Gå til innhold

Tråden om WoW-mages


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En genial taktikk med en solo mage er som følger:

 

Fyr en frost bolt akkurat når fienden er innen rekkevidde, og kjør arcane missiles. Nå skal fienden ha kommet fram til deg. kjør en frost nova, hopp noen skritt tilbake, kjør en fire blast og en fireball og avslutt med en fireblast når du har nok mana. da mister du minimalt med liv, samt at fienden skal være død. Dette skaper litt downtime, dog, men gjør at du kan soloe fiender 4 -5 levler høyere. Kanskje bedre med ok gear.

å soloe mobs 4-5 level høgere enn deg som mage er nesten umulig, 4 leveler kan gå men 5 leveler vil du berre få "resist" "resist" "resist" "hit" "resist" "resist" "resist"

 

 

Det eg pleier å gjera er att eg står ca. 40 yards fra moben eg skal ta, pyroblast/fireball , fireball, fireblast, frost nova rank 1, rygger 4 steg unna, fireball og fireblast

 

Dette er da level 50 mobs når eg er level 48 og uten crit. får eg crit går den ned ein del fortare, tar som regel 10 til 15 sec på ein mob

 

Har eg combustion, holder det som regel med pyroblast, fireball og fireblast

 

Og eg bruker kun arcane missiles når eg får clearcast eller når moben har 100-300 hp att og eg har 200hp og ikkje fleire instant cast spells att

 

Blir som regel treft 3-4 ganger på denne måten (uten crit og combustion) men siden og må sitta meg ned etter 3-4 mob får å drikka anyway så har det ikkje så masse å sei

Lenke til kommentar
Taktikk jeg bruker for å soloe elite-mobs på samme level som meg:

1: første attack er polymorph av eventuelle adds

2: fire bolt, fire bolt, fire blast, fire bolt, fire bolt, fire blast

 

(og ligger de ikke da så vet ikke jeg)

for det første så har du ikkje "fire bolt" men "fireball" og for det andre,

 

ka level elite er det? level 1? du møter vel først elite på level 12-15 og da

holder det aldri med 6 spells på ein elite mob

Lenke til kommentar

Tar det lang tid å bli lvl 40 o.l? Spilt litt (/mye?) og er snart lvl 20 mage, men syns det tar sinnsykt lang tid (det er jo forresten noe av det beste med spille :yes: ). Hvordan lvl'er man fortest opp? Grupper eller solo?

 

Ser forresten at det er noen med sinnsyk peil her. Stilig!

Endret av flickflack
Lenke til kommentar
Tar det lang tid å bli lvl 40 o.l? Spilt litt (/mye?) og er snart lvl 20 mage, men syns det tar sinnsykt lang tid (det er jo forresten noe av det beste med spille :yes: ). Hvordan lvl'er man fortest opp? Grupper eller solo?

 

Ser forresten at det er noen med sinnsyk peil her. Stilig!

eg brukte vel rundt 3-4 veker til eg var level 40, er 49 nå og har nesten 12 dager ingame tid, har og 300 i tailoring og 240 i mining da

 

eg speler wow us ellers hadde eg nok aldri vert level 49 ;)

Lenke til kommentar
Tar det lang tid å bli lvl 40 o.l? Spilt litt (/mye?) og er snart lvl 20 mage, men syns det tar sinnsykt lang tid (det er jo forresten noe av det beste med spille :yes: ). Hvordan lvl'er man fortest opp? Grupper eller solo?

 

Ser forresten at det er noen med sinnsyk peil her. Stilig!

Beste måten å lvl på er å gjøre quests, gjør de questene du greier alene av alene og de du har problemer med, ikke greier med en gruppe, det er også fint å prøve å gjøre noen quests som er i litt høyere lvl enn hva du selv er.

 

Og det er allerede folk som har blitt lvl 47 eller noe på servern jeg er på(daggerspine)

Jeg spiller sånn ca 5 timer vær dag kansje, eller ikke fult så mye, men jeg har værtfall 2 dager og 19 timers ingame tid og jeg er lvl 25 værtfall, men nå quester jo ikke jeg hele tiden heller.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis quest som gir fortast xp. I mange quest må du gå laaangt for å gjør forskjellige deler av questene. Viss du vil ha xp fort så bør du finne deg noen mobs, samme eller 2-3 levler over deg som dør fort mot deg. Jeg får ca 230 xp pr mob jeg dreper no og de dør ganske fort. Finner du deg mobs som tåler lite mot deg kan du få level up i løpet av en time :)

 

edit: skriveleif og det finnes sikkerrt flere :p

Endret av Mandarb
Lenke til kommentar
En genial taktikk med en solo mage er som følger:

 

Fyr en frost bolt akkurat når fienden er innen rekkevidde, og kjør arcane missiles. Nå skal fienden ha kommet fram til deg. kjør en frost nova, hopp noen skritt tilbake, kjør en fire blast og en fireball og avslutt med en fireblast når du har nok mana. da mister du minimalt med liv, samt at fienden skal være død. Dette skaper litt downtime, dog, men gjør at du kan soloe fiender 4 -5 levler høyere. Kanskje bedre med ok gear.

å soloe mobs 4-5 level høgere enn deg som mage er nesten umulig, 4 leveler kan gå men 5 leveler vil du berre få "resist" "resist" "resist" "hit" "resist" "resist" "resist"

 

 

Det eg pleier å gjera er att eg står ca. 40 yards fra moben eg skal ta, pyroblast/fireball , fireball, fireblast, frost nova rank 1, rygger 4 steg unna, fireball og fireblast

 

Dette er da level 50 mobs når eg er level 48 og uten crit. får eg crit går den ned ein del fortare, tar som regel 10 til 15 sec på ein mob

 

Har eg combustion, holder det som regel med pyroblast, fireball og fireblast

 

Og eg bruker kun arcane missiles når eg får clearcast eller når moben har 100-300 hp att og eg har 200hp og ikkje fleire instant cast spells att

 

Blir som regel treft 3-4 ganger på denne måten (uten crit og combustion) men siden og må sitta meg ned etter 3-4 mob får å drikka anyway så har det ikkje så masse å sei

Med den taktikken jeg nevnte drepte jeg flere level 18 quillboars på Fenris Isle som level 12 og 13. Selvfølgelig døde jeg en gang eller to, men det var svært effektivt uansett.

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendigvis quest som gir fortast xp. I mange quest må du gå laaangt for å gjør forskjellige deler av questene. Viss du vil ha xp fort så bør du finne deg noen mobs, samme eller 2-3 levler over deg som dør fort mot deg. Jeg får ca 230 xp pr mob jeg dreper no og de dør ganske fort. Finner du deg mobs som tåler lite mot deg kan du få level up i løpet av en time :)

 

edit: skriveleif og det finnes sikkerrt flere :p

Å finne de mobsene du prater om er nok vansklig, for en mage værtfall for husk at man som regel må ha pause etter noen mobs er drept får å få fylt på mana osv... og jo høyere lvl mobsene er over deg jo oftere må du ha denne pausen, så etter min mening værtfall så langt som jeg har kommet, så er det ingen ting som slår questing når det gjelder å få lvl, spesielt quester der du må drepe, og drepe får å finne itemet du trenger.

Lenke til kommentar

Jer er lev 12 mage og sliter en del mot mobs som er 1-2 level høyere enn meg. Spesielt er det et problem at jeg mister mye helse, ganske fort :)

 

Møter jeg feks en mobs warlock med pet polymorpher jeg denne og caster så på mag`en, men da har jeg ofte tatt en hit eller to. Til slutt blir det nesten 50/50 hvem som dør først.. Har dere noen idèer? Viktig å understreke at disse probleme kommer evd solo-spilling.

 

Edit: Hvordan lærer jeg forresten mage`en i knives o.l?

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar
Jer er lev 12 mage og sliter en del mot mobs som er 1-2 level høyere enn meg. Spesielt er det et problem at jeg mister mye helse, ganske fort :)

 

Møter jeg feks en mobs warlock med pet polymorpher jeg denne og caster så på mag`en, men da har jeg ofte tatt en hit eller to. Til slutt blir det nesten 50/50 hvem som dør først.. Har dere noen idèer? Viktig å understreke at disse probleme kommer evd solo-spilling.

 

Edit: Hvordan lærer jeg forresten mage`en i knives o.l?

Mot en warlock er det egentlig ikke vits å bruke Poly, fordi den kaster fear like fort, så du blir løpende avgårde mens han er poly, har også vært borti at fear har vært kjappere enn poly.

Så min taktikk på warlock med pet er å kaste counterspell når han bruker fear, drite i petten og kaste arcane missiler på han til han er dø, jeg er da i lvl 25 og jeg syns dette funer fint værtfall mot warlocks.

