Gå til innhold

Tråden om WoW-mages


Anbefalte innlegg

Å finne de mobsene du prater om er nok vansklig, for en mage værtfall for husk at man som regel må ha pause etter noen mobs er drept får å få fylt på mana osv... og jo høyere lvl mobsene er over deg jo oftere må du ha denne pausen, så etter min mening værtfall så langt som jeg har kommet, så er det ingen ting som slår questing når det gjelder å få lvl, spesielt quester der du må drepe, og drepe får å finne itemet du trenger.

Er lvl 33 nå og tar fint 3-4 (avhengig av crit dmg og clearcast) lvl 35 (de witchdoctor-folka i Arathi) uten å sitte. Riktignok har jeg satset kun på int/sta-items (spr er så utrolig ubrukelig).

Det er greit at du greier det, men uansett så må du sitte ned i 20-30 sec for å få fylt opp mana/health igjen, etter noen par runder eller en, og jeg er nå lvl 36, og syns forsatt ingen ting slår questing, men når har ikke jeg grinda så mye, og må si at det heller ikke er så kult å stå å drepe samma mobs om og om igjen bare får å få lvl, derfor velger jeg questing og syns det er best til lvling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå vil eg sjå du finne den daggern + off hand item som slår dei statsa der...

Hva med det her? :p

 

Gift of the Elven Magi

Binds when picked up

One-Hand Dagger

43 - 81 Damage Speed 1.50

(41.3 damage per second)

+6 Spirit

+10 Intellect

+5 Stamina

Requires Level 58

 

Book of the Dead

Binds when picked up

Held In Hand Miscellaneous

+10 Spirit

+15 Intellect

+8 Stamina

Requires Level 58

Use: Summons a Skeleton that will protect you for 60

seconds.

Lenke til kommentar
Å finne de mobsene du prater om er nok vansklig, for en mage værtfall for husk at man som regel må ha pause etter noen mobs er drept får å få fylt på mana osv... og jo høyere lvl mobsene er over deg jo oftere må du ha denne pausen, så etter min mening værtfall så langt som jeg har kommet, så er det ingen ting som slår questing når det gjelder å få lvl, spesielt quester der du må drepe, og drepe får å finne itemet du trenger.

Er lvl 33 nå og tar fint 3-4 (avhengig av crit dmg og clearcast) lvl 35 (de witchdoctor-folka i Arathi) uten å sitte. Riktignok har jeg satset kun på int/sta-items (spr er så utrolig ubrukelig).

Det er greit at du greier det, men uansett så må du sitte ned i 20-30 sec for å få fylt opp mana/health igjen, etter noen par runder eller en, og jeg er nå lvl 36, og syns forsatt ingen ting slår questing, men når har ikke jeg grinda så mye, og må si at det heller ikke er så kult å stå å drepe samma mobs om og om igjen bare får å få lvl, derfor velger jeg questing og syns det er best til lvling.

Hehe, selvfølgelig må man sitte i 20+/- sekunder etter et par mobs, enten man quester eller grinder. Slik er det med alle mages :)

Uansett, grinding er ikke gøy, nei, men det er en veldig veldig lett måte å få exp på :thumbup:

Lenke til kommentar
nå vil eg sjå du finne den daggern + off hand item som slår dei statsa der...

Hva med det her? :p

 

Gift of the Elven Magi

Binds when picked up

One-Hand Dagger

43 - 81 Damage Speed 1.50

(41.3 damage per second)

+6 Spirit

+10 Intellect

+5 Stamina

Requires Level 58

 

Book of the Dead

Binds when picked up

Held In Hand Miscellaneous

+10 Spirit

+15 Intellect

+8 Stamina

Requires Level 58

Use: Summons a Skeleton that will protect you for 60

seconds.

slårt jo forsatt ikkje

 

Glowing Brightwood Staff

Binds when equipped

Two-Hand Staff

127 - 191 Damage Speed 3.10

(51.3 damage per second)

+15 Stamina

+29 Intellect

+9 Spirit

+15 Nature Resistance

Durability 120 / 120

Requires Level 49

 

og den er 9 level lavere...

Lenke til kommentar
Å finne de mobsene du prater om er nok vansklig, for en mage værtfall for husk at man som regel må ha pause etter noen mobs er drept får å få fylt på mana osv... og jo høyere lvl mobsene er over deg jo oftere må du ha denne pausen, så etter min mening værtfall så langt som jeg har kommet, så er det ingen ting som slår questing når det gjelder å få lvl, spesielt quester der du må drepe, og drepe får å finne itemet du trenger.

Er lvl 33 nå og tar fint 3-4 (avhengig av crit dmg og clearcast) lvl 35 (de witchdoctor-folka i Arathi) uten å sitte. Riktignok har jeg satset kun på int/sta-items (spr er så utrolig ubrukelig).

Det er greit at du greier det, men uansett så må du sitte ned i 20-30 sec for å få fylt opp mana/health igjen, etter noen par runder eller en, og jeg er nå lvl 36, og syns forsatt ingen ting slår questing, men når har ikke jeg grinda så mye, og må si at det heller ikke er så kult å stå å drepe samma mobs om og om igjen bare får å få lvl, derfor velger jeg questing og syns det er best til lvling.

Hehe, selvfølgelig må man sitte i 20+/- sekunder etter et par mobs, enten man quester eller grinder. Slik er det med alle mages :)

Uansett, grinding er ikke gøy, nei, men det er en veldig veldig lett måte å få exp på :thumbup:

Joa sant det, men å queste er like lett, så lenge du ikke bare surrer, og da får du xp for å drepe mobs(vis questen har noe med det å gjøre) og finished quest reward som er litt xp pluss penger eller item.

Men å bare grinde er sikkert ikke så dårlig, vis man bare orker å gjøre det sikkelig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Fire/arc på lvl 47 hadde jeg satset slik

Incinerate her bortkasta talents points, samme er Arcane Focus

 

får meir igjen får å bruke dei andre plasser..

 

eg er fire/arcane mage og har det slik

 

Fire 31

 

[5/5] Improved Fireball

[1/5] Impact

[5/5] Ignite

[5/5] Improved Fire Blast

[2/2] Flame Throwing

[1/1] Pyroblast

[3/3] Burning Soul

[3/3] Critical Mass

[5/5] Fire Power

[1/1] Combustion

 

Arcane 20

 

[5/5] Improved Arcane Missiles

[5/5] Arcane Concentration

[5/5] Improved Arcane Explosion

[1/1] Evocation

[2/2] Improved Mana Shield

[2/2] Improved Counterspell

 

 

Lurer på og bytte ut Impact med Improved Scorch får å få det litt letter i pvp mot rouges men har ikkje heilt bestemt meg enda...

Lenke til kommentar
Fire/arc på lvl 47 hadde jeg satset slik

Incinerate her bortkasta talents points, samme er Arcane Focus

I den builden jeg satte opp er det scorch og fireblast som er hovedspellsene (fireball brukes kun for å starte eller når du har skaffet nok distanse etter en frostnova). Og jeg satte da vel ikke points i arcane focus...

Lenke til kommentar
Fire/arc på lvl 47 hadde jeg satset slik

Incinerate her bortkasta talents points, samme er Arcane Focus

I den builden jeg satte opp er det scorch og fireblast som er hovedspellsene (fireball brukes kun for å starte eller når du har skaffet nok distanse etter en frostnova). Og jeg satte da vel ikke points i arcane focus...

ikkje du men Same- :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Blir vel litt bumping av denne tråden her..

 

Men, nå etter at de nye serverene kom opp igjen, så fikk jeg med en kammerat til å spille med meg, så jeg/vi begynte på nytt.

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har spilt WoW så grusomt mye -da jeg bare kom til lvl 16-17 med min forrige char, men jeg bryr meg ikke så mye om å komme fort opp i lvl, men heller gå rundt å kose meg..

 

Uansett;

 

Jeg har nå begynt å spille som Human Mage. Min lille taktikk når jeg går som solo har nå blitt som følger;

Firebolt (rank 3, tror jeg) (siden den har størst rekkevidde), så

Frost (for å sette ned hastigheten, når den kommer innenfor den rekkevidden), for så å fyre på med

ArcaneBlast.. (eventuelt; så

Freeze (?) så gå litt unna og kjøre en passende

Firebolt..

 

Etter dette er MOB'en enten død, eller så har den av og til igjen litt helse, men det er som regel så lite så jeg bare kliner til ham litt med staven min! :p Jeg er nå level 13, forresten!

 

 

Men grunnen til at jeg egentlig spør, altså problemet, dukket opp i går når jeg skulle ta Hogger og de MOBs'ene som er i telt rundt ham (hva het de igjen?) i Elwynn Forest. Jeg gikk da solo, og kommer nok til å gå en del solo senere også! For, når jeg går solo, så synes jeg at det var litt kjekt å smelle til én MOB for å få ham til å løpe mot meg, og så ta ham, før jeg tok neste i gruppen.. Én etter én på denne måten.. Men, denne gangen, når jeg skulle ta disse Gruntene (var det dét det var?) så kom så godt som alle som var på "teltplassen" imot meg. Det endte som regel opp med at jeg måtte bare beine avgårde, eller dø.. Hvorfor? Er det dette som kalles AoE (Area of Effect), som jeg har lest litt om idag? Eller? Er visse MOB's mér "oppegående" enn andre, slik at de skjønner når "sidemannen" blir truffet/angrepet? Er det noen spesiell taktikk jeg burde bruke mot disse MOBsene som jeg nevner? Kan noen forklare litt hva som menes med Area of Effect?

 

Tusen takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er rett og slett det at humanoids får "hate" mot deg hvis du angriper fiender innenfor en viss rekkevidde av dem selv.

Om det er umulig å ta de en og en får du rett og slett finne deg en gruppe(AoE vil neppe hjelpe deg).

 

Grunnen til at AoE ikke funker bra solo er at det tar lenger tid å drepe hver enkelt mob(og kan kun forsvares mana-messig ved å ta minst 3 mobs i gangen), selv om den totale tiden det tar å drepe gruppen går ned. Du vil altså ta enorme mengder skade, så AoE funker stort sett bare om du har noen til å heale deg, eventuelt en tank som kan dra aggro vekk ifra deg(vanskelig).

Lenke til kommentar

Det som er kult meg Area of Effect (AoE) spells er når du skal grinde etter f.eks. linen cloth.. drar med deg en hel gjeng med low level mobs, Frost Nova for å holde de på plass og deretter Blizzard eller en annen AoE spell, så er jobben ferdig. Enklere enn det blir det ikke.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...