purpledonkey Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Ny PC har akkurat ankommet og driver og prøver å sette den sammen selv (første gang). Sorry om dette er feil forum, men fant ingen som passa bedre. Jeg har fått på plass alle delene, men sliter litt med hvilke ledninger som skal hvor. Har et AOpen QF50A kabinett og det er jævli mange ledninger som kommer ut av strømforyninga. Hittil har jeg bare funnet ut at én skal til harddisken og en annen som heter ATX 12V har jeg plugga i hovedkortet. Da sitter jeg igjen med en stor en med 24 hull og 3 ledninger med 4 hull som alle "forsetter" til en ny "kontakt" (har ikke peil på hva sånt heter sorry ). Den store trodde jeg skulle i hovedkortet, men der den skal sitte ifølge bruksanvisningen er det bare 20 pinner. Går an å sette den på sånn at 4 av hullene er utenfor, men er det meninga? Av de 3 siste med 4 hull "fortsetter" én videre til en liten dings, én til en ny kontakt med 4 hull og den siste til en med 4 hull og så videre igjen til en liten dings. Regner med at en av de skal i DVD-spillern, men hvordan vet jeg hvilken? Og hvor skal jeg putte "fortsettelsen"? Og da har jeg forsatt 2 ledninger til overs... skal de bare henge der? Kjøpte fra netshop sin PC-bygger så jeg regner med at alt skal passe sammen...? Endret 2. februar 2005 av purpledonkey Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 De med 4 hull som "fortsetter" kalles molex. 12volts strømkontakt, som veldig mye forskjellig bruker. Vifter, katoder, CD-spillere, noen harddisker ++ Riktig at disse skal i DVD-spillern, samme hvilken. Fortsettelsen gjemmer du bare et sted. Tror det skal gå bra at 4 pinner stikker utafor hovedkort-kontakten din. Uansett fins det overganger fra 24-20 pins kontakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå