Gå til innhold

Aopen AK77 600max, pci/agp kontra fsb...


Anbefalte innlegg

Har endelig fått inn AMD 2400 mobile 35w inn, og montert zalman 7700 vifte (ferdig dremeltert..) men, kom aldri til å tenke på at hovedkortet er så ræva! Dividerne står låste slik at jeg ikke får disse ned. dvs. FSB står i utgangspunktet på 100 og dermed når jeg setter denne opp til 133 følger pc og agp etter, men i ezclock programmet kan jeg sette multiplier opp på disse men ikke ned. Har noen løsninger her?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være slem, men jeg antydet jo i denne tråden at kombinasjonen VIA og XP-M kanskje kunne bli et problem...

 

Du kan kanskje prøve en pinmod, i så fall kan du sjekke denne siden, har ingen anelse om det vil funke men det er jo en mulighet... :ermm:

 

Da min bror for tiden har et MSI KT6 Delta-FIS2R på lån, kan jeg nå også bekrefte at XP-M 2400+ funker SVÆRT dårlig på det kortet, som også bruker VIA KT600, da det får låst MP på 13,5!

Det er også en mulighet for at divideren også blir låst på 1:2:3 eller 1:2:4, som i så fall vil begrense FSB til 100 Mhz eller 133 Mhz.

Det igjen vil bety at alt over dette også vil overklokke AGP- og PCI-bussene, men han har ikke funnet noe sted i BIOS, eller andre steder, som viser de faktiske AGP-/PCI-frekvensene.

Lenke til kommentar

SUVERENT! Gikk supert med å sette maskinen på auto og deretter mod socket til 200fsb, Vips 200fsb og bare til å klokke i vei! har litt problemer med å boote men i løpet av uka skal jeg klare endel! Takker for tipset!

Forresten Zalman 7700 passer perfekt! 2,7GHz 41/46 grader!!!!!!!!! om denne måleren på kortet er korrekt da..... Her har jeg noe å gjørra ja!

 

 

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...