Gå til innhold

Trenger eg ny PSU til amd64 system ?

Anbefalte innlegg

denne PSUen har eg(fulgte med eit "elle" kabinett eg kjøpte fra microplex for lenge sia) :

Codegen 300W

V: +3,3 +5 +12

A: 14 30 10

PC :

MSI K8N NEO2 Platinum

amd 64 3000+

1024mb ram

dvd-rom

cd-rw

2x 120gb western digital 8mb cache

geforce ti4600

trenger eg ny PSU ?

Endret av eXpanium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at den PSU'en vil slite en god del med det oppsettet. Grunnen er rett og slett pga HK som er veldig kresent på PSU. Hadde selv en Codegen 350W, mener å huske at det ikke var den helt store kvaliteten.

Men mitt råd: Prøv det ut, hvis ikke det funker så hopper du på "kjøp" knappen med en gang!! (husk at du ikke bare må se oppgitt Watt, men også Amperes på de ulike railene...anbefales minst 20A på 12V til A64 system)

Lenke til kommentar

Regner med at du har standard atx kabinett, i så fall vil de aller fleste passe helt fint.

Kjøp deg en ordentlig PSU som du kan ha lenge og du vet du kan stole på.

Gode merker: Enermax, Ocz, Tagan, Antec, Fortroun Source, bZerk osv...

Kom gjerne med noen du kan tenke deg, så kan vi hjelpe deg videre. Ikke lett å vite hvor mye du er villig til å investere.

Lenke til kommentar

Ja bZerk og Aspire duger begge to! bZerk har manuell viftestyring og sleeving på alle kablene, har også en 12cm vifte. De er hovedsakelig de samme PSU'ene så du vil nok ikke merke stor forskjell. Uansett, tror du vil bli fornøyd med en av disse :thumbup:

EDIT: Husk at bZerk PSU'en er ca 3 cm lengre enn vanlige strømforsyninger, altså de er 3 cm lengre mot cd rommene dine!!

Og du har et standard Midi atx kabbis? Det er ikke snakk om micro tower?

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Ja da har du sikkert barebone du da? De PSU'ene kan ikke sammenlignes med f.eks Codegen som er et billigmerke som ikke yter det den lover i lang tid.

Han har også MSI K8N NEO2 PLAT som er meget kresent på PSU. Bare sjekk ut MSI sine faqs om dette, de anbefaler 24A på 12V for sine HK og trådstarter har 10A :p

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...