Gå til innhold

Ausu P4P800-E + Tempratur

biro

Anbefalte innlegg

Hey!

har ett problem med min cpu temp, den ligger på ca 49-54 uten load og med så ligger den på ca 59 -62 grade.... hva kan være feil...

bruker den vifta som fulgte med cpu'en.

har ett...

Asus P4P800-E deluxe

p4 3.0 ghz cpu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men da er det jo greit.. var bare redd for å brenne cpu'en... men synte nå 60 grader var mye for en p4 3 ghz...

Når varmen er såpass lav, har den ikke noe å si på ytelse.

Penitum 4 er bygd for å takle langt høyere temperaturer enn 60 grader, så vær ikke redd. Men dersom du vil ha litt lavere temperatur og litt mer stillegående, så kjøp deg bare en ny kjøler! :thumbup:

Lenke til kommentar
men da er det jo greit..  var bare redd for å brenne cpu'en... men synte nå 60 grader var mye for en p4 3 ghz...

Når varmen er såpass lav, har den ikke noe å si på ytelse.

Penitum 4 er bygd for å takle langt høyere temperaturer enn 60 grader, så vær ikke redd. Men dersom du vil ha litt lavere temperatur og litt mer stillegående, så kjøp deg bare en ny kjøler! :thumbup:

vannkjøling? :innocent:

Lenke til kommentar

Er det Prescott eller Northwood core du sitter med?

Hvis det er prescott så er iallefall den tempen vanlig med Boxed kjøler.

Jeg kjøpte meg en diiger zalman vifte , veide sikkert et kilo(120mm vifte) , da sank tempen med nesten 10C

Men personlig tror jeg Intel har kjøpt aksjer i vannkjølingsindustrien , for det er egentlig kun det som duger på Prescott. :nei:

Lenke til kommentar

jepp!

takker for hjelpen!

fikk heldig vis tempen ned, rødda litt inni kabinette satt på en ekstra kabinett vifte støvsugde cpu vifta... og volla... cpu temp på 36 - 38 uten load med 45 - 49...

UTROLIG hva små ting hjelper...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...