Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan får jeg fjernet "begrenset nettverk"

Anbefalte innlegg

Hei,

her i huset har vi tre maskiner. når dattra mi har vært hjemme alene, har det vært full rulle her, med jentegjengen i nettverk. nå har det på to av tre maskiner kommet opp en idiotisk melding(winXP SP2) som sier: "begrenset nettverk eller ingen tilgang" nårjeg prøver å aktivere nettverkskortet igjen står den bare å søker etter ipadresse. hvordan i all verden skal jeg få fjernet den der idiotiske "låsen" på nettverkstilgangen?

Ja-jeg har prøvd å avinnstallere kortet og innstallere ett annet. det funker ikke. Xp tar med seg beskjeden til det nye kortet..

Jeg har- winxp pro med sp2. bruker trend micro antivirus og brannmur. trådløst nettverk med kryptering. jeg har sjekket MAC adressene for kloning. bruker nå en meget bra Eminent router, men det samme problemet kom når jegkobla til min gamle håpløse DLink.

HJELP!

EDIT: la til litt mer informasjon..

Endret av gtbikes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken ip-adresse får du? 169-etellerannet? i tilfelle er det standard ip-adressen som windows setter når den ikke får fra dhcp. Hvis du har en slik ip-adresse på de maskinene som ikke virker så er det noe galt mellom router og switch. Prøvd med en annen kabel? Kanskje den er snublet i hvis det har vært "full rulle" :p

Lenke til kommentar
Høres ut som du ikke får ip adresse fra routeren. Prøv å skru den av og på igjen. Pleier å fungere i de fleste tilfeller.

ikke sant? når jeg prøver å reparere blir den bare stående i en evig loop der den forsøker å få ny ipadresse..

Lenke til kommentar
Høres ut som du ikke får ip adresse fra routeren. Prøv å skru den av og på igjen. Pleier å fungere i de fleste tilfeller.

ikke sant? når jeg prøver å reparere blir den bare stående i en evig loop der den forsøker å få ny ipadresse..

Det jeg mente var å trekke ut strømmen av routeren og sette den i igjen, til den får tilkobling til dsl (når dsl lampa lyser) så skriver du ipconfig /renew i commandprompt

Lenke til kommentar
Hvilken ip-adresse får du? 169-etellerannet? i tilfelle er det standard ip-adressen som windows setter når den ikke får fra dhcp. Hvis du har en slik ip-adresse på de maskinene som ikke virker så er det noe galt mellom router og switch. Prøvd med en annen kabel? Kanskje den er snublet i hvis det har vært "full rulle" :p

har 192.xx. har prøvd å bytte kabel ser du.. flere gode råd?

Lenke til kommentar

Det er laget en del tråder om dette.. Søk på "begrenset nettverk".

Det som hjalp for meg var:

-Byttet kanal på routeren. (Hadde 13, satte den til 1. Signalstyrken ble en del bedre).

-Satte på antenne på PCI kortet mitt.

Virker som om SP2 er mer kresen på signalstyrke(før den tillater at DHCP deler ut IP). Dette er dog en meget ukvalifisert gjetning.

Har ikke fått "begrenset nettverk" siden.

Lenke til kommentar
Det er laget en del tråder om dette.. Søk på "begrenset nettverk".

Det som hjalp for meg var:

-Byttet kanal på routeren. (Hadde 13, satte den til 1. Signalstyrken ble en del bedre).

-Satte på antenne på PCI kortet mitt.

Virker som om SP2 er mer kresen på signalstyrke(før den tillater at DHCP deler ut IP). Dette er dog en meget ukvalifisert gjetning.

Har ikke fått "begrenset nettverk" siden.

jeg søkte på det ser du før jeg postet denne. ikke for å være frekk, i tilfelle du oppfatter meg slik, men jeg leste de som var der før jeg postet selv. jeg fikk ikke noe svar i de tidligere postene. men jeg skal prøve det med antenne. bruker nå bare en usbdings. windows rapporterer full signalstyrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...