Kirkbakk Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei, Jeg har en oppgave i norsken hvor jeg skal oversette en engelsk sang om til nynorsk. Jeg er ingen mester i hverken nynorsk eller engelsk og lurer på om noen kunne hjelpe meg litt... Sangen jeg skal oversette er Holy Smoke med Iron Maiden Her er orginal teksten: Believe in me - send no money Died on the cross, that ain't funny But my so called friends they're making me a joke They missed out what I said like I never spoke They choose what they wanna hear - don't tell a lie They just leave out the truth as they're watching you die Saving your soul by taking your money Flies around shit, bees around honey chorus Holy Smoke Holy Smoke, plenty bad preachers for The Devil to stoke Feed'em in feet first this is no joke This is thirsty work making Holy Smoke making Holy Smoke Jimmy Reptile and all his friends Say their gonna be with you at the end Burning records burning books Holy soldiers, Nazi looks Crocodile smiles, just wait a while Till the TV queen gets her make-up clean I've lived in filth, I've lived in sin And I still smell cleaner than the shit you're in repeat chorus Holy Smoke - smells good They ain't religious but they ain't no fools When Noah built his Cadillac it was cool Two by two they're still going down And the satellite circus just left town I think they're strange and when they're dead They can have a Lincoln for their bed Friend of the president trick of the tail Now they ain't got a prayer 100 years in jail repeat chorus Holy Smoke - hah Og her har jeg prøvd meg litt... Tru på meg - eg har ingan pengar Døde på korset, det var ikkje morsomt Men mina såkalte vennar gjør meg til ein spøk Dei overser ka eg seiar som om eg aldri snakkar Dei velgar hva dei vil høre – ikke sei ein løgn Dei bare glemmar sannheten mens de ser deg dø. Reddar din sjel ved å ta dine pengar ..... <== her vet jeg ikke hva det er! Refereng Hellig Røyk Hellig Røyk, mange gale predikanter for djevelen å pasa på Mat dem i bena først, detta er ikkje nokon spøk Det er tørstande jobb -- laga hellig røyk Å lage hellig røyk Brekkjern Krypdyr og alle hans venner Sier at de skal være samman med - deg til slutten Brennende plater, brennende bøkar Hellig soldat, nazi utseende Krokodille smilar, bare vent ei stund Til tv dronninga får hennas make-up rein Eg har levd i møkk, eg har levd i skam Og eg luktar framdeiles renare enn den møkka du er i. Refereng Hellig røyk – luktar godt Dei er ikkje religiøse men dei er ingan toskar hellar Då Noa bygga hans Cadillac var det bra To og to går dei framdeilas samman ned Og satellite sirkuset har nettopp forlat byen Eg trur dei are rare og når dei er døde Kan de ha en Lincoln for deres seng <== ??? Venn av presidenten....... <== hva mer? Nå har dei ikkje bønn for 100 år i fengsel Refereng Hellig røyk – hah Regner med jeg har mange oversettingsfeil... Der jeg har satt pil vet jeg ikke hva som skal stå? Håper noen har tid til å hjelpe en stakkar... På forhånd takk... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg orker ikke å oversette hele greia for deg men om du har noen ord du lurer på vil jeg anbefale deg å sjekke ut Dictionary.com TriTrans.net Lenke til kommentar
sixx Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 du, ærlig talt. En sang kan ikke oversettes. Da blir det bare klabb og babb. Hvertfall ikke til et så rart språk som nynorsk... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 du, ærlig talt. En sang kan ikke oversettes. Da blir det bare klabb og babb. Hvertfall ikke til et så rart språk som nynorsk... Hehe, han har et godt poeng der. Men det blir ofte gøy å høre på da, som når Are Kalvø oversatte noen sanger (husker ikke hvilke) til nynorsk! Jeg holdt på å le meg skakk ^^ Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Prøvde meg litt. Har nynorsk som hovedmål, men jeg har sikkert en del feil der. Tru på meg - eg har ingen pengar Døyde på korset, det var ikkje morsomt Men mine såkalte vennar gjer meg til ein spøk Dei oversjår kva eg seiar som om eg aldri snakkar Dei velgjar kva dei vil høyre – ikkje si ein løgn Dei bare glemmar sannheten mens dei ser deg døy. Reddar din sjel ved å ta dine pengar ..... <== her vet jeg ikke hva det er! Refereng Hellig Røyk Hellig Røyk, mange gale predikantar for djevelen å passe på Mat dem i beina først, dette er ikkje nokon spøk Det er tørstande jobb -- lage heilag røyk Å lage heilag røyk Brekkjern Krypdyr og alle hans vennar Seier at dei skal være saman med - deg til slutten Brennande plater, brennande bøker Heilag soldat, nazi utsjåande Krokodille smilar, bare vent ei stund Til tv dronninga får hennas make-up rein Eg har levd i møkk, eg har levd i skam Og eg luktar framdelast reinare enn den møkka du er i. Refereng Heilag røyk – luktar godt Dei er ikkje religiøse men dei er ingan toskar hellar Då Noa bygga hans Cadillac var det bra To og to går dei framdelast samman ned Og satellite sirkuset har nettopp forlatt byen Eg trur dei er rare og når dei er døde Kan dei ha ein Lincoln for deira seng <== ??? Venn av presidenten....... <== kva meir? No har dei ikkje bønn for 100 år i fengsel Refereng Heilag røyk – hah Endret 3. februar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Kirkbakk Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Prøvde meg litt. Har nynorsk som hovedmål, men jeg har sikkert en del feil der. Tru på meg - eg har ingen pengar Døyde på korset, det var ikkje morsomt Men mine såkalte vennar gjer meg til ein spøk Dei oversjår kva eg seiar som om eg aldri snakkar Dei velgjar kva dei vil høyre – ikkje si ein løgn Dei bare glemmar sannheten mens dei ser deg døy. Reddar din sjel ved å ta dine pengar ..... <== her vet jeg ikke hva det er! Refereng Hellig Røyk Hellig Røyk, mange gale predikantar for djevelen å passe på Mat dem i beina først, dette er ikkje nokon spøk Det er tørstande jobb -- lage heilag røyk Å lage heilag røyk Brekkjern Krypdyr og alle hans vennar Seier at dei skal være saman med - deg til slutten Brennande plater, brennande bøker Heilag soldat, nazi utsjåande Krokodille smilar, bare vent ei stund Til tv dronninga får hennas make-up rein Eg har levd i møkk, eg har levd i skam Og eg luktar framdelast reinare enn den møkka du er i. Refereng Heilag røyk – luktar godt Dei er ikkje religiøse men dei er ingan toskar hellar Då Noa bygga hans Cadillac var det bra To og to går dei framdelast samman ned Og satellite sirkuset har nettopp forlatt byen Eg trur dei er rare og når dei er døde Kan dei ha ein Lincoln for deira seng <== ??? Venn av presidenten....... <== kva meir? No har dei ikkje bønn for 100 år i fengsel Refereng Heilag røyk – hah Tusen Tusen takk Nå blir nok lærern min overraska.. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå