å være alt annet enn støysvak. Var på sidene til produsenten: www.alphacool.de

Den modellen som du henviser til her, AP 1500, den har disse data, og jeg limer inn fra siden til alpacool:

Technical data:

Pump-performance: 1500 lt/h

Hoisting Depth: 3m

Dimensions: (LxWxH) 115x100x80mm

Power Consumption: 8W

Connection: G1/4"-screw thread

Connection data: 17V, direct current,

Connection cable with power supply unit approx. 50cm

Sound intensity: approx. 36dBA

Weight: approx. 720gr

Tror de snakker for seg selv...

Endret av Spawn0611
Lenke til kommentar

Joda.. med en dB på under 8dB, som det står, så e jo disse virkelig tiltrekkende og da..

Kan nok ta en tid før disse blir installert.. iløpet av Februar ihvertfall. kommer litt ann på leveringstiden og.

Har brukt blanke rør isteden for slanger også i kabinettet så dette henger som støpt akurat nå.

tiltak med å sette igang igjen, men det ser jæ....vlig mye bedre ut enn å bruke slanger :thumbup:

sliter litt med å finne rette tanken å bruke til mitt system.. men får se..

var extremt dårlig utvalg i tanker fra cool'n silent. litt kjibt å kjøpe fra annen nettbutikk med tanke på frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...