objorkum Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Bare gikk inn på ruterens ip etter jeg hadde kjørt "modprobe ndiswrapper" Har ikke pico, brukte "Kate" jeg. Endra fra "search 3Com" til "search 192.168.1.1". Trur egentlig ikke det er dns det er noe feil med, for jeg kommer meg ikke innpå noen annen adresse enn "192.168.1.1". Ved både domener og ip'er får jeg feilmelding om at sida ikke finnes. Noen som har peiling på hva jeg kan finne på nå? har rett og slett gått tom for ideer. Eg sa du skulle endre nameserver til IPen til routeren, ikkje search... Bra du fekk det til forresten, men om du les kva folk skriv får du det til kjappare. Du bør ikkje utan vidare bruke dei DNS-servarane kyrsjo ga deg. Du bør bruke din internettleverandør sine DNS-servarar. Om dei du brukar no høyrer til ein annan internettleverandør får du unødvendig høg responstid til dei. Prøv å ha resolv.conf slik: search linux.lan nameserver 192.168.1.1 Endret 6. februar 2005 av objorkum Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Derfor jeg posta en resolv.conf, så han kunne se hvordan det skulle se ut. Jeg vil tro at du stort sett altid kan endre dette i GUI også... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Derfor jeg posta en resolv.conf, så han kunne se hvordan det skulle se ut. Jeg vil tro at du stort sett altid kan endre dette i GUI også... Joa, har på følelesen at han berre kopierte din resolv.conf menmen. Ja, du kan gjere dette i YaST. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 kopierte ikke resolv.conf'en nei. Her er hvordna den ser ut nå ### BEGIN INFO # # Modified_by: dhcpcd # Backup: /etc/resolv.conf.saved.by.dhcpcd # Process: dhcpcd # Process_id: 4456 # Script: /sbin/modify_resolvconf # Saveto: # Info: This is a temporary resolv.conf created by service dhcpcd. # The previous file has been saved and will be restored later. # # If you don't like your resolv.conf to be changed, you # can set MODIFY_{RESOLV,NAMED}_CONF_DYNAMICALLY=no. This # variables are placed in /etc/sysconfig/network/config. # # You can also configure service dhcpcd not to modify it. # # If you don't like dhcpcd to change your nameserver # settings # then either set DHCLIENT_MODIFY_RESOLV_CONF=no # in /etc/sysconfig/network/dhcp, or # set MODIFY_RESOLV_CONF_DYNAMICALLY=no in # /etc/sysconfig/network/config or (manually) use dhcpcd # with -R. If you only want to keep your searchlist, set # DHCLIENT_KEEP_SEARCHLIST=yes in /etc/sysconfig/network/dhcp or # (manually) use the -K option. # ### END INFO search 192.168.1.1 nameserver 192.168.1.1 brukte Yast en del, men skjønte ikke helt hva som var hva:p Det funker nå iallefall Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Bra Men search skal ikkje være ein IP. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Bra Men search skal ikkje være ein IP. Jeg fant ut det etterhvert. Men nå virker det som jeg er like langt igjen, få bare kobla til ruterens ipadresse, og ikke noe annet. (fks så får jeg "network unreachable" på ping vg.no). Noen som har noe forslag, den eneste forskjellen, er at resolv.conf ser slik ut: nameserver 192.168.1.1 search 3Com Så mye rart som måtte skje da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå