WladimirPutin Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Jeg lurer på hvilke erfaringer folk har med Aopen/HPC/Tundra 1551. 1551 er testet både her på HW.no og på dinside.no, og jeg sitter igjen med inntrykket av at dinside.no er langt mer positive til 1551 enn hva HW.no er. Dinside.no gir utgaven med 8-cellers batteri en klar 5-er på terningen. (1551 med 4-cellers batteri gir de en 4-er.) Men hva mener dere som har 1551 selv? Link til dinside-test: http://www.dinside.no/php/art.php?id=106079 Link til HW.no-test: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9604 Endret 15. februar 2005 av WladimirPutin Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hmm...ingen erfaringer så langt... Er det noen som tilfeldigvis vet forskjellen på 1551 AW1 og AG1? Jeg ser at PSdata tar 124 kroner ekstra for sistnevnte (når oppsettet ellers er det samme). Endret 3. februar 2005 av WladimirPutin Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 AG1 er den hvite utgaven. Fargen på chassiset er hvit. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 AG1 er den hvite utgaven. Fargen på chassiset er hvit. Nei, den hvite utgaven har betegnelsen 1551-OG. Den mest vanlige utgaven har betegnelsen 1551-AW1 Men så var det denne 1551-AG1 da... På Aopens hjemmesider finner jeg ingen ting om hva som skiller denne fra AW1, men de bruker samme bilde på AG1 som på AW1. Det tyder på at forskjellen ikke er synlig utvendig. Mine spekulasjoner går da på at AG1 har en mer solid (avstivet) konstruksjon, eller at den har bedre skjerm. Men dette er som sagt bare spekulasjoner fra min side. Jeg får vel sende en mail til PSdata eller Aopen... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Selv har jeg kun erfaringer med AOpen 1557GLS (AOpen produserer 155x-serien) og er fornøyd med den. Sitter igjen med litt plastikk følelse, men er stort sett fornøyd med alt untatt batteritiden, den er dårlig. Regner med at dette er tilfellet på 1551-serien også?) Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Selv har jeg kun erfaringer med AOpen 1557GLS (AOpen produserer 155x-serien) og er fornøyd med den. Sitter igjen med litt plastikk følelse, men er stort sett fornøyd med alt untatt batteritiden, den er dårlig. Regner med at dette er tilfellet på 1551-serien også?) Dinside.no konkluderte med minimum 4 timer batteritid for 1551 dersom man velger det største batteriet. Skjermkortet i din 1557 drar vel sikkert en del ekstra strøm i forhold til 1551s integrerte kort. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Selv har jeg kun erfaringer med AOpen 1557GLS (AOpen produserer 155x-serien) og er fornøyd med den. Sitter igjen med litt plastikk følelse, men er stort sett fornøyd med alt untatt batteritiden, den er dårlig. Regner med at dette er tilfellet på 1551-serien også?) Dinside.no konkluderte med minimum 4 timer batteritid for 1551 dersom man velger det største batteriet. Skjermkortet i din 1557 drar vel sikkert en del ekstra strøm i forhold til 1551s integrerte kort. Ja det er klart, sitter et ATI Radeon Mobility 9700 64MB (M11) i 1557GLS. Så den sluker nok en del strøm i tillegg til CPU som jeg har (Pentium M, 1.8Ghz) Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 AG1 er den hvite utgaven. Fargen på chassiset er hvit. Nei, den hvite utgaven har betegnelsen 1551-OG. Den mest vanlige utgaven har betegnelsen 1551-AW1 Men så var det denne 1551-AG1 da... På Aopens hjemmesider finner jeg ingen ting om hva som skiller denne fra AW1, men de bruker samme bilde på AG1 som på AW1. Det tyder på at forskjellen ikke er synlig utvendig. Mine spekulasjoner går da på at AG1 har en mer solid (avstivet) konstruksjon, eller at den har bedre skjerm. Men dette er som sagt bare spekulasjoner fra min side. Jeg får vel sende en mail til PSdata eller Aopen... Ups. Du har så klart rett, jeg tok litt feil der. Advance.no selger forresten AG utgaven til en litt billigere pris enn de andre nettbutikkene. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Selv har jeg kun erfaringer med AOpen 1557GLS (AOpen produserer 155x-serien) og er fornøyd med den. Sitter igjen med litt plastikk følelse, men er stort sett fornøyd med alt untatt batteritiden, den er dårlig. Regner med at dette er tilfellet på 1551-serien også?) Dinside.no konkluderte med minimum 4 timer batteritid for 1551 dersom man velger det største batteriet. Skjermkortet i din 1557 drar vel sikkert en del ekstra strøm i forhold til 1551s integrerte kort. Ja det er klart, sitter et ATI Radeon Mobility 9700 64MB (M11) i 1557GLS. Så den sluker nok en del strøm i tillegg til CPU som jeg har (Pentium M, 1.8Ghz) Når det gjelder CPU så tror jeg ikke det er så stor forskjell i strømforbruket på en Pentium-M 1.6 GHz og en 2.1 GHz, med mindre man har systemet under kontinuerlig maksimal belastning. Og det har man jo ikke i normal bruk. