Gå til innhold

Everquest II. Hva synes dere om dette spillet?

Anbefalte innlegg

Hei! :cool:

Kjøpte meg dette spillet igår; mer fordi at jeg hadde 5 lapper som brant i lommen min, enn for at jeg virkelig hadde lysst på det. Men, jeg hadde jo hørt om det da, selvfølgelig..

Jeg har aldri vært noen nettverks/internet-spiller; egentlig likt best spill som har en fin single-player del, og gitt f. i resten, så det var litt nytt for meg å kjøpe/prøve et spill som man er pokka nødt til å spille sammen med andre på. Men, jeg synes det var snabla artig. Har ikke prøvd så mye enda, da jeg jobber en del og ikke har så mye tid, men det ga i hvert fall mersmak. Møtte et par andre som var villige til å hjelpe en liten nybegynner i slike type spill, så det var jo en positiv ting.

Jeg kjøper regelmessig PC Gaming World Norge, og leste omtale om WoW og EQ2, hvor EQ2 ble litt slått ut av WoW. Men, jeg er foreløpig ikke skuffet, og hva jeg ikke vet (hva jeg går glipp av), har jeg jo heller ikke vondt av..

Så, det jeg kanskje lurte på er; har dere noen synspunkter på dette spillet? Noe som er gøy og bra og flott. Noen meninger?! ..jeg tenker egentlig ikke på at dere som har prøvd / tror dere har prøvd World of WarCraft skal komme med masser av eksempler om ting man kan gjøre i WoW (eller andre spill for den del) som man IKKE kan gjøre i EQ2.. For jeg trenger ikke å bli minnet / opplyst om ting som jeg da eventuelt kommer til å savne i "mitt" spill.. Vil glede meg over det jeg har.. :p ..jeg har allerede forstått av omtalen at WoW er bedre, men det vet ikke jeg ennå.. :innocent:

Men, kom med synspunkter, gode som dårlige, på dette spillet! Tips og tricks! :) ..

mvh Bone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-60584

hakke prøvd spillet, men en kompis sa etter å ha prøvd WoW.

sitat: "WoW... kordan skal EQ2 overleve?"

EDIT: han har EQ2 originalt...

Endret av member-60584
Lenke til kommentar
sitat: "WoW... kordan skal EQ2 overleve?"

Teit å si. Har sett folk spille gjennom betaen opp til level 60 og faktisk slutte fordi de følte at de ble ferdige med WoW. Til sammenlikning spiller folk fremdeles Everquest I, som til nå har hatt en levetid som nærmer seg seks år. At Everquest 2 får den samme levetiden - om ikke lengre - er høyst sannsynlig.

Sammenlikninger av EQ2 og WoW har blitt gjort før, så jeg hopper like så godt til hva som gjør EQ2 bra:

- Mange quests, både for den som liker å spille alene og den som liker å gruppe med andre. Til forskjell fra EQ1 er faktisk mange quests i EQ2 verdt å gjøre.

- Mange spennende steder å oppdage, etterhvert som man får noen levels blir nye områder tilgjengelige og aktuelle.

- Gjentakelser og historie, EQ1-navnene og stedene lever videre, så vi som har spilt EQ1 har gode ideer om steder og ting som kommer til å dukke opp etterhvert. Eksempler; Guk (sted) og Frogloks (spillbar rase). Her er det mye å glede seg til - og over.

- God grafikk og spillbarhet.

- Sosial spillopplevelse, du er nødvendigvis ikke alene selv om du ikke har noen som sitter i nærheten av deg. Måten EQ2 innbyr til den sosiale delen av online-spilling er unik, interaksjon med både spillere og ikke-spillende-karakterer gjør det å spille EQ2 til en opplevelse med mange emosjonelle aspekter. (kult å dinge, kjipt å dø)

Lenke til kommentar

Everquest 2 er det eneste spillet jeg spiller om dagen. Er faktisk det eneste spillet jeg har spilt siden det kom ut. Jeg elsker spillet, og håper du vil få like mye glede ut av det som meg.

Har spilt litt forskjellige klasser til nå. Har en lvl 25 dwarf templar, en lvl 21 gnome necromancer, en lvl 23 ratonga swashbuckler og en lvl 20 human shadowknight. Tror jeg kommer til å prioritere swashbuckleren fremover dog. Det er klassen jeg har likt best til nå. Dessuten er Ratonga favoritt rasen min :p

Om WoW er bedre er og blir en smak sak. Jeg har et par venner som har gått over til WoW, men jeg holder meg til EQ2. Digger grafikken, atmosfæren, gameplayet og miljøet. Det eneste jeg savner enkelte ganger er mulighet for PvP.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Har spilt EQ2 en stund.. Syntes det var gøy, men valgte å gå tilbake til SWG. Føler at det er mindre "drittunger" i SWG nå, og det har blitt litt morsommere.

EQ2 er på en måte bedre enn SWG, grafikken er jo myyye bedre, nesten så man føler at man er der! En annen ting er naturen osv.. Man kan gå på grønne enger så langt øyet ser - eller gå gjennom mørke skoger med tåke osv.. Man føler virkelig atmosfæren i EQ2, noe jeg må si jeg ikke føler i SWG.

Ellers så stiller SWG og EQ2 ganske likt synes jeg. Men det at man f eks kan få 4 chars i EQ2 uten å betale ekstra, er veldig positivt; betaler for 3 accounts i SWG nå.. Nå er dette kanskje strengt talt veldig nødvendig, men jeg "satser" veldig mye på SWG.

Er også sinnsykt mange quests man kan gjøre; det ligger i navnet Everquest2. Skal mye til før man blir lei egentlig :)

En ting jeg synes er litt irriterende i EQ2 er faktisk musikken. Den repeterer seg selv hele tiden, og man kan fort gå lei :/

Men skal sannsynligvis prøve EQ2 en gang snart igjen.. Fikk et bra inntrykk av spillet, og jeg likte det jeg så der :)

Endret av Volcov
Lenke til kommentar
Litt off topic, men er det slik at man kjøper spillet, så betaler man ikke noe for den/de første måneden/e?

eller må man kjøpe det, og likevel betale 100 kr i måneden?

Man må ikke betale DEN første måneden, men man måtte allikevel fylle inn betalings-skjema..

Jeg synes spillet var kjempeartig!! :w00t: dessverre så har jeg ikke tid til å spille så mye! :confused: .. vil hjem og spille nå!

Lenke til kommentar

Tja hva skal jeg si. EQ2 ligner stort sett på EQ1, som er et spill som krever utrolig mye tid og krefter for å komme seg gjennom. Jeg føler at det å spille EQ1/2 er å jobbe EQ, ikke å hygge seg slik som man gjør med World of warcraft. WOW ligner egentlig mye mer på Diablo enn på andre online spill, da det er utrolig enkelt å spille og man blir ikke straffet når man gjør feil. Man kan også nå maks level rimelig fort og det er ikke å forakte.

Men EQ2 er et veldig lekkert spill, og har mye innhold , så det veldig mulig at du kommer til å storkose deg med det. Det beste rådet jeg kan gi deg er "finn deg venner i spillet som du kan groupe med og hold deg til dem" . Det aller kjipeste med EQ2 er at du får exp debt når folk i partyet ditt blir drept. Det er derfor ekstremt viktig å teame med folk som du kan stole på. Finn deg gjerne også en guild som du kan bli med i (helst lav level, så får du flere å teame med)

2. Er du usikker på om du kan drepe en mob?, i så fall så hold deg heller unna! debt suuger gamp.

3. Gi faen i tradeskilling, det tar syyyyykt med tid og er ikke veldig givende før du når høy level (snakker av erfaring som tailor)

3. Hold ut til du er ferdig med TS zonen, det er først da spillet begynner å komme seg (level 25+)

4. Hold deg unna idiot warriors som ikke klarer å holde på AGRO

5. Samme med clerics som ikke klarer å holde seg unna AGRO eller som ikke klarer å heale de som sliter.

6. Armor questene på level 20-25 er IKKE verdt bryet , selv om det er bra items som er rimelig kule.

7. Gjør quests om mulig

8. Solo kan du bare glemme, hvis du er ute etter det så er det bare å pakke sammen og skaffe seg WOW.

9. En gruppe MÅ ha Cleric, main tank (guardian eller Paladin) og damage dealer (wizard eller Rogue). Resten er ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Jeg føler at det å spille EQ1/2 er å jobbe EQ, ikke å hygge seg slik som man gjør med World of warcraft. WOW ligner egentlig mye mer på Diablo enn på andre online spill, da det er utrolig enkelt å spille og man blir ikke straffet når man gjør feil. Man kan også nå maks level rimelig fort og det er ikke å forakte.

. Det aller kjipeste med EQ2 er at du får exp debt når folk i partyet ditt blir drept. Det er derfor ekstremt viktig å teame med folk som du kan stole på.  Finn deg gjerne også en guild som du kan bli med i (helst lav level, så får du flere å teame med)

2. Er du usikker på om du kan drepe en mob?, i så fall så hold deg heller unna! debt suuger gamp.

3. Gi faen i tradeskilling, det tar syyyyykt med tid og er ikke veldig givende før du når høy level (snakker av erfaring som tailor)

3. Hold ut til du er ferdig med TS zonen, det er først da spillet begynner å komme seg   (level 25+)

5. Samme med clerics som ikke klarer å holde seg unna AGRO eller som ikke klarer å heale de som sliter.

6.  Armor questene på level 20-25 er IKKE verdt bryet , selv om det er bra items som er rimelig kule.

7. Gjør quests om mulig

8. Solo kan du bare glemme, hvis du er ute etter det så er det bare å pakke sammen og skaffe seg WOW.

9. En gruppe MÅ ha Cleric, main tank (guardian eller Paladin)  og damage dealer (wizard eller Rogue). Resten er ikke så viktig.

At WoW ligner på Diablo er ikke en bra ting i mine øyne (jeg synes ikke det gjør det da). Uansett, jeg synes man skal bli straffet for å gjøre feil og for å dø. Xp debt er en fin måte å lage en konsekvens av å dø på. Hvis det ikke har noen konsekvenser å dø blir det for meg nærmest som å være udødelig. Det å nå maks lvl fort synes jeg faktisk er noe å forakte. Synes ting i et MMORPG skal ta tid.

2: Jau, men man lærer fort hvilke farger man kan hanskes med i ulike settinger. "Xp debt suuger" ikke. Bør ha konsekvenser å død.

3: tradeskilling er en fin måte å tjene penger på når man blir høy lvl. Men synes man det er kjedelig er det selfølgelig ikke noen vits å drive med det. Personlig digger jeg tradeskilling.

3: Spillet har vært sinnsykt kult til nå med mine karakterer og har ikke beveget meg over lvl 25 ennå- (i adventure lvl altså, har høyere i tradeskills)

4: jau, Tanks som ikke skjønner hvordan de skal holde aggro er ikke noe å samle på

5: Jau

6: Jo, de er værdt bryet. Er ikke noe bry heller synes jeg, bare gøy

7: jau

8: Ikke enig der, jeg soloer mye med alle klassene jeg har spilt. Selfølgelig går det fortere å lvle i grupper, men det skulle da bare mangle.

9: En healer er aldrig å forakte men man MÅ IKKE ha det. Kommer an på settingen man er i.

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Jeg spiller både EQ2 og WoW..

Det finnes ikke tvil hos meg, EQ2 er sinnsykt mye bedre!!

Det er mange grunner til dette som jeg ikke orker og ramse opp men det viktigste er at EQ2 føles mye mer som et RPG, blir for mye hack and slash på WoW.

Begge er gode spill men EQ2 kommer til å være min første prioritet..

Er level 30 Cojurer og 26 Sage så jeg har spillt endel..

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spilt WoW, men jeg har tilbrakt mange timer hos venner som spiller det. Og for meg virker EQ2 bedre. Mye fordi jeg ikke liker grafikken i WoW (ja, jeg er en grafikkhore), men også pga gameplayet. Synes det virker som ting kommer for lett i WoW. Man lveller jo så jævlig fort. Personlig synes jeg man leveller for fort i EQ2 også, men det er en annen sak. Har også inntrykk av at det er mange flere "kids" som spiller WoW, noe som jeg til tider synes er veldig plagsomt. Er bare noe med oppførselen til en del av "kidsa" som fort kan surne til spillopplevelsen. De tror de kan og veit alt, de har alltid rett, er ofte sinnsykt påstålige og store i kjeften. Dette gjelder selfølgelig ikke alle.

Bare så det er sagt, av det jeg har sett så virker WoW som et knallspill, men EQ2 passer bedre for meg.

Lenke til kommentar

3. Hold ut til du er ferdig med TS zonen, det er først da spillet begynner å komme seg  (level 25+)

6.  Armor questene på level 20-25 er IKKE verdt bryet , selv om det er bra items som er rimelig kule.

7. Gjør quests om mulig

9. En gruppe MÅ ha Cleric, main tank (guardian eller Paladin)  og damage dealer (wizard eller Rogue). Resten er ikke så viktig.

1. Debt: mest synlig mellom 20 og 28 (cirka). Etter dette blir det mindre synlig. Er lvl 34 nå, og om noen dauer er det normal 1%. Noe som er borte på null tid (5-10 minutter). De gangene det suger er når du treffer på kjipe folk som får panikk og begynner å leke helt når de skal tilbake til "spiriten" sin. Da ender det fort i mer enn 10%. De fleste er derimot veldig rolige og lagspillere. Slikt skjer veldig sjelden (for meg ihvertfall). Og 5-6% debt er normalt borte dagen etter (forsvinner litt for hver time tror jeg).

2. Tradeskills er ikke for alle. Det krever en spesiell type spiller, og er den delen av spillet som er mest grinding. Er derimot meget givende for meg, og vel verdt bryet (har penger til det meste i spillet pga tradeskills :p)

3. Enig. 0-20 er bra, og spillet åpnet seg seg opp enda mer fra 26-27 for min egen del. Et tips for de som føler tredemøllen på lvl 20: armorquests. Besøk Nektulus og kjør litt solo i Commonlands. Spillet har så vannvittig mye mer å tilby enn giganter ;)

4. Eller wizzards som ikke klarer å unngå aggro :p Eller Healere som ser TV mens de spiller :p Dårlige spillere finnes dessverre overalt.

5. se over

6. Joda de er verdt det. De er derimot ikke verdt det når du har en lvl 50 som kan gi penger til junior ;)

7. Jupp. Men ikke vent å finne grupper som gjør akkurat din quest. Oftest vil du avansere for kjapt til å gjøre "alle" questene, og enten ende opp med å slette en del eller kjøre de solo.

8. Ikke helt riktig. Kjørte solo en god del mellom 15 og 20, gjorde newbiequest og fikk masse xp på den måten. Det er også gjort store endringer med spillet de siste ukene, solo xp er økt mye, en del nye solo quests og nye solo monster+områder. De jobber vist fortsatt med å gjøre spillet mer solovennlig og en del endringer mot dette skjer de nærmeste 14 dagene.

9. Heller ikke helt riktig. Du må ha en healer (hvilken som helst preste-klasse) og en main tank (hvilken som helst fighter klasse). En cleric/guardian gruppe er ideelt, men ikke nødvendig. Normalt vil gruppene går for 2 healere for sikkerhetsskyld. "Small group content" som ble lagt til for ett par uker siden gjør det fullt mulig å kjøre 2 og 3 mannsgrupper med god effekt. Mange blir for opptatt av "perfekte" grupper, men min erfaring er att en del ikke perfekte grupper fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

Det spiller vel ingen rolle hva andre syns om dette spillet så lenge du selv synes det er moro. Om det finns andre spill som er mer attraktiv for "massene" skal du gi blanke i det. Jeg har selv spilt EQ1 i 4 år og syns det er et fantastisk spill, med muligheter som din egen lyst og fantasi (og tid :) ) setter begrensninger for. Det at du kommer fort inn i et spill kan bety at du også forlater det med lett hjerte. Wow er sikkert et bra spill, men du må vite at SOE har lang erfaring i å utvikle spill som fansen liker(og også lydhøre for hva fansen vil ha). Du vil med tiden se fantastiske expansions og utvidet content slik vi så i EQ1. Eq2 har helt sikkert plukket av seg endel bugs og andre irriterende momenter i spillet.

Det viktigste er å ha det gøy når du spiller.

mvh

Merpa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...