Lenke til kommentar

 

Edit: Hvordan lærer jeg forresten mage`en i knives o.l?

mage bør helst ikkje bruke "dagger" siden den ikkje har i nærheten dei statsa ein "staff" can ha og close combat er ikkje nokke for ein mage,

ikkje over lenger perioder iallefall vist det skjer er du død ;)

Har du en usedvanlig god dagger + en usedvanlig god off-hand item, vil man nok kunne droppe staven ;)

 

 

Btw, til den som sier at de kan soloe elites på sin egen level: LOL

Lenke til kommentar

Har du en usedvanlig god dagger + en usedvanlig god off-hand item, vil man nok kunne droppe staven ;)

 

 

Btw, til den som sier at de kan soloe elites på sin egen level: LOL

Illusionary Rod

Binds when picked up

Two-Hand Staff

94 - 142 Damage Speed 3.40

(34.7 damage per second)

+15 Intellect

+10 Spirit

+7 Stamina

Requires Level 34

 

det er den eg bruker nå, men det er nokken som er ein del bedre

 

Trindlehaven Staff

Binds when picked up

Two-Hand Staff

87 - 132 Damage Speed 2.10

(52.1 damage per second)

+12 Stamina

+30 Intellect

Durability 100 / 100

Requires Level 56

 

 

Glowing Brightwood Staff

Binds when equipped

Two-Hand Staff

127 - 191 Damage Speed 3.10

(51.3 damage per second)

+15 Stamina

+29 Intellect

+9 Spirit

+15 Nature Resistance

Durability 120 / 120

Requires Level 49

 

 

Argent Crusader

Binds when picked up

Two-Hand Staff

127 - 191 Damage Speed 3.00

(53.0 damage per second)

+6 Stamina

+30 Intellect

+10 Spirit

Durability 100 / 100

 

 

Guiding Stave of Wisdom

Binds when picked up

Two-Hand Staff

133 - 200 Damage Speed 3.30

(50.5 damage per second)

+10 Stamina

+29 Spirit

+10 Frost Resistance

Durability 100 / 100

Requires Level 54

 

 

Sarah's Guide

Binds when picked up

Two-Hand Staff

94 - 142 Damage Speed 2.50

(47.2 damage per second)

+20 Stamina

+15 Intellect

Durability 85 / 85

 

 

nå vil eg sjå du finne den daggern + off hand item som slår dei statsa der...

Lenke til kommentar
Tar det lang tid å bli lvl 40 o.l? Spilt litt (/mye?) og er snart lvl 20 mage, men syns det tar sinnsykt lang tid (det er jo forresten noe av det beste med spille :yes: ). Hvordan lvl'er man fortest opp? Grupper eller solo?

Det tok meg rundt 7 ingame dager for å nå lvl 40+ med shammien min i betaen og da hadde jeg en del idle time og surring så det burde ikke ta så lang tid, men det kommer jo helt ann på hvordan du spiller.

 

Om du er mage så er det fantastisk bra å teame opp med en mage...

Taktikken til meg og en kompis pleier å være :

Pull 6-7-8-9 mobs(1-4 lvler lavere enn deg), møt i et "center" manashield->coc->nova->flamestrike->blizzard->coc->arcane explosion, spam til de dør (instant cast arc exp) (mana agate om nødvendig)

 

Det krever litt taktikker da :p Men det er ikke noe problem når du får det inn..

Mana Agate er å anbefale, og kanskje en health potion om det er mange mobs, for det har skjedd noen ganger at de har crittet et par ganger for mye :p

 

*edit* ble litt revet med å hadde dårlig tid :love:

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Å finne de mobsene du prater om er nok vansklig, for en mage værtfall for husk at man som regel må ha pause etter noen mobs er drept får å få fylt på mana osv... og jo høyere lvl mobsene er over deg jo oftere må du ha denne pausen, så etter min mening værtfall så langt som jeg har kommet, så er det ingen ting som slår questing når det gjelder å få lvl, spesielt quester der du må drepe, og drepe får å finne itemet du trenger.

Er lvl 33 nå og tar fint 3-4 (avhengig av crit dmg og clearcast) lvl 35 (de witchdoctor-folka i Arathi) uten å sitte. Riktignok har jeg satset kun på int/sta-items (spr er så utrolig ubrukelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...