tal Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Får denne feilmeldingen i oppstarten av Quak3: "GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem" Noen som vet hva som er feil?? ------------------------------ (Her er hele oppstarten:) Q3 1.11 win-x86 Nov 24 1999 ----- FS_Startup ----- Current search path: D:SpillQuake3baseq3PAK0.PK3 (3539 files) D:SpillQuake3/baseq3 ---------------------- execing default.cfg execing q3config.cfg couldn't exec autoexec.cfg ...detecting CPU, found Intel Pentium III ------- Input Initialization ------- Initializing DirectInput... Couldn't set DI coop level Falling back to Win32 mouse support... Joystick is not active. ------------------------------------ ----- Client Initialization ----- ----- Initializing Renderer ---- ------------------------------- ----- Client Initialization Complete ----- --- Common Initialization Complete --- Winsock Initialized Opening IP socket: localhost:27960 Hostname: seaking IP: 193.217.132.94 Working directory: D:SpillQuake3 ----- R_Init ----- Initializing OpenGL subsystem ...initializing QGL ...calling LoadLibrary( 'C:WINDOWSSystem32opengl32.dll' ): succeeded ...setting mode 10: 2048 1536 FS ...using colorsbits of 32 ...calling CDS: failed, bad mode ...trying next higher resolution: failed, bad mode ...restoring display settings ...registered window class ...created window@3,22 (2054x1561) Initializing OpenGL driver ...getting DC: succeeded ...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 ) ...74 PFDs found ...hardware acceleration found ...PIXELFORMAT 6 selected ...creating GL context: succeeded ...making context current: succeeded ...WARNING: fullscreen unavailable in this mode ...setting mode 10: 2048 1536 FS ...using colorsbits of 16 ...calling CDS: failed, bad mode ...trying next higher resolution: failed, bad mode ...restoring display settings ...window already present, CreateWindowEx skipped Initializing OpenGL driver ...WARNING: fullscreen unavailable in this mode ...shutting down QGL ...unloading OpenGL DLL ...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver ...initializing QGL ...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available ...shutting down QGL ----- CL_Shutdown ----- RE_Shutdown( 1 ) ----------------------- GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem ------------------------------ Håper noen kan hjelpe meg, kjører Win XP, har et Abit Silurro GF4 TI 4400 skjermkort, med NVIDIA DetonatorXP Version 29.42 driverene... DirectX 8.1... Lenke til kommentar
Suicid3 Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Oppdater skjermkort driverene dine. Det fungerte med meg da jeg hadde samme problem. Hvis du bruker XP må du oppgradere til de driverene som støtter XP. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 og andre OpenGL spill? starter de? nei: da gjikk noe feil under installeringa av skjermkortet, avinstaller drivere og install de på nytt. ja: da vet jeg ikke Lenke til kommentar
tal Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Ja, har de nyeste detonator driverene.... Lenke til kommentar
tal Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Kan ikke være noe med versjonen av quake? Lenke til kommentar
tal Skrevet 18. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2002 Bare glem det...fant det ut selv=) Kom på at det var noen som hadde satt spillet i en for høy oppløsning, på den pc'n jeg kopierte spillet fra... Fikk en ny config fil, og da var alt greit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå