eXpanium Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) denne PSUen har eg(fulgte med eit "elle" kabinett eg kjøpte fra microplex for lenge sia) : Codegen 300W V: +3,3 +5 +12 A: 14 30 10 PC : MSI K8N NEO2 Platinum amd 64 3000+ 1024mb ram dvd-rom cd-rw 2x 120gb western digital 8mb cache geforce ti4600 trenger eg ny PSU ? Endret 2. februar 2005 av eXpanium Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Regner med at den PSU'en vil slite en god del med det oppsettet. Grunnen er rett og slett pga HK som er veldig kresent på PSU. Hadde selv en Codegen 350W, mener å huske at det ikke var den helt store kvaliteten. Men mitt råd: Prøv det ut, hvis ikke det funker så hopper du på "kjøp" knappen med en gang!! (husk at du ikke bare må se oppgitt Watt, men også Amperes på de ulike railene...anbefales minst 20A på 12V til A64 system) Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) hmmm.. javel, på min er det 10A på 12V railen... blir vel kanskje i minste laget med max 120 W på 12V? kass burde eg kjøpe i så tilfelle ? en _billig_ en, men som kan drive oppsettet. Endret 2. februar 2005 av eXpanium Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 PSU er kanskje den viktigste komponenten i maskinen din. Så den sparer man ikke penger på. Forton/Source har vel noen som er greit priset, samt at de leverer god kvalitet Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvis du har plass i kabbiset/evt utenfor, kan du kanskje kjøre 2 psuer? da holder det sikkert med qtec 350W/Fotron-Source 270/300... Samme hvor ustabilt det er, så holder nok 650W det oppe og kjører mer enn bra nok... Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 har vel egentlig ikkje så god plass i "kabbiset", er eit "elle" kabinett fra microplex. kjøpt for lenge sia, ikkje så stort. veit ikkje kor stor ein psu skal være, ka om den blir for stor ? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Regner med at du har standard atx kabinett, i så fall vil de aller fleste passe helt fint. Kjøp deg en ordentlig PSU som du kan ha lenge og du vet du kan stole på. Gode merker: Enermax, Ocz, Tagan, Antec, Fortroun Source, bZerk osv... Kom gjerne med noen du kan tenke deg, så kan vi hjelpe deg videre. Ikke lett å vite hvor mye du er villig til å investere. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 NorthQ 4001 Silent har hørt om mangen som anbefaler den, men den var bare 15A på 12V railen ? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 eller denne: Aspire Aluminium 500W ATX, 2 vifter Gul koster 500 kr ca. så har eg sett på bZerk til 600kr.. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Ja bZerk og Aspire duger begge to! bZerk har manuell viftestyring og sleeving på alle kablene, har også en 12cm vifte. De er hovedsakelig de samme PSU'ene så du vil nok ikke merke stor forskjell. Uansett, tror du vil bli fornøyd med en av disse EDIT: Husk at bZerk PSU'en er ca 3 cm lengre enn vanlige strømforsyninger, altså de er 3 cm lengre mot cd rommene dine!! Og du har et standard Midi atx kabbis? Det er ikke snakk om micro tower? Endret 2. februar 2005 av fflex Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 jeg har følgende system: amd64 3200+(oc) 1 raptor 10 000 rpm 1 sata disk 1 ati radeon x800pro (oc) dvdbrenner 1024 ram ekstra lyskort kortleer alt dette på en 240W psu.... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Ja da har du sikkert barebone du da? De PSU'ene kan ikke sammenlignes med f.eks Codegen som er et billigmerke som ikke yter det den lover i lang tid. Han har også MSI K8N NEO2 PLAT som er meget kresent på PSU. Bare sjekk ut MSI sine faqs om dette, de anbefaler 24A på 12V for sine HK og trådstarter har 10A Endret 2. februar 2005 av fflex Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 har vanlig atx ja, trur eg går for den bzerken siden den hadde ganske vill 12v rail.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå