siemensboy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei! Jeg har akkuratt kjøpt og fått meg et 3com sett Men jeg sitter ca 20m fra routeren og 1 etg. høyere! Men jeg får bare 72% tilkobling.. Det er ikke nok til at jeg kan kjøre f eks cs over innternett, eller msn! Det blir kicks! Det er kjipt..! Burde jeg legge en kabel eller er det andre nettverkskort som kan fint rekke denne avstanden? Har dette settet! Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Einkompis av meg hadde noko lignade problem berre masse lenger... han kjøpte seg eit pci kort å fekk FULL styrke... eg personligt har ikkje noko tro på usb w lan Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 satte opp det der hos en venn av meg for noen dager siden.. ble ikke ferdig, så hvem som helst kan koble seg til uten at han merker noe, men han har super kontakt... men så er dataen bare 1,5-2 meter unna da... Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Greit.. Men er det noen som kan gi meg en link til noe mer kraftigre/sterkere nettverkskort (trådløst) til max pris 600kr? SOM _skal_ være bedre enn det jeg allerede har det må kunne greie nesten full kontakt igjennom 1 etg som ligger la oss si 10meter unna (altså med en etg i mellom) Men.. Det kan jo sikkert ikke være så dumt å legge en kabel heller men, det blir litt dumt å borre og styre når jeg har trådløs router og nettverkskort?! lets say 600kr then.. Endret 2. februar 2005 av siemensboy Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 skal du spille cs så gå for kabel , det er det beste Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Ja.. Det er det nok hehe.. Men det er bare såvidt jeg greier å være 40sec max på msn nå.. Og innternett funker helt greit noen ganger er det kick i kanskje 2-5 sec også er jeg på i 30sec.. lettere sagt ustabilt Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 eller prøv en prigels boks rundt anntenna på rotern. men til spilling så blir det trådløse litt for ustabilt Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 eller prøv en prigels boks rundt anntenna på rotern.men til spilling så blir det trådløse litt for ustabilt har ikke mye peiling på det du snakka om der nei.. Kan du gi meg en link til prigels boks som du snakka om Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Man kan jo ikke bare sette en pringels boks rundt antenna. Man blir nødt til å lage en antenne. Dette er det en stikky på... Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Men det er ikke bare lurt å kjøpe et nettverkskort som ikke er usb? Og som skal være velldig bra? Lenke til kommentar
homarus Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Enkelte routere har en opsjon der man kan stille styrke på trådløstsignalet. Jeg kan gjøre det på min asus, men jeg vet ikke om 3COM har samme mulighet. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Ja.. Det er det nok hehe.. Men det er bare såvidt jeg greier å være 40sec max på msn nå.. Og innternett funker helt greit noen ganger er det kick i kanskje 2-5 sec også er jeg på i 30sec.. lettere sagt ustabilt Det der er bare tull. Ved 72% så detter du ikke ut av MSN. Da er det heller et problem med pcen din. Lenke til kommentar
stylus Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg har en tråløs router med USB. Sitter en etg. opp og litt bort. I begynnelsen hadde jeg "veldig dårlig" forbindelse. Flyttet PC'n noen få cm. til siden og fikk "veldig bra" signal. Det skulle ikke mer til. Vet også at det å skifte kanal kan hjelpe. Eneste grunnen til at jeg har USB, er at det var det som fulgte med routeren. Jeg inrømmer det gjerne.... jeg er slapp. Hadde planer om å legge kabel, så hadde jeg tenkt å kjøpe et PCI, men ville forsøke med USB først. Spiller endel på nettet i dag og har INGEN klager! Har 704/128 linje, men vet ikke om det blir noen forskjell med høyere hastighet. Stylus Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Men det er ikke bare lurt å kjøpe et nettverkskort som ikke er usb? Og som skal være velldig bra? USB av god kvalitet som 3com m.f er da bedre enn PCI-kort. Husk du kan ha 5m med kabel mellom maskin og USB-WLAN uten tap eller dyr kabel. Flytter du mottageren noen meter kan det ha enormt og si for dekning og stabilitet. Lenke til kommentar
Lou Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 72% er jo ikke dårlig... Kryptert trådløst nettverk er heller ikke det helt store til spilling... Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Som nevnt tidligere... Det er ofte nok å flytte pc/antenne litt for å få bedre mottaksforhold.... JD Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 72% er jo ikke dårlig...Kryptert trådløst nettverk er heller ikke det helt store til spilling... Jeg har vanelig vis ikke 72%!!!!! Det som jeg har nesten heletiden er rundt 50 kanskje opp til 60, var oppi 72% 1 gang! eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå