Gå til innhold

Fra digitaltvideokamera til DVD - ENKELST mulig

Anbefalte innlegg

Har masse sportsmatriale på DV kassetter som jeg ikke har planer om å redigere, vil bare ha disse over på DVD. Jeg har DVD brenner. Hvilket program gjør dette enklest mulig? (helst bare direkte brenning til DVD, uten å mellomlagre på PC).

Har Pinnacle 9, men denne laget .mpg fil, og når jeg dro denne i Nero "DVD Video", så ble resultatet ikke spillbart. Det ble liksom en filmfil på en DVD plate, og ikke en direkte dvd film.

Anbefaling til et program/metode som er enklest mulig?..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Np var det ikke Premiere, men Pinnacle 9 vedkommende hadde, da, og det er vel ikke noen vits i å kjøpe et redigeringsprogram i titusenkronersklassen når man ikke engang har tenkt å redigere opptakene.

Her er et mer fornuftig forslag- jeg siterer fra dinside.no:

Verdens antagelig enkleste DVD-brenneprogram - Qvideo. Det brenner fra DV-kamera rett på DVD+R/RW. Du bare kobler til DV-kameraet, velger stasjonsbokstav som brenneren har fått, f.eks. D: setter i gang avspilling på kameraet og trykker på REC-knappen. Så er det bare å trykke Stop når du er ferdig.

Nyeste versjon, Qvideo2, kan lastes ned nederst på denne siden: http://www.benq-eu.com/ServiceAndSupport/d...cfm?product=671

Endret av Rocambole2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...