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Ups. Du har så klart rett, jeg tok litt feil der. Advance.no selger forresten AG utgaven til en litt billigere pris enn de andre nettbutikkene. Jeg visste ikke at Advance selger 1551, så takk for tipset. Advance ser ut til å være en seriøs aktør. Ellers så ser jeg at Netshop også selger 1551. (Den står ikke i "menyen", så man må søke på 1551 for å finne den.) Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Ups. Du har så klart rett, jeg tok litt feil der. Advance.no selger forresten AG utgaven til en litt billigere pris enn de andre nettbutikkene. Jeg visste ikke at Advance selger 1551, så takk for tipset. Advance ser ut til å være en seriøs aktør. Ellers så ser jeg at Netshop også selger 1551. (Den står ikke i "menyen", så man må søke på 1551 for å finne den.) Ser ut som Advance.no generelt sett har fått gode tilbakemeldinger av brukerne her. https://prisguiden.no/shop_review.php?shop_id=79 Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Ser ut som Advance.no generelt sett har fått gode tilbakemeldinger av brukerne her.https://prisguiden.no/shop_review.php?shop_id=79 Det ser ut som man trygt kan handle der, men man bør tydeligvis ringe dem i stedet for å maile dem. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg lurer på om det er mulig å spille med 1551, selvom det er intigrert skjermkort. Spille spill som CS1.6, CS Source, UT2003 på lav grafikk? eller vil det lagge fælt? går ut i fra at det er en 1551 med 1,6-1,7 ghz og 512-1024 ram. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Ser ut som Advance.no generelt sett har fått gode tilbakemeldinger av brukerne her.https://prisguiden.no/shop_review.php?shop_id=79 Det ser ut som man trygt kan handle der, men man bør tydeligvis ringe dem i stedet for å maile dem. Av mine egne erfaringer med Advance så kan jeg si at de svarer veldig fort på mail. Kjøpte en bærbar pc der i oktober ifjor, og jeg sendte mailer for å få litt info, og da svarte de ganske fort. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg lurer på om det er mulig å spille med 1551, selvom det er intigrert skjermkort. Spille spill som CS1.6, CS Source, UT2003 på lav grafikk? eller vil det lagge fælt?går ut i fra at det er en 1551 med 1,6-1,7 ghz og 512-1024 ram. Her er hva HW.no skrev om 1551 og spill: "Husk at du kan bare glemme å kjøre noen kraftige spill på 1551, men den klarer å dra mindre krevende spill, eller spill som bruker prosessoren mest. Vår testmodell fikk rundt 100 poeng i 3DMark03. Vi har hørt at folk med maskiner som har Intel Extreme Graphics 2 (som denne maskinen har) greit kan spille Quake 3, RTCW og Counter-Strike med grei ytelse. Du kan ikke forvente kjempeytelse i disse spillene, men litt moro kan denne grafikkløsningen i alle fall produsere." Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Av mine egne erfaringer med Advance så kan jeg si at de svarer veldig fort på mail. Kjøpte en bærbar pc der i oktober ifjor, og jeg sendte mailer for å få litt info, og da svarte de ganske fort. OK, men vi kan kanskje konkludere med at man bør ringe dem i stedet for å maile dem dersom man får problemer med det man har kjøpt. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Av mine egne erfaringer med Advance så kan jeg si at de svarer veldig fort på mail. Kjøpte en bærbar pc der i oktober ifjor, og jeg sendte mailer for å få litt info, og da svarte de ganske fort. OK, men vi kan kanskje konkludere med at man bør ringe dem i stedet for å maile dem dersom man får problemer med det man har kjøpt. Det gjelder vel de fleste webshoppene Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Email funker alltid bra for min del. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Det gjelder vel de fleste webshoppene Jeg vet ikke, da jeg er så heldig at jeg aldri har hatt problemer med et eneste av de produktene jeg har kjøpt. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Email funker alltid bra for min del. Har du måttet returnere noe da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå