Gå til innhold

Feil dimensjon på PCIe-kontakter!


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått min Thermaltake 680W strømforsyning. Det viser seg at PCIe-kontaktene på denne strømforsyningen er for store til at de passer i PCIe-skjermkort. Må derfor benytte en konverter fra 4pin molex til 6pin PCIe. Litt kjipt! Noen som vet om det finnes noen overganger fra gammel revisjon av PCIe til nyere PCIe-revisjon?

 

+12V railen ligger på omtent 11,65V. Er dette lavt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den kontakten du snakker om, den har jeg aldri hørt om, tenker du på den kontakten som skal i nyere serial ata harddisker?

har heller ikke hørt om noen PCIe kort som skal ha kontakt, men det kan jo bare være meg som ikke har fulgt med så godt?

 

eller tenker du på ATX kontakten?

Jeg tenker på PCIe-kontakter til skjermkort (6800GT krever 6pin PCIe-strømkontakt)...

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Jepp! Poenget er at jeg ikke får utnyttet de to PCIe-kontaktene som kommer med strømforsyningen, men det følger med adapter fra 4pin molex til 6pin PCIe (med rett dimensjon). Det jeg er ute etter er en konverter fra 6pin feil dimensjon til 6pin rett dimensjon.

 

EDIT: Den konverteren som følger med er 2x4pin til 1x6pin. Skal jeg benytte 2stk. 4pin per skjermkort?

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Jepp! Poenget er at jeg ikke får utnyttet de to PCIe-kontaktene som kommer med strømforsyningen, men det følger med adapter fra 4pin molex til 6pin PCIe (med rett dimensjon). Det jeg er ute etter er en konverter fra 6pin feil dimensjon til 6pin rett dimensjon.

 

EDIT: Den konverteren som følger med er 2x4pin til 1x6pin. Skal jeg benytte 2stk. 4pin per skjermkort?

Jepp ! Skjønner hva du mener, men har ikke funnet noe på nettet ennå....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...