F828 Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Det er et par ting jeg lurer på..... Hvorfor er det ved autoinstillinger mulig med lukker på 1/3200 mens det på lukkerprioritet og manuell fotografering "bare" er mulig med 1/2000 - Har sett dette på et annet kamera enn mitt F828 en gang før. F2.0 - F2.8 er jo glimrende, men på mitt kamera går det bare ned til F8.0 Hvorfor er det denne begrensningen? Regner med at blenderbegrensningen har med optikk og slikt noe å gjøre. Skjønner at DET kan være logisk. Men denne lukkerbegrensningen er helt uforståelig for meg..... Håper noen VET dette. F828 Endret 2. februar 2005 av F828 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Tja, som oftest pleier det vel å være motsatt? Jeg har ikke sett slikt som du beskriver på mitt kamera ihvertfall (s5500), der har man høyere og lavere verdier tilgjengelig på Manuell enn på auto, og -prioritet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er noe som ligger i soft/firmwaren, men jeg ser ikke helt grunnen til at det er sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå