rvenes Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 I gamledager hadde telenor kun modem, og folk måtte bruke raspppoe oppkobling. I dag (nye adsl kunder fra mars 2004 trur eg) får levert med router fra telenor. IP'n er som regel 10.0.0.254 (topcom) eller 10.0.0.138 (speedtouch) Mange av modema som dei leverte, har router i seg og, det er enkelt og gjere dei om fra modem til router. Veiledninger: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...ndex-modem.html Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 hei! jeg har ett gammelt nokia modem for min adsl tilkobling. jeg har bestandig brukt dialup altså ringe opp for å koble meg til inett. det ble en vane men ble litt slitsomt nor jeg skulle på lan\ ha lan! Nor jeg hadde lan brukte jeg programmet sygate homenetwork til å dele nettet til andre pcer..... nå har jeg kjøpt meg en ruter det var bare å koble det slik: Modem---> (uplink på ruter) ---> tp ut til pceer.. du kan også koble inn flere switcher på ruterenn vis det er mange pcer du skal ha. slik jeg har det nå så er ruteren koblet til hele tiden så jeg starter kun pcen så er jeg på nett uten å koble meg opp.. har jeg lan så plugger di seg kun til switchen som jeg har koba i rutern enkelt å greit. min ruter er fra topcom å det er en tråløs ruter med antenne å 4 tp porter. wlan funker fint også =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå