Gå til innhold

HDD, WD 8Mb Cache !!

Anbefalte innlegg

Heizann!!

Kjøpte meg to WD 80Gb Spesial Editon harddisker og satte dem i RAID 0. Jeg regnet med at 16Mb Cache var en del kjappere enn 4! Men kompisen min har to 60 Gb 2Mb Cache harddisker og jeg syns ikke at det går merkbart fortere!?! Han omtrent samme system som meg med NTFS og WinXP.. Hvorfor er det like tregt som de vanlige harddiskene?? Er det kanskje noe i BIOSen jeg ikke har stillt inn? Har nettop fått maskina og har ikke gjort noe som helst i BIOSen utenom å sette opp CPU speeden. Må man sette opp RAM speeden også, eller står den på det kjappeste den støtter med en gang man setter brikkene inn? Håper dere har svar,

DR.X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, egentlig ikke.

Ytelsen vil kanskje vere målbar i tester som SiSoft Sandra, eller PCMarks.

Så kommer det an på hvor gammel Opperativsystemet er.

En nyere installasjon vil være klart raskere en en gammel.

Dessuten så tviler jeg på at du vil få 16mb cach.

HDD legges da ikke i sammen. Du har forsatt 8mb cach såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

diskene vil (etter det jeg har lest på toms hardware) levere mer data om de aksesseres fra flere steder samtidig(dvs. f.eks. i en filserver e.l.) I en "vanlig" hjemmepc tror jeg det er målbare med pcmark o.l., men ikke nødvendigvis så veldig merkbart ved vanlig pc-bruk...

Lenke til kommentar

I et amerikansk PC-blad satte de sammen en maskin der de skulle ha med fire WD 120 gig 8 MB cache disker. De mente at disse diskene var såpass raske at å sette dem opp i RAID ikke ville gi noe merkbart utslag ved vanlig bruk, kun for benchmark freaks.

Har selv to WD 120 SE 8 Mb cache disker, men jeg har ikke tenkt å slenge disse opp i RAID.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...