AzureCloud Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Har akkurat satt inn et nytt Creative Audigy 2 ZS PCI-kort i en maskin med Asus P4C800-E-Deluxe hovedkort. Installerte Windows Server 2003 fra scratch og kjørte Windows Update og installerte alle oppdateringer. Deretter installerte jeg Creative software + drivere. Etter reboot starter Windows normalt, jeg logger inn og jeg får en melding om at Creative fullfører installasjonen (etter rebooten), deretter akkurat i det Creative skal til å tegne opp sin logo så får jeg en bluescreen (BAD_POOL_CALLER). Dette skjer også ved neste innlogging. Da er det bare å starte i Safe Mode, logge inn og fjerne Creative softwaren og så reboote. Til tross for at jeg har fjernet softwaren i Add/remove programs, så ligger det jaggu en Creative produkt-registrerings-software igjen på maskinen! Ser ikke noe sted jeg kan fjerne denne. Men det viktigste er at bluscreenen er borte. Er Creative på bærtur når det gjelder drivere? Har søkt litt på Google og det ser ut til at flere har problemer. For noe dritt! Andre som har negative erfaringer / vet hvordan en kan få dette til å virke? Endret 2. februar 2005 av DragonXP Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Kanskje dumt å foreslå dette..Disable det integrerte lydkortet? Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Kanskje dumt å foreslå dette..Disable det integrerte lydkortet? Det står til Auto. Hva vil det si? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Muligens fører det til at kortene får en konflikt..Disable integrert om det er mulig? :!: Kankskje eventuelt bare disable i Windows?Kanskje det også går..Best å gjøre i Bios..Vel å merke har jeg det samme kortet..Og systemet kjørte ikke så veldig bra med begge deler for å si det sånn..Fikset mitt på den måten.. Endret 3. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Har nå testet kortet / driver under Windows XP og her fungerer det uten bluescreen, så det har nok ikke noe med Auto / Disable i BIOS å gjøre. Ellers, så er det helt utrolig hvor rotete oppsettet for SPDIF / Encoder passthrough er. Tror ikke akkurat Creative er eksperter på å lage intuitive GUI. Måtte rimelig langt ned i diverse løse programmer for å finne instillingen for å få sendt Dolby Digital ut via SPDIF til min eksterne surround prosessor (ikke benytte kortets decoder). Kunne de ikke ha tatt seg bryet å legge denne innstillingen inn i Audio control panel der en normalt leter først? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Driverproblem da med andre ord.. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Driverproblem da med andre ord.. Ja, det ser slik ut. Det er også utrolig irriterende med alle disse jalla halvferdige utilities med brukergrensesnitt som ser ut som om de er laget av skolegutter. Får ikke akkurat inntrykk av at dette er kvalitetsprodukter. De burde holdt seg mer til Windows look and feel. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Så er jo lyden den beste i sin klasse da..men, Er enig i at ser noe "uferdig" ut.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Man må da selvfølgelig slå av det integrerte lydkortet når man bruker et dedikert lydkort. Jeg har Audigy 2 og Asus P4C800-E Deluxe, og jeg har aldri hatt problemer med kortet. Kongelyd. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Man må da selvfølgelig slå av det integrerte lydkortet når man bruker et dedikert lydkort. Jeg har Audigy 2 og Asus P4C800-E Deluxe, og jeg har aldri hatt problemer med kortet. Kongelyd. Når det står til Auto i BIOS, så skjer dette automatisk. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Man må da selvfølgelig slå av det integrerte lydkortet når man bruker et dedikert lydkort. Jeg har Audigy 2 og Asus P4C800-E Deluxe, og jeg har aldri hatt problemer med kortet. Kongelyd. Når det står til Auto i BIOS, så skjer dette automatisk. Jeg deaktiverte den uansett for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Ville jeg også gjort..Som sagt fikk jeg konflikt mellom integrert og det dedikerte lydkortet..Og det er nok en del andre som har fått.. Endret 3. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Creative programvare... *grøsse* Jeg ville si at du skal avinstallere driver og programvare, for så å installere nyeste versjon fra nettet. Men i kjent Creative-stil er det vel ikke mulig. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Creative programvare... *grøsse* Jeg ville si at du skal avinstallere driver og programvare, for så å installere nyeste versjon fra nettet. Men i kjent Creative-stil er det vel ikke mulig. Nei, det er ikke alt du kan ta direkte fra nettet. Som regel må du inn med original CD + oppdatere fra nettet. Ja, Creative softwaren er virkelig *grøsse* Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Creative programvare... *grøsse* Jeg ville si at du skal avinstallere driver og programvare, for så å installere nyeste versjon fra nettet. Men i kjent Creative-stil er det vel ikke mulig. Går greit det..Jeg har gjort det.. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Sitter selv med samme lydkort som deg (og driverne som var bundlet med). Har ikke merket noe lignende problem, men når jeg starter winamp og spiller musikk i en ti minutters tid, begynner det å skurre. Det ender opp med at musikken stopper (lyder i windows generellt), og jeg ikke får startet den igjen før jeg går i oppgavebehandling og avslutter de (mange) winamp prosessene som kjøres. Her lukter jeg driverproblemer på lang lei, både når det gamle lydkortet (Creative SB Live!) ikke har hatt samme problem, og at det ikke er noe feil med winamp. Det skal også nevnes at det er gått 3 timer siden jeg hentet lydkortet på posten. Endret 4. februar 2005 av FosFat Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Sitter selv med samme lydkort som deg (og driverne som var bundlet med). Har ikke merket noe lignende problem, men når jeg starter winamp og spiller musikk i en ti minutters tid, begynner det å skurre. Det ender opp med at musikken stopper (lyder i windows generellt), og jeg ikke får startet den igjen før jeg går i oppgavebehandling og avslutter de (mange) winamp prosessene som kjøres. Her lukter jeg driverproblemer på lang lei, både når det gamle lydkortet (Creative SB Live!) ikke har hatt samme problem, og at det ikke er noe feil med winamp. Det skal også nevnes at det er gått 3 timer siden jeg hentet lydkortet på posten. Har du kjørt en update av driverne fra Creative sin web site? Jeg ville gjort det først. Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Jeg har hatt et lignende, men samtidig litt annerledes, problem med Audigy 2 zs. Etter reboot kom PCen i bluescreen og det kom opp en feilmelding om at en av registerfilene var korrupt. Etter å ha søkt på internett fant jeg ut at det er et vanlig problem. Problemet var at mengden mulige registerfiler hadde blitt overskridet. Heldigvis hadde jeg tilfeldigvis et image av hele partisjonen, så jeg bare byttet ut til slik det var før. Har siden ikke rørt lydkortet . Vurderer nå å avinstallere en del programmer og kjøre et program som sletter unødvendige registerfiler. Er ikke så sikker i DOS, så jeg tror jeg bare kjøper en ekstra harddisk og legger over image slik at jeg kan prøve og feile så mye jeg vil. Har inntrykk av at det å tulle med registerfiler kan skape en del problemer for folk. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hadde samme problemet med mitt audigy player, gå i device manager og update acpi til advanced configuration and power interface.. hjalp iaf her. står forresten i troubleshooting guiden på creative sin side. Endret 5. februar 2005 av Sandiz Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Sitter selv med samme lydkort som deg (og driverne som var bundlet med). Har ikke merket noe lignende problem, men når jeg starter winamp og spiller musikk i en ti minutters tid, begynner det å skurre. Det ender opp med at musikken stopper (lyder i windows generellt), og jeg ikke får startet den igjen før jeg går i oppgavebehandling og avslutter de (mange) winamp prosessene som kjøres. Her lukter jeg driverproblemer på lang lei, både når det gamle lydkortet (Creative SB Live!) ikke har hatt samme problem, og at det ikke er noe feil med winamp. Det skal også nevnes at det er gått 3 timer siden jeg hentet lydkortet på posten. Har du kjørt en update av driverne fra Creative sin web site? Jeg ville gjort det først. Tror jeg har funnet problemet, og det er utrolig nok at selveste kjernen blir for varm. Har ingen kabinett vifter som tar ut varmluft eller tar inn kaldluft, så det er godt forståelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå