Gå til innhold

Tråden om WoW-mages


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Warriors: Grei damage, men best til å tanke

paladin: Lav dps, så uten alle immune spellsene ville den vært død rimelig fort (Immune spells er dog halve poenget med en paladin?

Rogue: Mye damage, men ganske sårbar. God pvp klasse

Mage: Mest damage output i spillet, men veldig sårbar fordi den kun kan ha cloth armor.

Priest: Beste healer class, og ikke så dårlig damage heller.

Druid: God allrounder klasse med nokså grei damage og veldig god healer.

Shaman: Også en god allrounder som fyller de fleste behov i en gruppe.

Warlock: Debuffer og veldig god soloing class.

Glemt noen nå?

Dette er som sagt hvordan jeg oppfatter klassene... :thumbup:

Nesten samme oppfattelse som meg. Men jeg mener Rogue har desidert mest damage output. Tilogmed mer enn mage.

Dessuten så har paladin ganske grei damage output, ikke så langt ifra warrior faktisk. (har blitt en del mindre da men, etter "bugfixen")

Dessuten vil jeg sette Shaman som den beste debuffer klassen, og warlock heller som DoT kongen.

 

Og ja, du glemte hunter :)

Hva er egentlig en debuffer?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig best av Arcane/Frost og Arcane/Fire?

 

Edit: Lurer fælt på om jeg skal respecce til Arcane/Fire

Jeg vil si at Arcane/Frost er bedre som solo, siden Arcane/Fire er bedre egnet som AoE (Area of Effect) damage. Så, etter min mening kommer det helt ann på om du skal spille alene eller sammen med noen..

Lenke til kommentar

Har drevet litt med "AoE-runs" i det siste. Vi er to Mager, og en Priest. Jeg som mage, løper inn i Gnoll-campen. Frost Nova -> Arcane Explotion x X, samtidig som sekundær Mage sender Blizzard. Alle dør på noen sekunder. Som belønning får vi wool/silk etc. og litt experience. Samtidig er det morsomt med masse fine farger på skjermen.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Tihi CobraM, enig i den, den var genial.. Gnollene datt som fluer ^__^.

 

En annen ting jeg syntes er temmelig lur, er skuffet over at nesten INGEN mages gjør dette; Om du skal bruke polymorph, så send ALLTID en Fireball på polymorphen om den skal løses fra spellet.. ALLTID.

 

En annen taktikk jeg bruker endel er; Fyr opp en fireball, når fienden er akkurat på passe rekkevidde for Frost Nova så fyrer du løs den, deretter går du noen meter tilbake, fyrer løs så mange Frostbolt (Eller Arcane Missiles, om du er Arcane Mage.) som du bare klarer. Fienden er nesten alltid død når den kommer frem pga. chill time, om den ikke dør og du ikke vil miste liv kan du jo alltids sette på Mana Shield og pumpe ut litt Arcane Missiles. :love:

 

Edit: Gnollene, ikke gnomene.

Endret av Artex
Lenke til kommentar
Hva er egentlig best av Arcane/Frost og Arcane/Fire?

 

Edit: Lurer fælt på om jeg skal respecce til Arcane/Fire

Jeg vil si at Arcane/Frost er bedre som solo, siden Arcane/Fire er bedre egnet som AoE (Area of Effect) damage. Så, etter min mening kommer det helt ann på om du skal spille alene eller sammen med noen..

Ja vel? har hørt det motsatt jeg nå da men, Frost/Arcane er bedre på mange mens fire/arcane er bedre 1on1...

Lenke til kommentar

En genial taktikk med en solo mage er som følger:

 

Fyr en frost bolt akkurat når fienden er innen rekkevidde, og kjør arcane missiles. Nå skal fienden ha kommet fram til deg. kjør en frost nova, hopp noen skritt tilbake, kjør en fire blast og en fireball og avslutt med en fireblast når du har nok mana. da mister du minimalt med liv, samt at fienden skal være død. Dette skaper litt downtime, dog, men gjør at du kan soloe fiender 4 -5 levler høyere. Kanskje bedre med ok gear.

Lenke til kommentar

Liker denne:

 

Først en frostbolt så movement og slikt blir redusert, så peise på med arcane missiles x 2. Enemy rekker frem til deg, men med mindre det ikke er et überdyr tar du ikke så mye skade. Så kjører du frost nova og peiser tilbake som bare f. Så kjører du frostbolt igjen, fulgt av arcane missiles, og nå burde dyret snart være dødt. Fortsette iallefall til dyret er virkelig lavt på helse, for så å avslutte med flame shock (? den instant fire greia) som tar kanskje den siste biten av liv, så du slipper å bruke allt for mye mana på arcane missiles.

Lenke til kommentar

Bruker akkurat samme taktikk som Loeve, den funker. Bruk blink til å rømme vekk fra fienden om den har nettet deg innenfor slag-rekkevidde. så peis på med eit par scorch eller arcane missiles. (pass på å ikkje teleporter bort til andre mobs) :)

Blink kan også brukes rett etter Frost Nova, dermed kan du rekke å sende ein eller 2 ekstra trolldommer før fienden kommer frem.

Lenke til kommentar

Oj oj. Jeg traff lvl 20 i natt (takk, takk! *bukker*) og da skal jeg si det dukket opp mange kule spells i grønt hos mage-traineren min! Men fy f*n så dyrt det var! Hadde spart opp over 2g, en betydlig sum for meg, og etter at alle spells + teleport-bind var kjøpt så var jeg raka fant igjen! Fler som har økonomiske problemer, eller er det bare jeg som har dårlig person-økonomi i WoW?

 

BTW, begynner å få litt payback på å fokusere arcane nå. 10% sjanse for clearcasting + Evocation hvert tiende minutt... det merkes bra i lengden det!

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...