nesquik Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Om du ikke vil miste data må du bruke partion magic eller noe ala det. Om å miste data ikke er noe problem kan du bruke programmene som følger med linux distrobusjonen... (Andre folk kan kanskje svare bedre...) Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Jaja, da er jeg kommet så langt at det var på tide å installere. En rensket partisjon klargjort. Når jeg restarter med cd'a inni kommer følgende: - Booting from ATAPI CD-ROM 2,88 MB FLOPPY Og så fryser hele greia. Ingenting skjer og jeg må da restarte... Noen som vet hva som er feil? Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Hvordan boot sequence har du? Prøver du å boote fra diskett? Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 19. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2002 Jeg booter fra cd-rom. Som tidligere skrevet så er diskettstasjonen min ufunksjonell (den er installert og allt sånn men nekter å virke) tror faktisk det var når jeg skulle lage oppstartsdiskett til BeOS da jeg hadde WinMe at den ble ødelagt Uansett, nå har jeg WinXP og starter med RedHat CD1 inne i cd-rommen, og allt ser ut til å gå fint helt til maskina slutter å reagere etter å ha fått "booting"-from sekvensen Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 20. juni 2002 Del Skrevet 20. juni 2002 Vel, se i bios og se om det ikke står at diskettstasjonen er 2.88MB i stedet for 1.44MB. Da fikser du diskettstasjonsproblemet muligens. Men tilbake til topic, har du prøvd cd'en i en annen pc? Høres ut som om cd'en ikke er bootable. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå