sjanten Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 spørsmål: sammenligne lettvektere (kravfattige) window managers mot KDE 1.x vel, jeg har KDE 1.x, dette fungerer utmerket på min P1 166MMX med 32MB RAM. -problemet er at det til tider kan gå tregt hvis jeg har satt av mye minne til "bigphysarea" (prøver å få til lyd, ESS 1888) og/eller kjører for mange programmer samtidig (kernel compile, program compile, kwrite, Opera, menueditor, mer console, osv osv osv) kan noen komme med noen sammenligninger? jeg går utifra at mine kde-programmer fungerer like utmerket i alle andre window managers siden jeg har KDElibs installert og stadig bruker X :wink: Lenke til kommentar
bidz Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 fluxbox og enlightenment er digg. fluxbox er iallefall den letteste og kjappeste av "ordentlige" wm's. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 xterm er den ultimate lettvekteren :wink: .xinitrc: xterm -bg black -fg grey & :wink: ok, er vel strengt talt ikke en vindushåndterer, hehe. Uansett, blackbox er god og å anbefalle. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med sammenligningen mellom kde 1.0 og andre wm'er, da det er år og dag siden jeg brukte kde 1.x :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå