Multimedia Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kan FRAPS "ta opp" i flere timer uten avbrudd, inntil videoen når en størrelse på f.eks 200 GigaByte? Altså 1 stor fil på f.eks 200 GigaByte... Intensjonen er å ta opp absolutt alt i flere timer uten avbrudd. (Vet at NTFS filsystem kan adressere mye mer enn 200GB ihvertfall..) Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Blir morsomt å gå igjennom den filmen senere Lenke til kommentar
cairn Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis jeg husker rett så deler den filer automatisk på 4GB-grensa, slik at du har da 50 x 4GB-klipp å gå gjennom. Lenke til kommentar
Multimedia Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis jeg husker rett så deler den filer automatisk på 4GB-grensa, slik at du har da 50 x 4GB-klipp å gå gjennom. Skuffende hvis det stemmer at FRAPS deler ved 4GB istedenfor å skrive til 1 stor fil.. Litt merkelig også. For det har vel eksistert video-formater en stund nå som takler filer større enn 4GB? Tenker da på typiske DV-opptak som jo gjerne blir nesten 100GB i 1 fil.. Tror AVI2 er det som da brukes. Planen var å konvertere bilderaten fra 20 bps til 5 bps (nok bilderate for strategi-spill) med VirtualDub, og deretter pakke ned lossless med WinRAR. Opptaket fra FRAPS-demo lot seg komprimere lossless til 1/50. Altså så jeg for meg at 200GB pakkes lossless til 4GB (akkurat 1 DVD-plate). Men det blir vel umulig få til når opptaket er delt opp i mange små-filer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå