sjarken Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Har nettopp kjøpt en til Raptor 36 gb så nå har jeg 2. Tenkte å kjøre disse i Raid 0 stripe på et Asus P4C800. Jeg kommer inn i bios for å aktiverer raid og klarer å lage er raid oppsett, men når jeg skal begynne å innstallere Winxp finner ikke installasjonsprogammet ingen annen disk enn en Ide-disk som jeg skal ha som lagringsdisk. Hva f..... gjør jeg feil. Trykker F6 og alt det der... Endret 2. februar 2005 av sjarken Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Har du prøvd å boote fra fdisk floppy eller andre programmer som partitionmagic for å se om disken er satt opp riktig? Prøv evt å ta ut kabelen fra IDE disken når du installerer OS. En annen ting du kan gjøre er å bytte fra promise-sata til intel-sata kontaktene (det er jo to s-ata raid kontrollere) DrE Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Bruker jeg da samme disketten som sata-driverne ligger på eller?? Kjøpte hovedkortet som demo. Det er jo ikke en dritt som fulgte med av drivere o.l. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Du må trykke F6 under oppstarten av installasjon. Så får du senere beskjed om og sette i en floppy med raid driverne. Deretter skal windows finne raid diskene dine, og du kan installere windows på de, Lenke til kommentar
enl Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hvis du har den første versjonen av P4C800(Ikke -E Deluxe), så har du ikke ICH5R sørsiden, og derfor ikke S-ATA RAID. Du må nok bruke disketten fra promise. RAID'et må vel også settes opp fra BIOS'en til promise-kontrolleren? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Flyttet til "Lagringsmedier". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå