Gå til innhold

Tråden om WoW-mages


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er nok fare for at en del mager må respecce ved en evt. Northrend expansion. De fleste speccer Frost. Jeg antar at det i Nothrend er veldig kaldt. Noe som igjen kanskje betyr høy frost-resistance på de som holder til der oppe i nord. :)

Forklar, skjønte ikke stort av den posten der jeg :roll:

Og den builden du fant der UGK, så veldig fin ut, tror kansje jeg også tar den builden :cool:

Lenke til kommentar
Er nok fare for at en del mager må respecce ved en evt. Northrend expansion. De fleste speccer Frost. Jeg antar at det i Nothrend er veldig kaldt. Noe som igjen kanskje betyr høy frost-resistance på de som holder til der oppe i nord. :)

Forklar, skjønte ikke stort av den posten der jeg :roll:

Og den builden du fant der UGK, så veldig fin ut, tror kansje jeg også tar den builden :cool:

Northrend, det nordre kontinentet som f.eks. the frozen throne foregår i...som "alle" regner med blir den første expansion packen.

 

Hvis det blir det, så regner jeg med at CobraM regner med at de fleste monster som bor der har en eller annen frost resistance, ettersom det er ett isfyllt kontinent.. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe å beskymre seg over enda. Koster jo bare snaue 1g å respecce første gang. Og dessuten er det jo ingen som helst garanti for at det kommer noen Northrend-expasnion. Alt i alt var det bare teit av meg å si det :p

 

Fant ut en annen ting i dag. Guild-tabard/crest på en robe tar deg ikke ut. Blir liksom kuttet halvveis.

Lenke til kommentar

Kjører full Arcane foreløpig på min lvl33 mage. Respec'ed fra Fire mage ved ca. lvl20. Tror de aller fleste specs går bra i grupper, så lenge man greier å holde aggro på tanken. Bruker Arc missiles som pri att, og det fungerer helt utmerket. Det er rett og slett for mye bra i Arc treet for at man kan droppe det.

Spiller 90% i grupper nå, det har sikkert mye med saken å gjøre.

 

Spiller du mye solo vil du ta knekken på mob'en fortest mulig, i grupper vil du gjøre det med mest mulig mana-økonomi. For min del nå (har nettopp blitt ferdig med Gnomeregan for 4.gang) går det helst i Arc missiles, Frost nova, Blizzard, Fire blast, Arc exp og wand (ikke nødvendigvis i den rekkefølgen ;) )

 

Evocation kan også være utrolig grei å ha i en klemme.

 

Ja, forresten.. Regner med polymorph snakker for seg selv ;)

Lenke til kommentar
Warriors: Grei damage, men best til å tanke

paladin: Lav dps, så uten alle immune spellsene ville den vært død rimelig fort (Immune spells er dog halve poenget med en paladin?

Rogue: Mye damage, men ganske sårbar. God pvp klasse

Mage: Mest damage output i spillet, men veldig sårbar fordi den kun kan ha cloth armor.

Priest: Beste healer class, og ikke så dårlig damage heller.

Druid: God allrounder klasse med nokså grei damage og veldig god healer.

Shaman: Også en god allrounder som fyller de fleste behov i en gruppe.

Warlock: Debuffer og veldig god soloing class.

Glemt noen nå?

Dette er som sagt hvordan jeg oppfatter klassene... :thumbup:

Nesten samme oppfattelse som meg. Men jeg mener Rogue har desidert mest damage output. Tilogmed mer enn mage.

Dessuten så har paladin ganske grei damage output, ikke så langt ifra warrior faktisk. (har blitt en del mindre da men, etter "bugfixen")

Dessuten vil jeg sette Shaman som den beste debuffer klassen, og warlock heller som DoT kongen.

 

Og ja, du glemte hunter :)

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve på 42 Frost og 9 Arcane jeg, være litt "annerledes" enn hele gjengen.

Tar vel 5 poeng på Arcane Focus og 4 på Arcane Concentration på Arcane delen. På Frost siden skipper jeg Improved Frost Ward og Shatter siden jeg føler jeg ikke kommer til å få noe bruk/bruke disse noe særlig.

 

;)

Lenke til kommentar

Min mage(troll 43) gikk for en kombinasjon av fire/arcane på US. Instant AE, presence of mind(instant cast next spell--> pyroblast) kommer man ikke foruten på en PvP build :D Og hva gjelder pve så er clearcasting(hive neste spell uten å bruke mana) en flott ting, bare pumpe masse scorch til man får clercast.. så pumpe no tungt ala arcane missiles eller flamestrike.

 

Hva gjelder pvp så er det vel som alle påpeker paladinene man sliter mest mot, med unntak av shamanene da.. men de slapp æ jo heldigvis å slåss mot ;)

Endret av Toffen80
Lenke til kommentar

Hvilke professions lønner seg å ta for mage? I FB tok jeg skinning of tailoring, men jeg følte ikke at jeg hadde så veldig mye bruk for tailoring. Fikk nesten alltid bedre dropped loot enn det jeg lagde selv. Men jeg tjente en pen sum på skinning.

 

Så hva anbefaler du som professions til mage, og hvorfor? :innocent:

Lenke til kommentar

fattig? man kan selge potions på AH...eller hvis man ikke gidder det, Herbs

 

eller selge Bags og klær...på en "skikkelig" server burde det være nok av folk som trenger brukbare cloth items, for ikke å snakke om fete outfits som bare ser kule ut..( jeg veit det er grunnen til at JEG valgte tailoring iallefall)

Og enchantere er jo alltids ettersøkte... (enchanting = du dis-enchanter items (f.eks. grønne, og senere blå regner jeg med, for så å legge på bonuser på andre items du eller andre har... det er en tjenesteytende profession...)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...